۰ نفر

با خوردن این خوراکی ها پسردار شوید + عکس

۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴
کد خبر: 539185
با خوردن این خوراکی ها پسردار شوید + عکس

علم پزشکی از رابطه‌ی مستقیم رژیم غذایی و جنسیت نوزاد پشتیبانی نمی‌کند، اما هنوز عده‌ی زیادی معتقدند که خوردن بعضی از خوراکی‌ها می‌تواند شما را پسردار کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب ، علم پزشکی از رابطه‌ی مستقیم رژیم غذایی و جنسیت نوزاد پشتیبانی نمی‌کند، اما هنوز عده‌ی زیادی معتقدند که خوردن بعضی از خوراکی‌ها میتواند شما را پسردار کند. طرفداران طب سنتی و پزشکی طبیعی شرایط خاص بعضی از غذا‌ها بر افزایش احتمال پسر یا دختر دار شدن را تایید می‌کنند.

رژیم قلیایی شده

یکی از محبوبترین توصیه‌های طرفداران طب سنتی در حوزه جنسیت بچه این است که که تغییر سطح قلیایی رژیم غذایی شما بر جنسیت بچه تاثیر دارد. این عقیده بر این اساس است که محیط قلیایی بیشتر بر پسر شدن بچه شما تاثیر دارد. به همین جهت مصرف بیشتر این غذا‌ها در رژیم غذایی توصیه می‌شود:

افزایش مصرف میوه‌ها سبزیجات تازه

سبزیجات

مصرف بیشتر مواد غذایی حاوی پتاسیم مانند موز و ماهی

ماهی

مصرف بیشتر مواد غذایی که قلیایی‌تر هستند مانند مرکبات، سبزیجات ریشه دار، آجیل

پرتقال مرکبات

همانطور که گفته شد، این نظریه صد در صد عملی نیست، ولی موارد توصیه شده‌ی آن برای سلامتی خطرناک نیستند و اگر مایل به پسر دار شدن هستید، ارزش امتحان کردن دارد. درصورتی که تمایل داشته باشید فرزند شما دختر باشد هم همین نظریه را معکوس انجام دهید؛ یعنی از مواد غذایی اسیدی استفاده کنید.

احتمال پسردار شدن با کالری بیشتر

عموما زنانی که نوزاد پسر به دنیا آورده اند، در رژیم غذایی خود کالری بالاتری داشته اند و همچنین پروتئین و کربوهیدرات بیشتری نسبت به زنان بارداری که دختر بچه به دنیا می‌آورند، دارند. همچنین متخصصان برای بیشتر کردن شانس پسردار شدن، پیشنهاد می‌کنند که یک رژیم غذایی سالم همراه با میزان مفیدی از کالری را در رژیم خود داشته باشید؛ خصوصا سعی کنید که کالری دریافتی خود را در وعده‌ی صبحان لحاظ کنید.

در سال ۲۰۰۸ پژوهشی روی ۷۴۰ مادر باردار انجام شد و بر اساس آن نتیجه‌ای که گرفتند این بود که هرچه کالری دریافتی مادر بیشتر باشد، احتمال پسردار شدن او بیشتر می‌شود. فرضیه‌ای که مطرح شد این بود که احتمالا با افزایش سطح گلوکز خون پسر را ترجیح می‌دهد.

مطالعاتی وجود دارند که نشان می‌دهند، زنانی که گلوکز خون خود را بالا نگه می‌دارند شانس بیشتری برای پسردار شدن دارند. سعی کنید هرچند ساعت یکبار وعده‌های کوچک، اما متعددی داشته باشید و دقت کنید که این وعده‌ها پر از مواد مغذی باشند. همچنین در میان وعده‌ها از پتاسیم بیشتر استفاده کنید تا احتمال پسردار شدن شما بیشتر شود.

برای صبحانه غلات بخورید

در موارد زیادی زنانی که برای وعده‌ی صبحانه‌ی خود یک کاسه یا کمتر از یک کاسه غلات مصرف می‌کنند، پسردار می‌شوند. مصرف غلات با سطح گلوکز خون در ارتباط است و مصرف آن در ساعات اول روز سطح گلوکز خون را بالا نگه می‌دارد. هچنین بسیاری از غلات با مواد غذایی پتاسیم دار غنی شده اند که همین هم شانس پسردار شدن را برای زنانی که غلات می‌خورند بالا می‌برد.

صبحانه

برای کسانی که به پسردار شدن تمایل دارند، متخصصان پیشنهاد می‌کنند پیش از بارداری حتما مصرف غلات صبحانه را لحاظ کنند

تاثیر میزان کلسیم

حساسیت به شیر

ظاهرا صبحانه نقش زیادی در تعیین جنسیت بچه نسبت به دیگر وعده‌های غذایی دارد. طبق یک باور قدیمی، مصرف زیاد شیر قبل از بارداری برای صبحانه منجر به داشتن دختر بچه می‌شود؛ درصورتی که به نظر نمی‌رسد مصرف بیشتر شیر تاثیری بر دختردار شدن داشته باشد. در حقیقت کلسیم بیشتر احتمال پسردار شدن را بیشتر هم می‌کند.

مصرف پتاسیم

غذا‌های سرشار از پتاسیم نه تنها برای سلامتی شما مفید هستند، بلکه مصرف آن‌ها در موارد زیادی احتمال پسر دار شدن را افزایش می‌دهند. ماهی، موز، لوبیای سفید، قارچ و سیب از جمله مواد غذایی هستند که پتاسیم زیادی دارند و

سعی کنید که مصرف پتاسیم خود را در وعده‌ی صبحانه جای دهید. برای مثال خوردن غلات صبحانه که با مواد غذایی پتاسیم دار غنی شده باشد و یا افزودن برش‌های موز در آن و همچنین مصرف نان سبوس دار احتمال پسردار شدن شما را بیشتر می‌کند.

غلات صبحانه

یک باور عمومی وجود دارد که تغذیه مادر قبل از بارداری بر جنسیت فرزند او تاثیر می‌گذارد. حتی برخی نقش تغذیه پیش از بارداری را بیشتر از تغذیه پس از بارداری می‌دانند. به خصوص وعده‌ی صبحانه در رژیم غذایی فرد در بارداری او در آینده و جنسیت فرزند او تاثیر می‌گذارد.

به عقیده‌ی بسیاری از افراد آنچه قبل از بارداری برای صبحانه می‌خورید بر جنسیت شما تاثیر دارد. برای مثال خوردن موز در صبحانه احتمال به دنیا آوردن پسر را در آینده بیشتر می‌کند. تحقیقات نشان داده که مصرف بیشتر پتاسیم و رژیم غذایی مغذی قبل از بارداری منجر به به دنیا آوردن پسر می‌شوند.