۰ نفر

آیا موز یک صبحانه سالم است؟

۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵
کد خبر: 538982
آیا موز یک صبحانه سالم است؟

موز بسیار مغذی است و دارای مقدار کافی پتاسیم ، فیبر و ویتامین‌های B6 و C ، با این حال از نظر کربوهیدرات و قندهای طبیعی نیز نسبتاً غنی است.

اقتصادآنلاین - فرناز خیابانی؛ اگرچه خواص موز می‌تواند به شما کمک کند تا یک انرژی سریع را دریافت کنید اما می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد و باعث سقوط آن در اواسط صبح در میان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 شود .

مطالعات همچنین نشان می‌دهد خوردن یک صبحانه که بیشتر شامل غذاهای کربوهیدرات دار فرآوری شده است ممکن است سطح گرسنگی را افزایش داده و خطر افزایش وزن را در طولانی مدت افزایش دهد.

در عوض، همراه شدن صبحانه روزانه با مواد غذایی سالم با فیبر بالا، غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا مانند یک موز با چربی‌های مفید برای قلب و یک منبع پروتئین خوب ممکن است برای قند خون و تنظیم اشتها مفید باشد.

اگرچه خوردن یک موز به تنهایی ممکن است به عنوان یک وعده صبحانه ایده آل نباشد اما لذت بردن از یک موز قبل از صبحانه یا به عنوان بخشی از یک صبحانه متعادل می‌تواند مفید باشد. در حقیقت، یک موز متوسط حاوی حدود 3گرم فیبر است، یک ترکیب گیاهی است که تخلیه معده را کند می‌کند تا احساس سیری را افزایش دهد. خوردن موز قبل از صبحانه یا به عنوان بخشی از یک وعده غذایی متعادل ممکن است به تقویت سیری کمک کرده و به سلامت دستگاه گوارش کمک کند. موزهای سبز نارس همچنین حاوی نوع خاصی از فیبر به نام نشاسته مقاوم هستند که در برابر هضم دستگاه گوارش مقاومت می‌کند و سلامت روده را تقویت می‌کند .

موز به همین ترتیب منبع بزرگی از چندین ماده مغذی اصلی مورد نیاز بدن شماست ، از جمله پتاسیم و ویتامین C. پتاسیم در تعادل مایعات و انقباضات عضلانی نقش دارد و ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کند. در همین حال ، ویتامین C از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می‌کند و ممکن است به محافظت در برابر التهاب و بیماری های مزمن کمک کند .

جفت شدن موز با سایر غذاهای سرشار از پروتئین و چربی های مفید برای قلب می‌تواند به وعده‌های غذایی شما کمک کند. این می‌تواند از تنظیم قند خون پشتیبانی کند، سیری را بهبود بخشد و گرسنگی بین وعده‌های غذایی را کاهش دهد. علاوه بر این، افزایش مصرف پروتئین ممکن است باعث کاهش وزن و کاهش چربی شود .

در اینجا چند ایده صبحانه سالم شامل موز آورده شده است:

موز یخ زده با ماست و کره

ماست یونانی با موز و دانه‌های چیا

یک اسموتی پروتئینی با اسفناج ، انواع توت ها و موز یخ زده

بلغور جو دوسر با آجیل ، دانه ها و موزهای خرد شده