۰ نفر

۱۰ روش شگفت انگیز افزایش وزن!

۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۶
کد خبر: 538615
۱۰ روش شگفت انگیز افزایش وزن!

شاید برای حفظ سلامتی و اندام متناسب، آرزو داشته باشید که وزن اضافه کنید.

اقتصادآنلاین - فرناز خیابانی؛ اینجا بهترین راه‌ها برای افزایش وزن به شیوه طبیعی و همچنین به صورت سالم را به شما خواهیم گفت. اما چگونگی افزایش وزن به روش طبیعی مساله مهمی است که باید بدانید.

1. گوشت قرمز را امتحان کنید:

گوشت قرمز دارای کلسترول بالا و راهی موثر برای افزایش وزن آسان است. گوشت حاوی مقدار زیادی پروتئین و آهن است. شما فقط می‌توانید چند قطره روغن زیتون اضافه کرده و گوشت قرمز تازه را درون کوره بریزید تا یک رژیم غذایی سالم و مناسب داشته باشید تا وزن اضافه شود. بهترین قسمت‌های گوشت، مانند یک تکه دنده، استخوان و فیله گوشت گاو، منبع خوبی از چربی است. اما به یاد داشته باشید که از ترکیب گوشت قرمز با چربی‌های اشباع بالا پرهیز کنید چرا که این ترکیب قطعاً راهی برای افزایش وزن به روش سالم نیست!

2. از کره بادام زمینی استفاده کنید:

بادام زمینی مملو از پروتئین و چربی است. این یک وعده غذایی ایده‌آل برای افرادی است که سعی می‌کنند به طور طبیعی وزن اضافه کنند. یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حدود 100کالری دارد. کره بادام زمینی همچنین حاوی ویتامین‌هایی مانند منیزیم، اسیدهای فولیک، ویتامین B و ویتامین E است. برای یک صبحانه سالم یک لایه ضخیم کره بادام زمینی را با هدف افزایش کالری دریافتی روی نان گندم قرار دهید.

وزن

3. شیر پر چرب:

یک راه حل ساده برای افزایش وزن، جایگزینی شیر بدون چربی با شیر پرچرب است. شیر پرچرب 60 کالری اضافی در هر لیوان نسبت به شیر بدون چربی به شما می‌دهد. شیر همچنین پر از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. همچنین منبع غنی از ویتامین D و A است. می‌توانید شیر کامل را به همراه بلغور جو دوسر و غلات مصرف کنید. مهم نیست که چطور آن را مصرف کنید  چرا که برای سلامتی شما بسیار مفید است!

4. میوه بخورید:

میوه‌ها، به ویژه میوه‌های گرمسیری می‌توانند به شما در افزایش وزن کمک کنند. انبه، موز، پاپایا و آناناس دارای قند طبیعی خوبی هستند که راهی عالی برای افزایش وزن است. این میوه‌ها با قندهای طبیعی معده شما را پر کرده و انرژی فوری به شما می‌دهند. شما می‌توانید با افزودن این میوه‌ها و کنار گذاشتن قندهای مصنوعی اشباع شده، یک دسر شیرین درست کنید. اگر خوردن میوه و سبزیجات به صورت ساده خسته کننده به نظر می‌رسید، آنها را کنار هم قرار دهید و مخلوط کنید تا یک اسموتی جالب ایجاد کنید.

5. آووکادو:

آووکادو یک روش عالی برای افزودن چربی‌های خوب به رژیم غذایی است. فقط نیمی از آووکادو حاوی 140 کالری است. همچنین منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند مقادیر بالای ویتامین E ، اسید فولیک و پتاسیم است. بنابراین یادتان باشد که از آووکادو به عنوان سالاد لذت ببرید. حتی می‌توانید آن را روی نان تست خود پهن کنید.

6. سراغ نان گندم کامل بروید:

نان گندم کامل یک روش شگفت انگیز برای افزایش وزن آسان است. اگر نان گندم کامل به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید ، آن را با غلات میل کنید. نان گندم کامل دارای مواد مغذی کافی برای تأمین صبحانه سالم و همچنین افزودن کالری کافی است. آنها همچنین حاوی فیبر و مواد معدنی هستند که در نان‌های سفید معمولی وجود ندارد. نان سبوس دار به عنوان صبحانه باعث می‌شود که شما مدت طولانی‌تری سیر بمانید.

7. کره گیاهی را امتحان کنید:

کره دارای کالری زیادی است. اگر از نوشیدن شیر روزانه خسته شده‌اید، نان کامل را با کره در شعله ملایم نان تست کنید تا خوب تفت بخورد. این یک صبحانه خوب است و تمام مواد مغذی مورد نیاز روزانه را به شما می‌دهد. همیشه بخاطر داشته باشید کره چربی‌های اشباع شده دارد ، بنابراین آن را به میزان محدود بخورید و لذت ببرید..

8. آجیل:

آجیل در هنگام افزایش وزن یک گزینه مناسب برای میان وعده است. آنها منابع خوبی از چربی و مواد مغذی دارند. آجیل‌ها همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. خوردن آجیل‌های مخلوط می‌تواند شما را برای مدت زمان طولانی‌تری سیر نگه دارد. به راحتی می‌توانید آنها را در محل کار یا دانشگاه در کیف خود حمل کنید.

9. پنیر:

تقریباً در هر غذای مورد علاقه خود از انواع پنیر استفاده کنید. باز هم اگر کمبود شیر دارید ، پس این گزینه خوبی است زیرا همه فواید تغذیه‌ای شیر را دارد. به طور کلی، بیشتر پنیرها دارای چربی زیادی هستند، بنابراین مصرف پنیر به فرد کمک می‌کند تا به طور طبیعی وزن اضافه کند.

10. سیب زمینی را امتحان کنید:

همه عاشق سیب زمینی هستند! این سبزیجات غنی از کربوهیدرات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا سریعاً چاق شوید. سیب زمینی دارای مقدار زیادی پروتئین ، پر از الیاف و همچنین حاوی مقادیر کافی ویتامین C است. ما اغلب از خوردن سیب زمینی با پوست غافل می‌شویم ، اما به یاد داشته باشید که سیب زمینی ارزش غذایی فراوانی روی پوست دارد. هنگامی که پوست را جدا می‌کنید ، قسمت عمده ویتامین‌ها و پروتئین‌ها را از بین می‌برید.

اینها برخی از غذاهای طبیعی برای افزایش وزن هستند! چه بخواهید لاغر شوید و چه چاق شوید ، نمی‌توانید با غذاهای ناسالم همراه شوید. اگر چیزی کالری بالایی داشته باشد ، قطعاً به این معنی نیست که می‌توانید برای افزایش وزن آن را بخورید. همیشه باید از مصرف چربی‌های ترانس که به طور عمده در غذاهای فرآوری شده وجود دارد خودداری کرد. آنها فقط نوع اشتباهی از غذا هستند که منجر به بیماری‌های قلبی می‌شوند.

این بسیار درست است که نوشیدن نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه‌های گازدار و خوردن سیب زمینی سرخ کرده باعث افزایش وزن می‌شود اما نه به روشی سالم. به یاد داشته باشید بهترین راه برای افزایش وزن همیشه از طریق غذای سالم است.