۰ نفر

افزایش متابولیسم؛

یک راه ساده برای کاهش وزن

۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹
کد خبر: 538002
یک راه ساده برای کاهش وزن

یک متخصص تغذیه گفت: قرصی به عنوان چربی سوز وجود ندارد و تنها با افزایش متابولیسم بدن می‌توان به کاهش وزن کمک کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران، نرگس جوزدانی، رژیم شناس و متخصص تغذیه در خصوص قرص‌های چربی سوز برای لاغری اظهار کرد: بسیاری از افراد برای لاغر شدن به مصرف برخی از قرص‌های با عنوان چرزبی سوزی روی می‌آورند. بطور کلی چیزی به اسم قرص‌های چربی سوز وجود ندارد اما برخی مواد غذایی هستند که با مصرف آن‌ها متابولیسم بدن تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد.

او افزود: افزایش متابولیسم بدن فرد با احساس انرژی بیشتری مواجه می‌شود. مصرف برخی خوراکی‌های از قبیل چای سبز، قهوه و ادویه‌های تند که معمولا در فرم‌های داروی هم وجود دارند سبب افزایش متابولیسم بدن خواهند شد. در چنین شرایطی با افزایش ضربان قلب و جریان خون در بدن میزان انرژی فرد تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد و درنتیجه توان بیشتری برای انجام فعالیت‌های روزمره خواهد داشت.

این متخصص تغذیه گفت: قرص‌های کافئین و چای سبز به هیچ عنوان تجویز نمی‌شود، چون معمولا مصرف این قرص‌ها عوارضی از جمله بی‌خوابی، تپش قلب، بیقراری، اضطراب و استرس را برای فرد مصرف کننده به همراه خواهد داشت.

جوزدانی تصریح کرد: معمولا دارو‌هایی که با پایه گیاهی برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرند، برخی افراد را دچار مشکل می‌کند. برای مثال عصاره کرفس که برای کاهش اشتها استفاده می‌کنند، برای افرادی که کم کاری تیروئید دارند، مضر است. نکته دیگر اینکه دارو‌های گیاهی با بیماری‌های هورمونی معمولا تداخل دارند و نباید مصرف شوند.

او در نهایت یادآوری کرد: بهترین راه برای کاهش وزن، داشتن یک رژیم غذایی متعادل همراه با ورزش است.  برای رسیدن به وزن ایده آل نباید کم خوری کرد زیرا سبب افت عضله و کاهش متابولیسم خواهد شد. در یک برنامه رژیم غذایی کامل باید پروتئین به اندازه کافی مصرف شود.