۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سلامت عاطفی، به خود مقداری عشق نشان دهید

۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۰
کد خبر: 537055
سلامت عاطفی، به خود مقداری عشق نشان دهید

گاهی اوقات آن‌قدر مشغول "انجام" زندگی می‌شویم که قادر به زندگی نیستیم. آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که آیا واقعاً زندگی می‌کنید؟ آیا شما بر آنچه بیشتر از همه برای شما مهم است تمرکز می‌کنید یا خواسته‌های دیگران؟ تا زمانی که زندگی خود را در اولویت قرار ندهید، زندگی عالی نصیبتان نمی‌شود. چه چیزی بیشتر از همه اهمیت دارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین، "تأثیرگذار" بودن، پوشیدن لباس‌های طراحی شده و سفر به مکان‌های عجیب‌وغریب؛ این‌ها تجربیات شگفت‌انگیزی هستند اما شما را خوشحال یا سالم نمی‌کنند زیرا خوشبختی چیزی نیست که در آنجا یا شخص دیگری پیدا شود.

انگیزه شادی خوشبختی

مردم به دنبال روابط جایگاه خوب و دارایی هستند و این باعث می‌شود که به معنای واقعی زندگی پی نبرند و دائم به فکر چیزهایی که ازدست‌داده‌اند یا به دست آورده‌اند باشندآیا می‌خواهید معنای واقعی زندگی بچشید و زندگی خوبی داشته باشید؟ در اینجا آنچه شما باید انجام دهید آورده شده است:

1. تصمیم بگیرید در قدم اول چه چیزی بیشتر برای خود شما مهم است

مکانی آرام برای تأمل متفکرانه پیدا کنید. زمینه‌های مختلف زندگی خود را - سلامتی، روابط، امور مالی، شغلی، معنویت، اشتیاق و سرگرمی‌ها و غیره را مشاهده کنید.

آیا بخش‌هایی از زندگی شما وجود دارد که بیش از آنچه باید زمان و توجه صرف آن می‌کنید؟ گاهی زندگی اتفاق می‌افتد و شما چاره‌ای ندارید. اما آیا شما از زمینه‌های مهم زندگی خود غافل شده‌اید زیرا تمایل داشته‌اید که کار‌های "ضروری‌تری" انجام دهید؟

موفقیت

آیا بخش‌های وجود دارد که دوست داشته باشید زمان کمتری بهآن‌ها اختصاص دهید؟ چیزی را که می‌خواهید بیشتر در اولویت قرار دهید؟ نگاه کنید، شما هرگز خوشحال نخواهید شد اگر که زندگی خود را بر اساس اولویت‌های دیگران تنظیم کنید.

زندگی شماست زندگی کن

داشتن زندگی که از آن لذت ببرید نیازمند اولویت قراردادن این موارد است (شاید بتوانید برای افزودن به این لیست به فکر دیگران باشید).

•    سلامتی کامل در ذهن، جسم و روح

•    روابط

•    امور مالی

•    رشد و یادگیری

•    پناهگاه و نیاز‌های اساسی

•    هدف، شور، رانندگی

•    ایمان

در پایان، به دست آوردن دارایی‌های مادی یا رسیدن به موفقیت ارتباط چندانی با آنچه بیشترین اهمیت را دارد ندارد، ممکن است آن‌ها به نوعی به خوشبختی یا لذت شما بیفزایند، اما خوشبختی ریشه‌های عمیق‌تری دارد. ما بهترین خود را با تمرکز بر روی آنچه واقعاً بیشترین اهمیت را برای ما دارد اشکار می‌کنیم.

2. آنچه را که دوست دارید / از آن متنفرید

آیا زندگی شما برای شما مهم است؟ آیا دوست داشتن و دوست نداشتن شما مهم است؟ باید مهم باشد چون شما مهم هستید. آنچه برای شما مهم است و می‌خواهید انجام دهید مهم است - درست به همان اندازه که دیگران بخواهند.

به خود یادآوری کنید که فردی ارزشمند هستید. خودت را دوست داشته باش هنگامی‌که خودتان را دوست داشتید می‌توانید دیگران را به‌گونه‌ای دوست داشته باشید که آن‌ها مجبور نباشند کمبود‌های عاطفی شمارا جبران کنند.

هدفگذاری و برنامه ریزی

در صلح با خود بودن و واقعاً دوست داشتن خود، شما را از جستجوی اعتبار تأیید، و تصدیق خارجی بازمی‌دارد. هرگز لازم نیست به کسی ثابت کنید که شما ارزش دوست داشتن دارد. چرا؟ زیرا ذاتاً شما و ارزش این را دارید که دوست داشته شوید چه کسی آن را تشخیص دهد یا نه یا چیزی خلاف آن را بگوید.

به خود مقداری عشق ببخشید - نسبت به خود مهربان، مراقب و بخشنده باشید. وقتی به آینه نگاه می‌کنید خصوصیات خوب شخصی را که به شما نگاه می‌کند یادآوری کنید. خودتان را تأیید کنید. یک دوست بزرگ برای خود باشید. به‌جای نواقص، به‌خوبی توجه کنید!

3. اینجا و اکنون را مزه‌دار کنید

صرف زمان زیاد درگذشته یا آینده باعث نگرانی، پشیمانی و اضطراب می‌شود. آنچه اکنون بیشترین اهمیت را دارد در حال حاضر است زیرا این تنها لحظه‌ای است که شما قادر به تغییر آن هستید! جهانی که هم‌اکنون در اطراف شما اتفاق می‌افتد را در آغوش بگیرید. زمان هدیه‌ای ارزشمند است که قابل قدردانی است. هر دقیقه مهم است زیرا زمان = زندگی.

چقدر در زندگی لذت می‌برید؟ چه برکاتی وجود دارد که اگر همین‌طور انتخاب کنید می‌توانید از آن‌ها سپاسگزار باشید؟

4. دنبال علاقه‌ها باشید

برخی از علاقه‌های پرشور شما که به تعویق انداخته‌اید چیست؟ این می‌تواند از آموزش برای یک مسابقه اسپارتایی گرفته تا غواصی در مانع بزرگ یا داوطلب شدن در جامعه شما باشد.

پیگیری احساسات و ایجاد خاطرات، زندگی را ارزش زیستن می‌دهد. آیا می‌خواهید زندگی خود را از استرس، مشغله و شلوغی پر کنید؟ با انجام کارایی که دوست دارید زندگی خود را به تعادل برسانید! از زندگی خود لذت ببرید

مدیریت و برنامه ریزی

تجربه‌های جدید را در آغوش بگیرید. خوش بگذرانید. بخندید. گریه کنید. خدمت کنید. دعا کنید. زندگی کنید! آنچه بیشتر از همه مهم است، داشتن زندگی رضایت‌بخش است. انجام کار‌های که به آن علاقه‌مندید به زندگی‌تان معنا می‌دهد.

5. تصمیم‌بگیری که عادت‌های خوبی‌کسب کنید

انتخاب‌های خوب + عادت‌های خوب = زندگی خوب.

انتخاب بهتر که باعث تقویت ذهن، جسم و روح سالم شود، زندگی خوبی ایجاد می‌کند. روال و مناسکی را ایجاد کنید که از زندگی شما مراقبت می‌کند و از سلامت عمومی شما حمایت می‌کند. به اعتقادات، معیار‌ها و ارزش‌های خود وفادار بمانید. به رؤیاهای خود و آنچه برای شما بیشترین اهمیت را دارد متعهد باشید. تنظیم آنچه رسانه‌ها می‌گویند باید بیشترین اهمیت را داشته باشد.

به کسی که برای تبدیل‌شدن انتخاب می‌کنید اطمینان داشته باشید زیرا نوع شخصی که می‌خواهید تبدیل شوید مهم است. افکار شما و نحوه برخورد شما با خودتان مهم است زیرا افکار باعث ایجاد انتخاب می‌شوند، انتخاب‌ها عادت ایجاد می‌کنند، عادت‌ها شخصیت ایجاد می‌کنند، شخصیت سرنوشت می‌آفریند؛ بنابراین خوش‌بین باشید و بر نکات مثبت تمرکز کنید.

سخن آخر

این نوشته جایگزین کتاب‌هایی نیست که چگونه بیشترین اهمیت را تشخیص دهند. این فقط یک تحریک ملایم است. برای بهتر کردن زندگی خودتان است، امروز تصمیم بگیرید که تمرکز و انرژی بیشتری را به آنچه بیشتر از همه برای شما مهم است بگذارید. زیرا این شمایید که مهم هستید

به خود یادآوری کنید که افراد دیگر همیشه در مورد هدفی که باید برای شما مهم‌ترین باشد با شما موافق نخواهند بود به‌سادگی برای آن‌ها مهم نیست - اولویت نیست. یا ممکن است تعامل آن‌ها با شما تحت تأثیر آنچه که آن‌ها فکر می‌کنند برای خودشان بهتر است باشد و نه شما.

درهرصورت، این زندگی شماست و فقط یک‌بار تکرار می‌شود. با صادق بودن نسبت به خود و زندگی در شرایط خود، مقداری عشق به خود نشان دهید. روی آنچه بیشترین اهمیت را برای شما دارد تمرکز کنید.