۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۲۰ میوه مفید برای پوست

۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۷
کد خبر: 536895
۲۰ میوه مفید برای پوست

آیا اغلب با آکنه و سایر مشکلات پوستی سر و کار دارید؟

اقتصادآنلاین - فرناز خیابانی؛ آیا محصولات معمول مراقبت از پوست در بازار به شما نتیجه نمی‌دهد؟ خوب است بدانید؛ بهترین راه برای جوان‌سازی پوست، مصرف روزانه میوه‌ها و استفاده از ماسک میوه است. فقط 10 دقیقه در روز سرمایه‌گذاری می‌تواند به شما کمک کند تا اختلافات مشهودی را در هفته تجربه کنید!

در اینجا ، ما 20 نوع از بهترین میوه‌ها را ذکر کرده‌ایم که می‌تواند پوست شما را راضی نگه دارد.

عادت‌های غذایی، چگونه بر روی پوست شما تأثیر می‌گذارد؟

سلامت پوست شما با رژیم روزانه، ارتباط مستقیم دارد. یک رژیم غذایی حاوی غذاهای فراوری شده، قندها و کربوهیدرات‌های ساده می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. بدون داشتن میوه و سبزیجات تازه کافی، ممکن است دچار پیری زودرس، جوش و حتی خشکی پوست شوید. ممکن است مواد مغذی مانند روی، آهن، مس و ویتامین‌های A و D که ممکن است باعث سلامت پوست شود را از دست دهید.

بیشتر مواد مغذی حیاتی برای سلامت پوست در میوه‌ها موجود است. در بخش بعدی، 20 میوه برتر را بررسی خواهیم کرد که می‌تواند سلامت پوست شما را تقویت کرده و آن را درخشان نگه دارد.

20 میوه برتر برای پوست درخشان

1. لیمو

لیمو غنی از ویتامین C است. یک آنتی‌اکسیدان قوی که به دفع سموم کمک می‌کند و از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور و رنگ آمیزی محافظت می‌کند. بنابراین، اگر رنگدانه ای ناهموار، لکه‌های تیره، زخم‌های آکنه یا کراتینیزاسیون دارید سعی کنید از لیمو استفاده کنید تا پوستی درخشان بدست آورید. در اینجا نحوه استفاده از آن وجود دارد.

پوست

آب لیمو را به سالاد خود اضافه کنید.

آب لیمو و 1 قاشق چای خوری عسل ارگانیک را به یک لیوان آب اضافه کنید و اولین بار آن را بنوشید. این به دفع سموم کمک می‌کند.

نحوه استفاده روی پوست شما

برای پوست‌های چرب با رنگدانه یا زخم‌های آکنه، آبلیمو را با گلاب مخلوط کنید و آن را روی پوست خود بمالید و بعد از 10دقیقه بشویید.

برای پوست خشک همراه با رنگدانه، آبلیمو و روغن نارگیل را مخلوط کنید، آن را روی پوست خود بمالید و بعد از 10دقیقه بشویید.

برای خلاص شدن از تیرگی، یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق چای خوری شیر مخلوط کنید. آن را به ناحیه زیر چشم خود بمالید و بعد از 10دقیقه به آرامی بشویید.

لیموترش و شکر را روی نواحی کراتینه شده بمالید تا رنگ پوست روشن شده و کراتینه شدن آن کاهش یابد.

2. پاپایا

پاپایا حاوی ویتامین‌های A ، C ، B ، اسید پانتوتنیک و فولات و مواد معدنی مانند مس ، پتاسیم و منیزیم است. آنها همچنین حاوی آنزیم هایی مانند پاپائین و کیموپاپین هستند که به جلوگیری از آسیب پوست توسط رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند و دارای خواص ضدباکتری، ضدقارچ و ضد ویروسی هستند. مصرف پاپایا می‌تواند از یبوست جلوگیری کند که یکی از دلایل ضعف سلامت پوست است. همچنین می‌تواند به درمان زگیل، اگزما، میخچه و سل پوستی کمک کند. دانشمندان همچنین دریافتند که پاپایا می‌تواند به بهبود زخم‌ها و زخم‌های مزمن پوست کمک کند. بنابراین ، اگر مشکلات گوارشی، اسکار و رنگدانه دارید ، باید پاپایا را در رژیم غذایی و رژیم زیبایی خود بگنجانید. در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.

 پاپایا

نحوه استفاده

یک کاسه پاپایا را به عنوان صبحانه یا میان وعده بخورید.

شما می‌‎توانید اسموتی پاپایا را با ترکیب پاپایا ، آب لیمو و نمک صورتی هیمالیا تهیه کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

یک قطعه کوچک پاپایا را له کرده و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از 10 دقیقه بشویید.

پاپایای له شده را با آب لیمو ویک قاشق چای خوری زردچوبه مخلوط کنید و آن را به مناطق رنگی و زخم زده بمالید. بعد از 10 دقیقه بشویید.

برای پوست خشک و پوسته پوسته شده ، پاپایای له شده را با نصف قاشق چای خوری روغن بادام استفاده کنید. بعد از 10 دقیقه آن را با پارچه ای مرطوب و نرم پاک کنید.

با استفاده از یک تکه کوچک پاپایا ، 1 قاشق چایخوری پوست پرتقال و 1 قاشق غذاخوری گلاب (برای پوست چرب) یا عسل (برای پوست خشک) یک اسکراب پاپایا درست کنید. از حرکات دایره ای ملایم برای مالش پوست استفاده کنید. با آب در دمای اتاق بشویید.

3. آووکادو

آووکادو غنی از چربی‌های سالم ، فیبر غذایی و ویتامین‌های E ، A ، C ، K ، B6 ، نیاسین ، فولات و اسید پانتوتنیک است. این ماده دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که به کاهش آسیب اکسیداتیو کمک می‌کند که به نوبه خود از آسیب DNA جلوگیری می‌کند. مصرف آووکادو می‌تواند پیری سالم را تقویت کند زیرا غنی از لوتئین و زاگزانتین است که از پوست شما در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می‌کند. چربی‌های سالم موجود در آووکادو به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش التهاب و تسریع در ترمیم زخم کمک می‌کند). در اینجا نحوه استفاده از آووکادو برای داشتن پوستی شفاف و بی‌نقص وجود دارد.

نحوه استفاده

آووکادو را به سالاد ، بوریتو ، مواد بسته بندی، ظرف صبحانه، ساندویچ و ... اضافه کنید.

اسموتی آووکادو و اسفناج درست کنید.

یک مخلوط آووکادو را با مخلوط کردن آن با ماست یا هوموس آماده کنید.

از آووکادو در کیک ها یا به عنوان روکش استفاده کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

آووکادو را له کرده و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از 10دقیقه بشویید.

برای پوست‌های چرب، یک قطعه کوچک آووکادو را با گلاب و کمی کافور له کنید. بعد از 10دقیقه بشویید.

4. نارنگی و پرتقال

پرتقال شیرین و آبدار دارای رنگی زنده و بویی مست کننده است. این میوه همچنین می‌تواند برای پوست شما معجزه کند. مانند لیمو، پرتقال نیز سرشار از ویتامینC است - 100گرم پرتقال حاوی 54میلی گرم ویتامینC است که یک آنتی‌اکسیدان است. پرتقال می‌تواند به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو، آسیب نوری، آسیب DNA، کاهش التهاب و کمک به سنتز کلاژن کمک کند.

نارنگی و پرتقال

نحوه استفاده

هر روز نصف پرتقال مصرف کنید.

آب پرتقال تازه فشرده شده را با تفاله بنوشید. اگر زخم معده دارید از پالپ خودداری کنید.

پرتقال را به سالاد، پیتزا، خورشت، کیک و شکلات‌های خود اضافه کنید.

آب پرتقال را به اسموتی خود اضافه کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

هرجا رنگدانه دارید آب پرتقال را به صورت موضعی بمالید. بعد از 10دقیقه بشویید.

برای پوست‌های چرب، 3قاشق غذاخوری آب پرتقال، یک قاشق چای خوری آب لیمو، 2قاشق غذاخوری آرد گرم و ½ قاشق چای خوری زردچوبه را مخلوط کنید. به عنوان بسته استفاده کنید.

برای پوست خشک، 3قاشق غذاخوری آب پرتقال، یک قاشق چای خوری آب لیمو، یک قاشق چایخوری شیر ، ½ قاشق چای خوری زردچوبه و 1 قاشق چای خوری عسل را مخلوط کنید. روی پوست خود بمالید.

5. هندوانه

قرمز ، گوشتی ، آبکی ، شیرین و گوارا - فقط نمی‌توانیم هندوانه کافی داشته باشیم. برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه بسیار مناسب است. هندوانه دارای فیبر غذایی (4/0 درصد) ، آب (92 درصد) ، کربوهیدرات (55/7 درصد) ، قند (4/0 درصد) ، ویتامین‌های C ، A ، B1 و B6 ، کاروتنوئیدها ، فلاونوئیدها و لیکوپن است. چربی آن صفر است و فاقد کلسترول است (8). لیکوپن به مهار رادیکال‌های آزاد اکسیژن کمک می‌کند و از آسیب پوست جلوگیری می‌کند. آب به دفع سموم کمک می‌کند و حرکت روده را بهبود می‌بخشد.

فواید هندوانه

نحوه استفاده

در رژیم شما

یک کاسه هندوانه متوسط برای صبحانه یا میان وعده بخورید.

صبح یا عصر آب هندوانه تازه تهیه شده بنوشید.

یک سالاد میوه با هندوانه درست کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

یک هندوانه را له کرده و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از 10دقیقه بشویید.

برای پوست‌های چرب ، 3 قاشق غذاخوری آب هندوانه، یک قاشق غذاخوری آب آهک، 1 قاشق غذاخوری خاک فولر و 1 قاشق چایخوری گلاب را مخلوط کنید. بعد از خشک شدن ماسک با آب سرد بشویید.

برای پوست خشک ، 3 قاشق غذاخوری آب هندوانه، یک قاشق غذاخوری آب آهک، 1 قاشق چای خوری عسل ، و 1 قاشق چایخوری آلوئه ورا را مخلوط کنید. بعد از 10 دقیقه بشویید.

6. خیار

خیار همچنین دارای محتوای آب بسیار بالایی است. آنها اثر خنک کنندگی بر روی بدن دارند و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی هستند. همچنین خیارهای پوست کنده غنی از ویتامین K و C و فیبر غذایی هستند. دانشمندان دریافته‌اند که از خیار دریایی می‌توان برای کاهش چین و چروک پوست استفاده کرد.

پوست

نحوه استفاده

خیار را به سالاد ، بسته بندی ، ساندویچ ، اسموتی و غیره خود اضافه کنید.

یک لیوان آب خیار گوشتی با طراوت تهیه کنید و یک قطره آب آهک ، پودر زیره بو داده و نمک هیمالیا صورتی به آن اضافه کنید تا طعم و مزه بدهد.

عصرانه یک خیار به عنوان میان وعده بخورید.

نحوه استفاده روی پوست شما

یک خیار را رنده کرده و با 1 قاشق غذاخوری آرد گرم و 1 قاشق چای خوری گلاب مخلوط کنید تا التهابات روی پوست مستعد آکنه کاهش یابد.

خیار رنده شده ، 1 قاشق غذاخوری شیر و 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل را مخلوط کنید تا پوست خشک مرطوب شود.

خیار رنده شده ، 1 قاشق غذاخوری آب آهک و شکر را با هم مخلوط کنید تا دست و پایتان را بشویید.

7. انبه

انبه سرشار از ویتامین‌های A ، E ، C و K ، فلاونوئیدها، پلی فنولیک ها، بتاکاروتن و گزانتوفیل ها است. آنها به محافظت از پوست در برابر آسیب DNA و التهاب کمک می‌کند . آنها همچنین غنی از قند و فیبر غذایی هستند که به درمان یبوست کمک می‌کند. در حقیقت، از انبه در صنایع آرایشی و بهداشتی برای ایجاد کره مو و پوست استفاده شده است که خواص ترمیم زخم را نشان داده است.

انبه

نحوه استفاده

آ. در رژیم شما

انبه را به اسموتی ، ظرف صبحانه یا سالاد میوه خود اضافه کنید.

انبه تازه بریده شده را در رژیم روزانه خود بگنجانید.

نحوه استفاده روی پوست شما

یک قطعه کوچک انبه را له کرده و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از 10 دقیقه بشویید.

برای پوست‌های چرب ، انبه ، گلاب و آب آهک را مخلوط کرده و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.

برای پوست خشک ماسک انبه له شده ، 1 قاشق چایخوری ماست و 1 قاشق چای خوری عسل بزنید. بعد از 10 دقیقه با آب در دمای اتاق بشویید.

8. انار

انار سرشار از ویتامین C ، K و فولات و مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم ، فسفر و پتاسیم است. در حقیقت ، پوست ، غشا و دانه‌های خوراکی میوه مملو از آنتی‌اکسیدان (اسید الاژیک) است که به محافظت از پوست در برابر آسیب UV-A و UV-B و رنگدانه سازی پوست کمک می‌کند .

نحوه استفاده

 در رژیم شما

آن را به سالاد ، هوموس ، بابا گانوش ، آب میوه ، اسموتی ، کیک ، اسموتی ، ظرف صبحانه یا سالاد میوه خود اضافه کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

می‌‎توانید دانه های انار را له کرده و آب آن را در سراسر منطقه آسیب دیده بمالید. بعد از 10 دقیقه آن را بشویید.

یک بسته صورت با 1 قاشق غذاخوری آرد گرم، 1 قاشق چای خوری خاک فولر ، 1 قاشق چایخوری آب آهک و 2 قاشق غذاخوری آب انار برای درمان رنگدانه‌های پوست چرب تهیه کنید.

اگر پوست خشک دارید، به جای افزودن خاک فولر به ماسک فوق شیر یا عسل اضافه کنید.

9. موز

موز سرشار از فیبر غذایی ، ویتامین‌های A ، C ، K ، E و فولات و مواد معدنی مانند پتاسیم ، کلسیم ، فسفر و منیزیم است. این یک مرطوب کننده طبیعی بسیار خوب است و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی است .

پوست

نحوه استفاده در رژیم شما

برای صبحانه یک موز به بلغور جو دوسر اضافه کنید.

به یک اسموتی یا کاسه صبحانه خود یک موز اضافه کنید.

می‌‎توانید کلوچه موز یا نان موز تهیه کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

موز له شده را روی تمام پوست خود بمالید تا بلافاصله نرم و لطیف شود.

10. سیب

سیب سرشار از ویتامین‌های A و C ، فیبر غذایی، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است . آنها خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند و به از بین بردن رادیکال‌های آزاد مضر اکسیژن کمک می‌کنند. همچنین مشخص شده است که پوست سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان است.

نحوه استفاده

در رژیم شما

به عنوان بخشی از یک میان وعده سالم با مقداری آجیل ، روزانه یک عدد سیب بخورید.

برش های سیب را به کاسه صبحانه ، بلغور جو دوسر ، یا دانه های ذرت اضافه کنید.

به اسموتی خود سیب اضافه کنید یا آب سیب درست کنید.

به سالاد اسفناج و ماهی تن کودک سیب اضافه کنید.

به مایه کیک خود سیب اضافه کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

یک سیب را رنده کنید و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از 10 دقیقه بشویید.

برای پوست خشک ، سیب رنده شده را با 1 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و آن را به پوست خود بمالید. بعد از 10 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

11. انگور فرنگی

انگور فرنگی یا آملا مملو از ویتامین C است .خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. انگور فرنگی همچنین دارای خواص ضد التهابی و ترمیم کننده زخم است. آنها همچنین دستگاه گوارش را تسکین می دهند. آنها همچنین تولید پروکلاژن را تقویت می‌کنند.

پوست

نحوه استفاده

در رژیم شما

انگور فرنگی بذر خرد شده را خرد کرده و در معرض آفتاب خشک کنید. آنها را در یک ظرف شیشه ای نگهداری کنید. یک یا دو قطعه انگور فرنگی خشک را بعد از شب ناهار در دهان خود قرار دهیدروز

می‌‎توانید آب انگور فرنگی درست کنید و آن را در یخچال نگهداری کنید.

تکه های انگور فرنگی را به اسموتی یا آب میوه خود اضافه کنید.

12. توت فرنگی

اگر پوست شما مستعد آکنه است ، خبرهای خوبی در اینجا خواهید دید. به راحتی می‌‎توانید توت فرنگی بخورید یا استفاده کنید تا پوستی شفاف پیدا کند. توت فرنگی منبع خوبی از ویتامین C و آلفا هیدروکسی اسید است (که به آن اسید سالیسیلیک نیز گفته می‌شود). سالیسیلیک اسید به دلیل نفوذ به منافذ پوست و تمیز کردن آنها ، در کرم ها برای درمان آکنه استفاده می‌شود. توت فرنگی همچنین حاوی اسید الاژیک است که از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می‌کند و از تخریب کلاژن و ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند .

خواص توت فرنگی

نحوه استفاده

 در رژیم شما

توت فرنگی را به ظرف صبحانه خود اضافه کنید.

توت فرنگی را به اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید.

توت فرنگی ها را نصف کرده و به سالاد اضافه کنید.

آنها را به کیک یا مافین اضافه کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

یک توت فرنگی را له کرده و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.

13. کیوی

برای آنهایی که چشم پاندا دارند ، کیوی یک ناجی است! کیوی حاوی مقدار کافی ویتامین C است و به محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد اکسیژن که باعث آسیب DNA می شوند ، کمک می‌کند . کیوی همچنین سنتز کلاژن را تقویت می‌کند و به جلوگیری از چین و چروک کمک می‌کند.

نحوه استفاده در  رژیم شما

می‌‎توانید یک کیوی را با اسفناج و گریپ فروت مخلوط کنید تا یک اسموتی جالب صبحانه درست کنید.

فقط یک کیوی را مخلوط کرده و 1 قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید تا از یک آب تسکین دهنده لذت ببرید.

یک کیوی را پوست بگیرید و ورقه ورقه کنید و آن را به عنوان میان وعده عصرانه بخورید.

کیوی خرد شده را به سالاد اضافه کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

یک کیوی را له کرده و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از 10 دقیقه بشویید.

یک کیوی را له کرده و ½ قاشق چای خوری زردچوبه به آن اضافه کرده و آن را برای آبرسانی و روشن شدن پوست استفاده کنید.

14. زردآلو

زردآلو سرشار از ویتامین‌های A ، C ، K و فولات است. آنها همچنین دارای فیبر غذایی هستند که به بهبود حرکت روده کمک می‌کند و سرانجام، محققان دریافتند که زردآلو می‌تواند به جلوگیری از مرگ سلول‌های اندوتلیال کمک کند .

نحوه استفاده در رژیم شما

زردآلوها را خرد کرده و به آب ، اسموتی یا ظرف صبحانه خود اضافه کنید.

زردآلو را به سالاد، پای، تارت، مربا و ژله خود اضافه کنید.

به عنوان میان وعده عصرانه 2 تا 3 عدد زردآلو داشته باشید.

نحوه استفاده روی پوست شما

یک زردآلو را نازک برش بزنید و برش ها را به ناحیه رنگی پوست خود بمالید. بعد از 10 دقیقه آنها را بردارید.

15. انگور

انگور ، قرمز یا سبز ، با رسوراترول ، آنتی‌اکسیدان پر می‌شود. محققان دریافتند که رسوراترول به محافظت از پوست در برابر آسیب UV و سرطان پوست کمک می‌کند. انگور همچنین منبع غنی از ویتامین‌های C ، K و فولات و مواد معدنی مانند کلسیم ، پتاسیم و فسفر است. عصاره هسته انگور خاصیت جوان‌سازی ، محافظت و بهبود پوست دارد

نحوه استفاده در رژیم شما

یک کاسه کوچک انگور مصرف کنید.

به اسموتی صبحگاهی خود انگور اضافه کنید.

انگور شیرین و قرمز را به خورشت مرغ اضافه کنید تا به آن شیرین شود.

به ظرف صبحانه خود انگور اضافه کنید.

به سالاد میوه خود انگور اضافه کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

انگور را له کرده و روی پوست خود بمالید. بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.

16. هلو

هلو سرشار از ویتامین‌های A ، C ، E و K و مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، فسفر و فیبر غذایی است. آنها همچنین منبع بزرگی از آنتی‌اکسیدان ها هستند که به تخلیه رادیکال‌های آزاد اکسیژن کمک می‌کنند و از این طریق از آسیب DNA و آسیب دیدگی عکس جلوگیری می‌کنند.

پوست

نحوه استفاده در رژیم شما

برش‌های هلو را به ظرف صبحانه خود اضافه کنید.

آب هلو یا اسموتی درست کنید.

هلو را به دسر خود اضافه کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

هلو را نازک برش داده و برش ها را روی تمام پوست خود قرار دهید. بعد از 10دقیقه برش ها را بردارید و صورت خود را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

17. گیلاس

گیلاس های شیرین ، قرمز و خوشمزه نه تنها طعم خوبی دارند ، بلکه توانایی ترمیم و محافظت از پوست شما در برابر آسیب را دارند. آنها غنی از فیبر غذایی ، ویتامین‌های A ، C ، K و فولات و مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و فسفر هستند. گیلاس همچنین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌تواند به جلوگیری از آسیب پوست کمک کند. در اینجا نحوه استفاده از گیلاس برای داشتن پوستی بی عیب و نقص وجود دارد.

نحوه استفاده در رژیم شما

صبح یا عصر یک کاسه کوچک گیلاس میل کنید.

گیلاس را خرد کرده و به سالاد خود اضافه کنید.

گیلاس را به یک کاسه کوچک ماست یا کاستارد اضافه کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

یک گیلاس را له کرده و آن را روی پوست خود بمالید. بعد از 10دقیقه بشویید.

18. خربزه

خربزه سرشار از فیبر غذایی، ویتامین‌های A ، C ، K و فولات و مواد معدنی مانند پتاسیم ، منیزیم ، فسفر و کلسیم است. خربزه دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است . این خواص ضد التهابی ممکن است در درمان پسوریازیس کمک کند.

نحوه استفاده در رژیم شما

خربزه را به یک کاسه سالاد میوه اضافه کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

خربزه خرد شده را به پوست خود بمالید. بعد از 10 دقیقه آن را بشویید.

یک عدد مشک را له کرده و آب انگور و 2 تا 3قطره آب آهک به آن اضافه کنید. آن را به پوست خود بمالید تا به درمان رنگدانه‌های ناهموار کمک کند.

19. آناناس

آناناس‌های شیرین و نارس سرشار از فیبر غذایی، ویتامین‌های A ، C ، K و فولات و مواد معدنی مانند کلسیم ، پتاسیم و فسفر هستند. آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که ضد التهاب ، ضد سرطان و بهبود زخم است. استفاده از آناناس بر روی پوست انسان سوخته ممکن است به از بین بردن سلول‌های مرده پوست و تسریع روند بهبودی کمک کند .

نحوه استفاده در رژیم شما

یک کاسه کوچک آناناس را به عنوان صبحانه یا میان وعده مصرف کنید.

آناناس را با اسفناج ، خیار ، انار و گشنیز بریزید تا یک سالاد خوشمزه درست شود.

آناناس را به دسر خود اضافه کنید.

آناناس را به پیتزا ، بسته بندی ، بوریتو ، خورشت و ... اضافه کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

آب آناناس را با 1 قاشق چایخوری شیر مخلوط کنید و آن را به پوست خود بمالید. بعد از 10 دقیقه بشویید.

20. آلو خشک

اخرین میوه آلو خشک است. آنها دارای محتوای فیبر بالا و سرشار از ویتامین‌های A ، K و نیاسین و مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند. فیبر موجود در آلو خشک به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. یبوست نیز ممکن است در بعضی موارد باعث آکنه شود. دانشمندان دریافته‌اند که آب آلو می‌تواند به افزایش وزن مدفوع و بهبود حرکت روده کمک کند.

نحوه استفاده در رژیم شما

آب الو را به اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید.

نحوه استفاده روی پوست شما

آب آلو را به پوست خود بمالید و بعد از 10دقیقه آن را بشویید.

یک قاشق غذاخوری آب آلو، 1 قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری گلاب را مخلوط کرده و آن را به پوست خود بمالید. بعد از 10دقیقه بشویید.

نتیجه

اینها 20 میوه ای هستند که ممکن است به شما در دستیابی به پوستی سالم و درخشان کمک کند. اطمینان حاصل کنید که این میوه‌ها را به رژیم روزانه خود اضافه کرده و از همه مزایایی که به آنها ارائه می‌شود بهره‌مند شوید. اگر می‌خواهید روند بهبود پوست خود را تسریع کنید ، سعی کنید حداقل سه روز در هفته علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی سالم ، ورزش کنید. دستیابی به نتایج درست زمان می‌برد اما ارزش همه چیز را خواهد داشت!