۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سبک زندگی سالم چیست؟

۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۰
کد خبر: 536650
سبک زندگی سالم چیست؟

راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانیم کیفیت زندگی خود را ارتقا دهیم. معمولاً با انتخاب سبک زندگی سالم شروع می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، بسیاری از مردم فکر می‌کنند رژیم غذایی و ورزش تقریباً تنها عوامل مهم در ایجاد یک سبک زندگی سالم هستند، اما این‌طور نیست. یک زندگی سالم شامل سلامت جسمی، روحی، عاطفی و معنوی شماست و اگرچه "یک سبک زندگی سالم"این‌طورند برای افراد مختلف معنای مختلفی داشته باشد، پست امروز چهارراه به شما پیشنهاد می‌دهد تا بتوانید از زندگی خود بیشتر لذت ببرید.

رژیم غذایی سالم

غذایی که می‌خوریم تأثیر زیادی بر سلامتی ما دارد. سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل از کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها داشته باشید. مکمل ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر در صورت لزوم استفاده کنید. وقتی از مسیر خود خارج شدید (و این کار را خواهید کرد - همه این کار را می‌کنند)

رژیم غذایی لاغری کاهش وزن

دوباره شروع به خوردن غذا‌های سالم بکنید، و دوباره به مسیر خود برگردید. همچنین، در مورد تغذیه، به یاد داشته باشید که باید میزان آب مصرفی خود را افزایش دهید تا مطمئن شوید بدن شما از آب کافی برخوردار است. در آخر، از مصرف الکل، نوشابه و شکر خودداری کنید زیراکه به‌عنوان سم برای بدن شناخته شده‌اند.

ورزش

ورزش کیفیت زندگی شما را به شدت بهبود می‌بخشد زیرا مزایای زیادی از نظر جسمی و روحی به شما می‌دهد. وقت و تلاش خود را روی یک برنامه تمرینی منظم که از آن لذت می‌برید، سرمایه‌گذاری کنید. هدف شما انجام ورزش با شدت متوسط و حداقل دو ساعت و نیم در هفته است (WebMD)

ورزش کودکان

لازم نیست تمام‌وقت خود را در ورزشگاه بگذرانید. می‌توانید در پارک قدم بزنید، بدوید، دوچرخه‌سواری کنید، شنا کنید، ورزش کنید یا با بالارفتن از پله‌ها و... سبک زندگی فعال‌تری را شروع کنید.

سلامت روان خود را بهبود ببخشید

افرادی که مشکلات سلامت روان را تجربه نکرده‌اند، معمولاً زیاد به فکر سلامت روان خود نیستند

اما، سلامت ذهنی باید در اولویت اصلی باشد زیرا تقریباً بر همه جنبه‌های دیگر زندگی ما تأثیر می‌گذارد. وقتی سلامت روان ما آسیب می‌بیند، نمی‌توانیم در خانه یا محل کار خود به‌خوبی عمل کنیم. اگر سلامت روان ما روبه‌زوال باشید و به افسردگی تبدیل شود، حتی ممکن است نتوانیم به‌اندازه کافی از خود مراقبت کنیم.

انگیزه شادی خوشبختی

در اینجا چند روش آسان برای بهبود سلامت روان آورده شده است.

•    خواب کافی داشته باشید

•    از طریق ورزش منظم، تناسب‌اندام خود را بهبود ببخشید

•    از سرگرمی‌ها لذت ببرید

•    بیرون بروید و معاشرت کنید

•    استرس خود را مدیریت کنید

ثابت شده است که استرس طولانی‌مدت برای سلامتی مضر است.

این می‌تواند منجر به موارد مختلف سلامتی مانند دیابت، فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی و چاقی شود. استرس می‌تواند احساس اضطراب و افسردگی را تحریک کند که ممکن است منجر به تغییر خلق‌وخو و حتی خودآزاری عمدی شود. کاهش و کنترل استرس باید در جهان امروز یک اولویت مداوم باشد. این روش‌ها را در نظر بگیرید تا استرس خود را به حداقل برسانید:

•    مراقبت از خود را به‌خوبی انجام دهید

•    تکنیک‌های مراقبت و آرام شدن را یاد بگیرید

•     وقت با کیفیت برای خودتان در نظر بگیرید

•    ورزش منظم داشته باشید

•    از سرگرمی‌هایی مانند مطالعه، موسیقی، تماشای فیلم‌های موردعلاقه خود و مسافرت لذت ببرید

•    محدودیت‌هایی را تعیین کنید و یاد بگیرید چگونه بگویید "نه"

•    از دوستان و خانواده حمایت کنید

اگرچه ایده سبک زندگی سالم می‌تواند برای افراد مختلف معنای مختلفی داشته باشد، اما همه از یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، بهبود سلامت روان و کاهش استرس خود سود خواهند برد. سرانجام، یک چیز دیگر، از افراد، فعالیت‌ها و موقعیت‌هایی که شما را مجبور می‌کنند نیاز‌های شخصی خود را فدا کنید اجتناب کنید.

زندگی شما مهم است. تمرین مراقبت از خود و دوست داشتن خود (نه به شیوه‌ای خودخواهانه و نوعی که همیشه فقط من مهمم) برای زندگی سالم امری حیاتی است.