۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

عوارض بد انجیر!

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبر: 536538
عوارض بد انجیر!

به قول معروف، خیلی از چیزهای خوب اغلب بد می‌شوند! بله، برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی و بد انجیر، باید به مقدار مناسب از آن مصرف کنید.

اقتصادآنلاین - فرناز خیابانی؛ در این مطلب 9 عارضه جانبی انجیر آمده است که باید قبل از تسلیم وسوسه تخلیه کل ظرف انجیر، از آن آگاه باشید!

1. سنگین بر روی معده

2. نفخ شکم

3. حساسیت به آفتاب

4. آسیب به کبد و روده

5. جذب کلسیم

6. خونریزی

7. کاهش سطح قند خون

8. آلرژی

9. سنگ کلیه

انجیر

1. سنگین بر روی معده

پرخوری از انجیر ممکن است برای معده سنگین باشد و باعث درد معده شود. در حالی که کسانی که از یبوست رنج می‌برند می‌توانند از آن بهره مند شوند، این ممکن است برای دیگران در معده ناخوشایند باشد. نوشیدن آب سرد پس از خوردن انجیر به مسائل مربوط به معده کمک می‌کند.

2. نفخ شکم

به غیر از معده درد ، انجیر باعث نفخ شکم می‌شود.

3. حساسیت به آفتاب

انجیر در حالی که در درمان بیماری‌های مزمن پوستی مفید است و در درمان تومور پوست نیز مفید است ، با افزایش حساسیت به اشعه خورشید می‌تواند به پوست آسیب برساند. اشعه ماورا بنفش برای پوست مضر است و می‌تواند منجر به شرایطی مانند پیری زودرس ، ملانوم و سرطان پوست شود. همچنین می‌تواند منجر به جوش‌های پوستی شود. اگر به طور منظم انجیر مصرف می‌کنید تا از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کنید ، از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب خودداری کنید.

انجیر

4. کبد و روده را آسیب می زند

انجیر می‌تواند برای کبد مضر باشد همچنین می‌تواند باعث انسداد در روده‌ها (به دلیل دانه‌های خود) شود. گرچه ممکن است هنگام غذا خوردن چنین نباشد اما دانه‌های موجود در انجیر آنقدر سخت است که به راحتی هضم نمی‌شود. این یکی از خطرناکترین عوارض جانبی انجیر است که باید از آن آگاه بود.

5. جذب کلسیم

انجیر حاوی اگزالات است که در جذب کلسیم در بدن اختلال ایجاد می‌کند. این تداخل منجر به کمبود کلسیم در بدن ما می‌شود که می‌تواند منجر به ضعف استخوان‌ها و سایر بیماری‌های مربوط به کمبود کلسیم شود.

6. خونریزی

انجیر طبیعت گرم دارد و می‌تواند باعث خونریزی شود. پرخوری از انجیر می‌تواند منجر به خونریزی از شبکیه، خونریزی مقعدی و خونریزی جزئی واژن شود. همچنین می‌تواند منجر به کم خونی همولیتیک شود. در صورت خونریزی مقعدی و واژن ، خوردن انجیر را متوقف کنید و ببینید خونریزی متوقف شده است یا خیر. اگر اینگونه نیست ، پس با پزشک خود مشورت کنید.

7. سطح قند خون را کاهش می دهد

انجیر سطح قند خون را در بدن کاهش می دهد. این به بیماران دیابتی کمک می کند اما می‌تواند برای کسانی که از سطح قند خون پایین رنج می‌برند مضر باشد. اگر از سطح قند خون پایین رنج می‌‎برید ، از خوردن انجیر خودداری کنید.

انجیر

8. آلرژی

اگر به انجیر حساسیت دارید ، می‌تواند باعث التهاب ملتحمه، رینیت و شوک آنافیلاکتیک شود. همچنین می‌تواند باعث آسم شود. قبل از مصرف انجیر ، مشکل آلرژیک به آن را بررسی کنید.

9. سنگ های کلسیم اگزالات

اگزالات های موجود در انجیر برای کسانی که قبلاً از مشکلات و بیماری‌های کلیه یا کیسه صفرا رنج می‌برند مضر است. در این حالت مصرف انجیر می‌تواند شرایط را بدتر کند. انجیر همچنین به طحال که مسئول تولید گلبول های سفید خون است ، آسیب می‌رساند.

بنابراین ، اینها عوارضی است که می‌تواند در اثر پرخوری انجیر حاصل شود. اگر از هرگونه واکنش آلرژیک و سطح قند خون پایین رنج می‌‎برید، باید از انجیر اجتناب کنید و برای آگاهی بیشتر در مورد فواید و عوارض جانبی انجیر با پزشک خود مشورت کنید.

انجیر