۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خواص شگفت انگیز توت!

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱
کد خبر: 536403
خواص شگفت انگیز توت!

یادم می آید وقتی که نوجوان بودم در خانه پدربزرگم یک مشت توت از روی درخت جدا کردم و در دهانم ریختم. آیا شما هم چنین کاری کرده‌اید؟ مطمئن هستم دلیلش این نبوده که از مزایای بی‌شمار توت آگاه بوده‌اید! فقط به این دلیل بوده که خوش طعم بود، درست است؟

اقتصادآنلاین - فرناز خیابانی؛ میوه خوشمزه توت، بسیار سالم است. محقق این مقاله هیچ سرنخی درباره مزایای توت نداشته تا اینکه در دوران آموزش پس از مواجهه با مجله‌ای که در مورد مزایای توت نوشته بود، تحقیقات  خود را به طور گسترده آغاز کرد. وی از آنچه کشف کرد، شگفت زده شده است! "توت" یک میوه شگفت‌انگیز است. برای اطلاعات بیشتر حتما ادامه مطلب را بخوانید؛

توت چیست؟

به زبان ساده، توت میوه‌ای است که از درختی به نام Morus Alba حاصل می‌شود. معمولاً فکر می‌کنیم توت قرمز است اما انواع سفید، سیاه و آبی آن نیز وجود دارد. درختان توت می‌تواند سالانه تا 3 متر رشد کند و در حدود 10متر به بلوغ کامل برسد. برگ‌ها که غذای مورد علاقه کرم ابریشم است، در زمستان می‌ریزد و در فصل بعد رشد می‌کند. توت طی چند ماه رسیده و در اردیبهشت ماه کاملاً بالغ می‌شود. ساختار توت بسیار شبیه شاه توت است. آنها شیرین هستند و به صورت خشک هم خورده می‌شود.

توت در گویش‌های محلی نام‌های جالبی دارد. آنها در هندی ‘Shahtoot in ، در مالایایی‘ Mulberi ’، در نروژی‘ Morbær ’، در اسپانیایی‘ Mora ’و در سوئدی‘ Mullbär ’نامیده می‌شود. ‘Kambali Pandu‘ به زبان تلوگو ، ‘Mucukkattaip palam’ به تامیل ، ‘Hippunerale‘ در کانادا ، ‘Shetur‘ به زبان گجراتی ، ‘Tutee‘ به مراتی و ‘Shatut‘ به پنجابی. یادآوری نام‌ها کاملاً مشکل است، بنابراین بیایید فقط به «توت» پایبند باشیم. نام هرچه باشد ، توت‌ها خوشمزه و مقوی هستند.

خواص توت

توت به طور گسترده در مناطق گرم آسیا، آفریقا و آمریکا پرورش می‌یابد. بنابراین اگر در این مناطق زندگی می‌کنید به راحتی می‌توانید یک دسته تازه را با لذت دریافت کنید.

همچنین تعدادی دستورالعمل جالب مربا، ژله، اسموتی، پنکیک، دسر سس وجود دارد که توت را در خود جای می‌دهد و برخی از آنها در پایان این گزارش ذکر شده است تا امتحان کنید.

حال اجازه دهید به جزئیات علمی توت‌ها بپردازیم. توت از نظر علمی "morus" شناخته می‌شود و بخشی از تیره گیاهان گلدار به نام Moraceae است. Moracea شامل 10-16 گونه درخت برگریز است که توت تولید می‌کند.

توت قرن‌ها در آسیا مورد استفاده قرار می‌گرفت. توت سفید به طور خاص، بومی چین است. همچنین همین نوع توت قرن‌ها پیش به اروپا برده شد. خیلی زود همین توت سفید عمدتا برای حمایت از صنعت کرم ابریشم در آمریکا معرفی شد زیرا برگ‌های توت تنها ماده غذایی کرم ابریشم است. توت قرمز بومی شرق ایالات متحده آمریکا و سواحل خلیج فارس است. توت سیاه بومی غرب آسیا و همچنین از قبل از قرون رومی در اروپا کاشته می‌شده است.

حالا بیایید به گذشته برگردیم و درباره تاریخچه توت بیشتر بدانیم.

تاریخچه توت

طبق مطالعه دانشگاه پردیو، توت قرن‌ها در داروهای گیاهی چین برای درمان بیماری‌های قلبی، دیابت، کم‌خونی و آرتروز استفاده می‌شد. یک افسانه بابلی وجود دارد که رنگ ارغوانی مایل به قرمز توت را به مرگ دو عاشق در یک داستان عاشقانه غم‌انگیز باستان نسبت می‌دهد. تاریخچه توت به رشد صنعت ابریشم مرتبط است. از برگ‌های توت برای چاق شدن کرم‌های ابریشم در مناطق شرقی استفاده می‌شد. گسترش درختان توت در سراسر جهان را می‌توان به نوعی ناشی از نیاز برگ توت به صنعت کرم ابریشم دانست.

توت به آرامی از کشورهای شرقی به حومه اروپا سرایت کرد. حتی امروزه می‌توانید درختان توت را در ترکیه، سرزمینی که در آن فرش‌های ابریشم ترک معروف ترکیه تولید می‌شود، مشاهده کنید. توت در بین یونانیان باستان نیز محبوب بود و میوه آن به مینروا، الهه خرد اختصاص داشت. اولین توت در دهه 1500 در انگلیس کاشته شد.

این قطعاً یک میوه سالم است. در زیر بیاموزیم که چه چیزی آن را بسیار مقوی ساخته است.

خواص توت

توت خوب است؟

 توت پر از مواد مغذی و ویتامین است. یک فنجان توت خام فقط حاوی 60کالری است که آنها را به یک میان وعده سبک و خوشمزه تبدیل کرده و در عین حال تأمین کننده مواد مغذی لازم برای بدن است.

توت حاوی کربوهیدرات‌هایی است که قند را به گلوکز تبدیل می‌کند و در نتیجه انرژی را به سلول‌ها می‌رساند. مصرف توت میزان آهن شما را افزایش می‌دهد و اکسیژن کافی را به بافت‌ها می‌رساند.

توت سرشار از ویتامین K و C است. ویتامین C قدرت بافت را افزایش می‌دهد و سنتز کلاژن را تقویت می‌کند. ویتامین K به رشد بافت استخوان کمک می‌کند و یک جز component اساسی برای لخته شدن خون است. آنها همچنین حاوی ریبوفلاوین (معروف به B-2) هستند که از بافت‌های شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و به انتقال اکسیژن به بدن کمک می‌کند.

مصرف هر نوع میوه توت - خواه خود میوه، پودر آن یا آب آن - برای شما مفید است. حتی می‌توانید عصاره توت را روی پوست خود بمالید، پوست شما سالم و براق خواهد شد.

بیایید در زیر با جزئیات در مورد ارزش غذایی توت اطلاعاتی کسب کنیم.

اطلاعات تغذیه‌ای توت

توت نیروگاه مغذی است. آنها حاوی فیبر ، قند ، کربوهیدرات ، پروتئین ، لیپید ، مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند. آنها همچنین منبع عالی پروتئین هستند. 3 اونس توت 9 گرم پروتئین دارد. آنها همچنین منبع غنی آهن و کلسیم هستند.

توت همچنین مخزن آنتی‌اکسیدان ها است. یک آنتی‌اکسیدان به نام رسوراترول به طور فراوان در توت یافت می‌شود. از دیگر آنتی‌اکسیدان های موجود در توت می‌توان به سیانیدین ، اسید کلروژنیک ، میریستین و روتین اشاره کرد. به غیر از اینها توت همچنین منبع غنی از مواد مغذی متعددی مانند آنتوسیانین ، فلاونوئیدها ، لوتئین ، زاگزانتین ، کاروتن B و کاروتن A است.

تفاوت زیادی بین مشخصات تغذیه ای انواع توت‌ها وجود ندارد. توت سیاه معمولاً از توت سفید خوشمزه تر است اما مشخصات تغذیه ای آن تقریباً یکسان است.

فواید توت برای سلامتی

1. سلامت گوارش را بهبود ببخشید

توت امتیاز خوبی برای معده شما است. یبوست را برطرف می‌کند و همچنین یک روش عالی برای کاهش وزن است. توت حاوی مقدار کافی فیبر غذایی است. بدن شما برای تسهیل هضم مناسب به فیبر غذایی نیاز دارد. این کار را با حجیم شدن مدفوع در معده و تسهیل حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش انجام می‌دهد. این روند به رفع یبوست ، نفخ و گرفتگی معده کمک می‌کند .

هضم سالم به حفظ موثر وزن مطلوب کمک می‌کند. تحقیقی توسط موسسه ای در ایتالیا برای تعیین ظرفیت کاهش وزن توت انجام شد. مشخص شد کسانی که توت را به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی متعادل با 1300 کالری مصرف می کردند ، طی تقریباً سه ماه 10درصد از وزن کل بدن خود را از دست دادند.

محققان همچنین مشاهده کردند که گروهی که توت مصرف می‌کنند به شدت دردهای ناحیه کمر و ران آنها کاهش یافته است .

2. کلسترول را کاهش دهید

خوردن توت راهی مناسب برای کاهش سطح کلسترول بد در بدن شما است که به نوبه خود به جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی کمک می‌کند.

3. سطح قند خون را کنترل کنید

توت سفید، به ویژه در بررسی سطح قند بدن کمک می‌کند. برخی از مواد شیمیایی موجود در توت سفید مشابه دارویی است که برای درمان دیابت نوع 2 استفاده می‌شود. این ترکیبات موجود در توت سفید با شکسته شدن آرام قندهای روده و اجازه جذب آرام آن در خون، به حفظ سطح قند بدن در حد مطلوب کمک می‌کند.

خواص توت

4- خطر سرطان را کاهش دهید

اگر به دنبال محافظت از خود در برابر سرطان هستید، توت همان چیزی است که باید بدنبال آن باشید. توت سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی گیاهی است که به جلوگیری از رشد و گسترش سلول‌های توموری کمک می‌کند و شما را از سرطان محافظت می‌کند.

توت پر از آنتوسیانین است که به حفظ سلول‌های سرطانی کمک می‌کند . آنها همچنین حاوی رسوراترول هستند که دارای پروپس ضد سرطان است. همچنین در مبارزه با سرطان روده بزرگ، سرطان پوست، سرطان پروستات و تیروئید کمک می‌کند .

5. گردش خون را بهبود ببخشید

توت جریان خون را در بدن بهبود می بخشد، فشار خون را کنترل می‌کند و خون را تمیز می‌کند. آنتی‌اکسیدان های موجود در توت با انعطاف پذیری و گشاد شدن رگ‌های خونی به بهبود عملکرد رگ‌ها کمک می‌کند که منجر به کنترل فشار خون می‌شود زیرا جریان خون آزادانه از قلب به سایر قسمت‌های بدن وجود دارد. توت تولید گلبول‌های قرمز خون را تشویق می‌کند زیرا غنی از آهن است.

توت حاوی پلی فنول است که رگ‌های خونی را سالم نگه می‌دارد. آنها همچنین حاوی پتاسیم است که فشار خون را کاهش می‌دهد.

توت از سنین بالا به عنوان درمانی برای سلامت خون مورد استفاده قرار می‌گرفته است. طب چینی باستان آنها را در مقوی های خون گنجانده است که برای پاکسازی خون و افزایش تولید آن استفاده می‌شد.

6. کم خونی را درمان کنید

توت برای بهبود کم خونی بسیار مفید است زیرا غنی از آهن است. آنها همچنین علائم کم خونی مانند خستگی و سرگیجه را درمان می‌کند.

7. حفظ سلامت قلب

فیبر ، آنتی‌اکسیدان و محتوای فلاونوئید توت سلامت قلب را تسهیل می‌کند. آنها به حفظ جریان خون ثابت کمک می‌کند، بنابراین از حملات قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند. توت سرشار از پلی فنول است که برای قلب سالم در نظر گرفته می‌شود .

8. مفید برای بینایی

توت نیز مانند هویج برای چشم شما مفید است. بینایی شما را بهبود می‌بخشد و از چشمان شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند که علت تخریب شبکیه و از دست دادن بینایی چشم است. توت حاوی زاگزانتین است که به شما در کاهش استرس اکسیداتیو در سلول‌های تشکیل دهنده چشم کمک می‌کند. کاروتنوئیدهای موجود در توت در جلوگیری از آب مروارید و تخریب ماکولا کمک می‌کند .

9. سلامت مغز را ارتقا دهید

تحقیقات نشان می‌دهد توت مغز را ضد سن می‌کند و آن را جوان و هوشیار نگه می‌دارد. آنها همچنین نیاز کلسیم مغز را تأمین می‌کند از این رو آن را سالم نگه می‌دارد. توت همچنین یک درمان عالی برای جلوگیری از آلزایمر است.

10. ایمنی را بهبود ببخشید

توت با فعال‌سازی ماکروفاژها از طریق آلکالوئیدهای موجود در آن به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. ماکروفاژها سیستم ایمنی بدن را همیشه هوشیار نگه می‌دارد. توت همچنین حاوی ویتامین C است که یکی دیگر از عناصر تقویت کننده ایمنی است.

11. بافت استخوانی بسازید

توت حاوی ویتامین K ، کلسیم و آهن است که بهترین ترکیب مواد مغذی برای حفظ و ساختن بافت‌ها و استخوان‌های قوی استخوان است. این مواد مغذی به استخوان‌ها کمک می‌کند تا علائم تخریب استخوان را معکوس کرده و از بروز اختلالات استخوانی مانند پوکی استخوان ، آرتروز و ... جلوگیری کند.

12. منبع غنی آنتی‌اکسیدان

توت حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است. آنها حاوی غلظت بالایی از آنتی‌اکسیدان قدرتمند رسوراترول هستند که یک آنتی بیوتیک طبیعی است و به کاهش خطرات قلبی کمک می‌کند. این همچنین یک بررسی از فشار خون است .

13. از آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کنید

آنفولانزا و سرماخوردگی یک تهدید است. موافق نیستی؟ خوب ، خوردن توت می‌تواند این مشکل را برای شما حل کند. از میوه توت سفید به ویژه در درمان های سرماخوردگی استفاده می‌شود . توت سفید یک قابض، باکتری کش و مقوی است و به درستی برای پیشگیری و درمان آنفولانزا و سرماخوردگی عمل می‌کند . آنها همچنین حاوی ویتامین C و فلاونوئیدها هستند که از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می‌کنند.

14. سلامت کبد را بهبود ببخشید

از توت می‌توان برای ایجاد مقوی خون استفاده کرد زیرا در صورت مصرف، خون موجود در کبد را تغذیه و تصفیه می‌کند. توت توانایی تقویت کبد را دارد و همچنین دارای آهن است که به خوبی برای حفظ سلامت کبد کار می‌کند.

15. آیا یک عامل ضد التهاب هستند

وجود رسوراترول در توت باعث القا خواص ضدالتهابی در آن می‌شود. توت همچنین حاوی آنتوسیانین است که به جلوگیری از التهاب کمک می‌کند. توت گاهی حتی به عنوان یک جایگزین طبیعی برای داروهای ضدالتهابی آلوپاتیک استفاده می‌شود.

فواید توت برای پوست

1. عامل ضد پیری موثر

توت این توانایی را دارد که شما را جوان و شاداب نشان دهد. آنها حاوی رسوراترول هستند که از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت می‌کند. توت به وفور در آنتی‌اکسیدان‌ها وجود دارد که از عوامل ضد پیری بسیار خوبی هستند. آنها پوست شما را شکوفا و بدون چین و چروک نگه می‌دارند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت مانند بتاکاروتن رادیکال‌های آزاد را که به پوست آسیب می‌رساند و باعث ایجاد خطوط ریز می‌شود ، خنثی می‌کند. توت همچنین ویتامین های A ، C و E را تأمین می‌کند که کمبود آن منجر به چین و چروک می‌شود.

2. مانع از بروز لکه های پوستی

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت از بروز لکه‌های پوستی جلوگیری می‌کند. توت به تنظیم سنتز ملانین در پوست شما کمک می‌کند، که به طور طبیعی لکه‌های تیره را از بین می‌برد. آنها حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که باعث مرطوب شدن از بین بردن منافذ پوست می‌شود و سموم را از روی پوست شما پاک می‌کند و باعث شادابی پوست می‌شود.

3. پوست خشک و حساس را درمان کنید

کمبود ویتامین A و E باعث خشکی پوست می‌شود. توت سرشار از آن ویتامین‌ها است و به درمان پوست خشک و لطیف کمک می‌کند. آنها از درون پوست شما را آبرسانی می‌کند. عصاره‌های ریشه توت پوست تحریک شده را تسکین می‌دهد.

4. پوست را نرم و درخشان کنید

شما می‌توانید به راحتی هر روز یک کاسه توت بنشینید و بخورید تا پوستی نرم و درخشان بدست آورید زیرا آنها سرشار از مواد معدنی هستند که خاصیت ارتجاعی، انعطاف‌پذیری و تغذیه پوست را فراهم می‌کند.

فواید توت برای موهای شما

1. رشد مو را تقویت کنید

وجود آنتی‌اکسیدان در توت به سلامت مو کمک می‌کند، رشد مو را تقویت می‌کند و از شکستن آن جلوگیری می‌کند.

2. به حفظ رنگ طبیعی مو کمک کنید

توت، در ترکیب با برخی گیاهان سنتی چینی ، می‌تواند به جلوگیری از سفید شدن مو در اوایل بدن کمک کند. مواد مغذی موجود در توت مانند کلسیم، آهن، ویتامین C و B در انجام این کار نقش حیاتی دارند.

چگونه توت را در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

فقط میوه توت نیست که می‌توانید بخورید. برگ ، پوست و ساقه گیاه را نیز می‌توان به صورت خوراکی درآورد.

میوه توت را می‌توانید به صورت خام بخورید، یا خشک کرده و به عنوان یک میان وعده انرژی زا با مخلوط کردن آن با موز له شده یا سایر میوه‌های خشک آن را بخورید یا می‌توانید آب توت را درست کرده و در کمترین زمان آن را پایین بیاورید.

همچنین می‌توانید مقوی و شربت را با توت درست کرده و به طور مرتب مصرف کنید تا از خوبی آن بهره مند شوید.

همچنین می‌توانید برگ‌های توت را خشک کرده و با آنها چای درست کنید. چای توت به اندازه خوردن توت‌های خام مفید است.

موارد استفاده از توت

همانطور که قبلاً گفته شد، از توت و برگ آنها می‌توان برای تهیه چای و سایر نوشیدنی‌ها استفاده کرد. جدا از این آنها مواد پر کننده خوبی برای پای تهیه می‌کنند و همچنین می‌توانند طیف وسیعی از دسرهای خوشمزه را تهیه کنند. از بین توت‌هایی که وجود دارد، توت بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان را دارد .

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از این توت در رژیم غذایی خود استفاده کنید. میوه و برگ دارای خواص مفیدی هستند که می‌توانید از آنها برای ارتقا سلامت کلی استفاده کنید.

اگر به دنبال یک روش طبیعی برای پاکسازی بدن خود هستید، پوستی درخشان و موهایی سالم و قوی دارید، توت بهترین انتخاب است.

هر قسمت از بدن شما از این توت شگفت‌انگیز سود می‌برد، بنابراین افزودن آن به رژیم غذایی ضروری است!

توت چگونه انتخاب و ذخیره می‌شود؟

توت سیاه از انواع دیگر توت خوشمزه تر است. آنها از ماه می تا آگوست بهترین طعم را دارند. انواع دیگر آن تا بهار موجود است.

اگر آنها را از یک فروشگاه خریداری می‌کنید، باید مطمئن شوید که چاق و چله هستند و رنگ زنده‌ای دارند. تا زمانی که به توت سفید مبتلا نشدید ، از ایجاد توت‌هایی با رنگ کم رنگ خودداری کنید زیرا این امر نشان می‌دهد که آنها هنوز بالغ نشده‌اند. به دنبال توت تازه باشید و از کبودی، خونریزی یا گود افتادن خودداری کنید.

اگر درخت توت دارید، برداشت میوه‌ها کار سختی نیست. تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که یک برزنت برای پوشاندن زمین زیر شاخه‌های آن و تکان دادن آنها برای افتادن توت‌ها روی برزنت. اگر زمان رسیدن میوه‌ها فرا رسیده باشد ، باید این روند را هر روز جایگزین تکرار کنید.

هنگامی که توت‌ها را جمع کردید، آنها را در سبد قرار دهید. به یاد داشته باشید که سبدها را خیلی پر نکنید زیرا قسمت‌های پایین آن له می‌شوند.

گام بعدی ذخیره آنها در ظروف ضد هوا است. می‌توانید توت‌ها را قبل از نگهداری بشویید یا قبل از استفاده بشویید. این میوه‌ها را می‌توان حدود سه روز در یخچال نگهداری کرد.

اگر یخ‌زدگی بعد از برداشت برای شما بهتر است، می‌توانید آنها را با پارچه یا دستمال نرم آغشته به آرامی بشویید و خشک کنید و در یک کیسه در بسته نگهداری کنید. توت‌ها را می‌توانید حدود سه ماه در فریزر خود بگذارید.

بیایید اکنون به ساخت چیزی از توت‌ها بپردازیم. در زیر برخی از دستورهای خوشمزه توت آورده شده است.

دستورهای توت

1. شربت توت

مواد مورد نیاز: 1 فنجان شکر/ 1 فنجان آب/ 5 فنجان توت یا توت سیاه

زمان لازم برای آماده سازی: 1 ساعت و 20 دقیقه

نحوه ساخت: توت‌ها را تمیز کرده و کنار بگذارید. شکر و آب را در ظرفی با حرارت متوسط بجوشانید. آن را به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشانید. توت‌ها را مخلوط کرده و شربت شکر را روی خمیر توت بریزید. آنرا بصورت پوره درست کنید. پوره توت را الک کنید تا بذر یا ساقه آن از بین برود. مخلوط را برای مدت حدود یک ساعت در فریزر سرد کنید. سپس ، آن را سرو کنید.

2. موس موز توت

مواد مورد نیاز: یک موز یخ زده (متوسط ، خرد شده) / توت یک فنجان (منجمد) / شربت افرا یک فنجان / 2 قاشق غذاخوری آب لیمو/ یک قاشق چایخوری عصاره وانیل / 3/4 فنجان توت (تازه ، برای تزئین)

زمان لازم برای آماده سازی:  25 دقیقه

نحوه پخت: یک کاسه را در فریزر قرار دهیدموز و توت یخ زده را درون ظرف خرد کنید. شربت افرا ، آب لیمو و وانیل را به مخلوط اضافه کنید. این سه را مخلوط کنید تا بافت مخلوط یکدست شود. اکنون ، ظرف را از فریزر خارج کرده و مخلوط را در آن بریزید. روی کاسه را با یک پلاستیک و فویل آلومینیوم بپوشانید و آن را به مدت 4 ساعت فریز کنید. بعد از 4 ساعت ، موس شما آماده خوردن است! با توت تازه تزئین کرده و آن را بخورید.

حالا ، بیایید برخی از حقایق توت را بررسی کنیم.

حقایقی درباره توت

برگ‌های توت به صورت دسته‌ای رشد می‌کند که مورد علاقه کرم ابریشم است. کرم‌های ابریشم روی برگ‌ها بی رحمانه چاق و چاق‌تر می‌شوند.

همه قسمت‌های درخت توت در داروهای گیاهی باستان چین استفاده شده است.

درختان توت از 9 تا 25 متر قد می‌کشند.

درختان توت فقط پس از 10سال از کاشت آن میوه می‌دهند.

رومیان باستان از برگ‌های توت سفید برای درمان بیماری‌های دهان ، نای و ریه‌ها استفاده می‌کردند.

اسانس توت رایحه خوب و فواید بسیاری را به همراه دارد.

عوارض جانبی توت

توت سرشار از پتاسیم است که می‌تواند عوارضی را برای مبتلایان به اختلالات کلیوی ایجاد کند.

توت می‌تواند سطح قند خون را کاهش داده و باعث افت قند خون شود.

توت می‌تواند در برخی از افراد واکنش‌های آلرژیک مانند مشکلات پوستی ، خارش و تورم ایجاد کند.

برخی از افراد پس از مصرف توت دچار توهم می‌شوند.

زنان باردار و شیرده قبل از مصرف توت باید با پزشک خود مشورت کنند.

پاسخ های متخصص برای سوالات خوانندگان

آیا همه توت‌ها خوراکی هستند؟

همه توت‌ها معمولاً خوراکی است اما اگر توت وحشی است پس باید قبل از خوردن تصادفی آنها را بررسی کنید.

آیا توت سیاه و توت یک چیز هستند؟

نه آنها یکی نیست. این دو ممکن است از جهات خاص با هم شبیه باشند اما از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردارند.