۰ نفر

اگر انرژی ندارید این هفت خوراکی‌ را امتحان کنید

۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۵۰
کد خبر: 535596
اگر انرژی ندارید این هفت خوراکی‌ را امتحان کنید

بیشتر مردم در میانه روز احساس خستگی می‌کنند. کمبود انرژی اثر بدی روی فعالیت‌های روزمره می‌گذارد و از بهره‌وری افراد می‌کاهد. نوع و مقدار غذای مصرفی‌تان نقش مهمی روی مقدار انرژی روزتان دارد. می‌توانید با مصرف غذاهای انرژی‌زا خودتان را همیشه سرحال و پرانرژی نگهدارید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر آنلاین، اگرچه تمام مواد غذایی انرژی‌بخش هستند، برخی از خوراکی‌ها نوعی مواد مغذی دارند که مقدار انرژی بدن‌تان را بسیار افزایش داده و هوشیاری و تمرکزتان را در طول روز بالا نگه‌ می‌دارند. از این مواد خوراکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. موز

موز منبعی عالی از کربوهیدارت‌های پیچیده، پتاسیم و ویتامین B6 است که انرژی‌تان را بالا می‌برند.

۲. ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین‌های B است. اسیدهای چرب از التهاب بدن که دلیل رایج خستگی است، می‌کاهند. همچنین ویتامین B12 اگر همراه فولات مصرف شود، گلبول‌های قرمز خون را افزایش داده و آن به‌نوبه خود بدن را پرانرژی می‌کند و از خستگی می‌کاهد.

۳. برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای به‌ علت اینکه پردازش کمتری روی آن انجام شده است، ارزش غذایی خود را به‌شکل فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی حفظ کرده است. ماده معدنی منگنز موجود در برنج قهوه‌ای به آنزیم‌ها در تجزیه کردن کربوهیدرات‌ها و پروتئین کمک کرده و تولید انرژی در بدن می‌کند.

همچنین شاخص گلیسیمی برنج قهوه‌ای به لطف محتوای فیبر آن کم است و موجب تنظیم سطح قند خون می‌شود و در نتیجه انرژی فرد در طول روز ثابت باقی می‌ماند.

۴. سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین به دلیل اینکه حاوی فیبر و کربوهیدرات پیچیده است به‌ آهستگی در بدن هضم می‌شود و بدین ترتیب انرژی فرد را در طول روز تامین می‌کند.

۵. تخم‌مرغ

تخم‌مرغ سرشار از انرژی است و تمام روز شما را سرحال و پرانرژی نگه می‌دارد. این ماده خوراکی حاوی پروتئین و لوسین (نوعی اسیدآمینه) و ویتامین B است که انرژی روزتان را تامین می‌کند.

۶. سیب

سیب پر از فیبر، کربوهیدرات و منبعی غنی از قند طبیعی است. قند سیب به‌تدریج و به‌طور یکنواخت در طول روز انرژی آزاد می‌کند. همچنین سیب حاوی آنتی‌اکسیدان است که باعث می‌شود کربوهیدرات‌های بدن‌تان به‌آرامی هضم شده و انرژی‌ آن مدت زمان بیشتری در بدن‌تان باقی بماند.

۷. آب

آب برای بدن ضروری است و بیشتر عملکردهای سلولی، از جمله تولید انرژی را فعال نگه می‌دارد. مصرف کم آب، بدن را دچار کم‌آبی کرده و در نهایت موجب سستی و خستگی در بدن‌تان می‌شود.

از دیگر مواد خوراکی مهم برای تامین انرژی بدن‌تان باید به شکلات تلخ، کینوآ، جو دوسر، ماست، عدس، آووکادو، پرتقال، توت فرنگی، انواع دانه‌های خوراکی، لوبیاها، چای سبز، آجیل، ذرت، چغندر و سبزیجات سبز برگدار اشاره کرد.