۰ نفر

هشدار! این خوراکی را هرگز با خیار نخورید

۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۵
کد خبر: 535508
هشدار! این خوراکی را هرگز با خیار نخورید

متخصصان توصیه می‌کنند در تابستان بیشتر از گذشته خیار بخورید، اما هرگز آن را همراه با بادام زمینی مصرف نکنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک متخصص تغذیه در سوهو، معتقد است؛ خیار را باید در تابستان به بسیاری از خوراکی ها اضافه کرد، اما هرگز نباید آن را با بادام زمینی ترکیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک،خیار حاوی بسیاری از مواد مفید است که وظیفه موثر در عملکرد مغز و سیستم عصبی را بر عهده دارند، دارای اثر تب بر و از بین بردن سموم بدن هستند. همچنین، این سبزی در مبارزه با لکه‌های پیری (به سفید شدن آن‌ها کمک می‌کند) و وزن اضافی موثر است. فیبر موجود در خیار باعث بهبود عملکرد روده می‌شود.

 بادام زمینی نیز دارای خواص مفید بسیاری است. بادام زمینی حاوی اسید‌های چرب اشباع نشده، فیبر غذایی و فاقد کلسترول است. علاوه بر این، دارای اثرات ضد پیری و انرژی بخشی است.

با این حال، خوردن بادام زمینی با خیار می‌تواند باعث ناراحتی گوارشی و اسهال شود. در این راستا کارشناسان توصیه می‌کنند برای خوردن این محصولات پشت سر هم، حداقل یک ساعت فاصله داشته باشید.

پیش از این در خبر‌ها آمده بود که بیشترین ویتامین E در بادام، دانه کاج، فندق و تخمه آفتابگردان وجود دارد. ویتامین‌های فوق العاده در آجیل‌ها غنی از ویتامین‌های گروه B، به خصوص B۱ و B۶ هستند و همچنین دارای غلظت بالایی از مس، فسفر، منیزیم، منگنز و سلنیوم هستند. بادام به طور کلی از ترکیب ویتامین و مواد معدنی یکسان، با محتوای بالای ویتامین B۲ متمایز می‌شود؛ و دانه کاج سرشار از ویتامین A است.