۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

از خوردن سالاد‌ها و اسموتی‌ ها خسته شده‌ اید؟

۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹
کد خبر: 533864
از خوردن سالاد‌ها و اسموتی‌ ها خسته شده‌ اید؟

تصور غذا‌های سالم گاهی مشکل است چون‌که در ذهن اکثر مردم، کلمه "سالم" مترادف با کسالت و خسته‌کننده بودن است! تعجب‌آور نیست که بسیاری از افراد فقط وقتی غذای سالم می‌خورند که رژیم می‌گیرند. این افراد اکثر اوقات غذا‌های ناسالم می‌خورند و هرچند وقت یک‌بار فقط یک سالاد می‌خورند یا یک اسموتی سبز را میکس می‌کنند و می‌خورند تا عادت‌های بدغذایی خود را جبران کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، حقیقت این است که غذا‌های سالم به همان اندازه غذا‌های ناسالم خوشمزه‌اند. تغذیه سالم به این معنی نیست که جوانه‌های چشایی شما باید رنج ببرند. برای خوردن اسموتی سبز دست نگه دارید، و به‌جای آن این سه ماده غذایی را امتحان کنید:

1-سبزیجات سرخ شده

آیا با خوردن سه تا پنج وعده توصیه شده سبزیجات روزانه مشکل دارید؟ پس خوردن سبزیجات سرخ شده را امتحان کنید! با یک ماهیتابه، کمی روغن و صبر زیاد می‌توانید طعم هر سبزی تازه‌ای را باب میل خود کنید. گرمای خشکی که به سبزیجات تازه می‌خورد، رطوبت اضافی را از بین می‌برد و طعم‌های خوشمزه کاراملی را به ارمغان می‌آورد.

به دلیل تفاوت در مقدار شکر موجود، برخی از سبزیجات مانند پیاز، هویج و چغندر خیلی سریع‌تر از گیاهان دیگر طعم کاراملی می‌گیرند. کمک به داشتن چنین سبزیجاتی به‌عنوان پایه‌ای برای سرخ کردن و سپس سبزیجات دیگری مانند کلم بروکلی، قارچ، گل‌کلم، اسفناج و کدو سبز می‌تواند شروعی تازه برای گیاه‌خواری باشد!

2-سوپ‌های گیاهی / سبوس‌دار

سوپ‌ها از سالم‌ترین و راحت‌ترین غذا‌ها هستند. به همین دلیل است که اغلب درصورتی‌که مریض باشید به شما سوپ می‌دهند. یک روش ساده برای سالم ماندن و مراقبت از خودتان خوردن سوپ در هنگام بیماری است لازم به ذکر است در حین آماده‌سازی سوپ، از مخلوط‌کن استفاده کنید تا سبزیجات و غلات سبوس‌دار هم‌زمان باهم مخلوط شوند در غیر این صورت احتمالاً سوپ را به سختی و یا به‌هیچ‌وجه نخواهید چشید. اگر بافت برنج سبوس‌دار را دوست ندارید و یا نمی‌خواهید آن را در بشقاب خود داشته باشید، بااین‌حال، مخلوط کردن آن در سوپ با سایر مواد، شما را از این فیلتر ذهنی عبور می‌دهد.

3-میوه‌های کامل

قبل از اینکه به یک لیوان آب‌میوه موردعلاقه خود دست بزنید به این دلیل که فکر می‌کنید یک انتخاب سالم است، باید بدانید که مزایای سلامتی فقط برای میوه‌های کامل اعمال می‌شود. نوشیدن آب‌میوه هر روز در واقع خطر ابتلا به دیابت را 21٪ افزایش می‌دهد، درحالی‌که خوردن میوه کامل خطر ابتلا را 23٪ کاهش می‌دهد! برای درک بهتر این موضوع، برای تهیه 1 فنجان آب‌میوه به سه سیب متوسط ​​نیاز دارید.

اکثر مردم سه سیب متوسط را با صبحانه خود نمی‌خورند، و به همین دلیل است که فکر نمی‌کنند یک فنجان آب سیب چه میزان قند دارد! ساده‌ترین راه برای لذت بردن از میوه بدون هیچ نگرانی این است که به‌جای خوردن یک میوه طی دو وعده در روز، خوردن کامل آن در یک وعده است. این کار همچنین تضمین می‌کند که فواید فیبر موجود در تفاله میوه را برای سلامتی از دست نخواهید داد.

غذای سالم می‌تواند واقعاً لذت‌بخش باشد، اما بیشتر مردم آن را جدی نمی‌گیرند چون‌که احتمالاً نمی‌دانند سبزیجات، سوپ‌ها و میوه‌های کاملاً سرخ شده می‌توانند به‌اندازه سالاد‌های خام سالم باشند. به‌علاوه، آن‌ها تنوع اضافه می‌کنند و خوشمزه هستند!