۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سرفه‌های خشک و کوتاه ناشی از سردرد: ۹ترفند ساده برای تسکین سریع

۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۱۰
کد خبر: 533621
سرفه‌های خشک و کوتاه ناشی از سردرد: ۹ترفند ساده برای تسکین سریع

برای بسیاری از افراد در دنیای پرمشغله امروز، سردرد به‌صورت روزافزونی عادی شده است. بعضی اوقات سردرد‌ها در نتیجه شرایط پزشکی به وجود می‌آیند، اما اغلب در نتیجه استرس، کمبود آب بدن، شب‌کاری یا فقط در نتیجه کارکردن بیش از حد در کلاس ریسندگی است.

به گزارش اقتصادآنلاین، درحالی‌که روش‌های درمانی زیادی برای کاهش سردرد وجود دارد، از جمله ایبوپروفن یا استامینوفن بدون نسخه، یا دارو‌های تجویز شده برای سردرد، اما آن‌ها همیشه علائم را از بین نمی‌برند.

و گرچه وسوسه‌انگیز است، راه‌حل این نیست که بیش از دوز توصیه شده مصرف کنید. در واقع، بسیاری از عادات رایج (و فوق‌العاده ساده) سبک زندگی می‌توانند به شما در کاهش سردرد، بدون اینکه هرگز به دنبال قرص بروید کمک کنند.

1. ماساژدرمانی

بله، ماساژ‌ها ممکن است لوکس به نظر برسند، اما کاملاً درمانی نیز هستند. بعضی اوقات سردرد ناشی از تنش در قسمت فوقانی بدن به دلیل کشیدگی عضلات از وضعیت بد بدن یا یک تمرین دقیق ورزشی است. ماساژدرمانی ممکن است بتواند درد مزمن و همچنین تنش عضلانی که باعث سردرد می‌شود را کاهش دهد.

وقت خود را برای تحقیق در مورد انواع ماساژ (سوئدی، بافت‌های عمیق، شیاتسو و غیره) اختصاص دهید و برای یک پزشک در نزدیکی خود که می‌تواند به طور مؤثر نقاط درد خاص شما را برطرف کند، مراجعات معتبری را دریافت کنید.

2. کمپرس‌های گرم / سرد

برای سردرد‌های ناشی از تنش عضلانی، کمپرس گرم و یا سرد می‌تواند تسکین‌دهنده باشد. برای قسمت سرد، یخ را در کیسه پلاستیکی پوشانده شده با پارچه نازک قرار دهید تا به پوست آسیب نرساند. کیسه یخ را بر روی پیشانی و یا گونه‌های خود یا در هرجایی که بیشترین منبع درد است قرار دهید. فقط توجه داشته باشید که از بسته‌های کمپرس سرد بیش از 10 دقیقه استفاده نکنید.

برای قسمت گرم، می‌توانید در اکثر داروخانه‌ها یک بسته حرارتی بخرید یا خودتان آن را با استفاده از برنج نپخته تهیه کنید. یک روبالشت یا تکه پارچه کوچک بردارید و حدود دو سوم آن را با برنج نپخته پر کنید. انتهای باز را به هم بدوزید یا گره بزنید. در صورت نیاز، برنج را به مدت یک دقیقه در ماکروویو قرار دهید. برای تسکین درد، آن را به پشت گردن یا پیشانی خود بمالید.

3. رایحه درمانی

رایحه‌درمانی مطالعه‌ای است که چگونه برخی بو‌های خاص می‌توانند باعث ایجاد پاسخ‌های مثبت و حتی بهبودی در مغز شوند. گزارش شده است که برخی بو‌ها باعث تسکین و کاهش بروز سردرد می‌شوند. این‌ها شامل عصاره نعناع، اکالیپتوس و روغن اسطوخودوس هستند. آن‌ها به‌راحتی در بسیاری از فروشگاه‌های محلی مواد غذایی، بهداشتی یا آنلاین در دسترس هستند.

4. طب سوزنی

طب سوزنی شامل استفاده از سوزن‌های ظریف و تیز در مناطق اصلی بدن به‌عنوان وسیله‌ای برای تقویت جریان انرژی است. تصور بر این است که طب سوزنی باعث تحریک ترکیبات طبیعی تسکین‌دهنده درد در بدن می‌شود و طبق گفته مؤسسات ملی بهداشت مورد اعتماد، میزان فرکانس و شدت سردرد را کاهش می‌دهد.

5. تمرینات تنفسی

بله، تنفسی. می‌دانید، آن کاری است که قبلاً همیشه انجام می‌دادید. ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما سردرد‌های مرتبط با تنش گاهی اوقات می‌توانند با تمرینات تنفسی منظم که به تمرکز ذهن و سهولت عضلات کمک می‌کنند، از بین بروند. با پیداکردن یک مکان آرام با یک صندلی راحت در خانه، دفتر کار یا مکان دیگری که حواس شما راپرت نمی‌کند، شروع کنید.

بعد، نفس‌های آرام و ریتمیک بکشید، پنج ثانیه نفس بکشید و سپس پنج ثانیه بیرون بدید. با آرامش، تنگی عضلات کاهش می‌یابد. همچنین می‌توانید با تمرکز بر روی هر گروه عضلانی عمده در بدن خود، یک روش آرام‌سازی پیش‌رونده را امتحان کنید. از انگشتان پا شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید.

6. آبرسانی

کمبود آب بدن می‌تواند منجر به سردرد شود، اما می‌توان به‌راحتی از آن جلوگیری کرد. نوشیدن یک لیوان آب خوب به سبک قدیمی می‌تواند به‌اندازه یک نوشیدنی حاوی الکترولیت مانند پدیالیت، گاتوراد یا پودراد کمک کند. اما همان‌طور که نوشیدنی‌هایی وجود دارند که می‌توانند سردرد را کاهش دهند، نوشیدنی‌هایی نیز هستند که می‌توانند باعث تحریک آن‌ها شوند.

نوشیدن بیش از حد قهوه یا نوشیدنی‌های غیرالکلی پر از کافئین می‌تواند منجر به سردرد شود؛ بنابراین اگر به طور معمول روز خود را با چهار لاته استارباکس شروع می‌کنید، ممکن است بخواهید آن را با مخلوطی کم تنش شامل نیمی کافئین و نیمی غیر کافئین عوض کنید. الکل و به‌خصوص شراب قرمز نیز می‌تواند منجر به کم‌آبی بدن شود که باعث سردرد می‌شود.

7. خواب

ما در مورد مشکلات سلامتی ناشی از کمبود خواب چیز‌های زیادی می‌شنویم و عدم دریافت حداقل خواب شبانه، می‌تواند منجر به سردرد‌های مزمن شود. اما دانستن اینکه شما به خواب بیشتری احتیاج دارید یا در واقع خواب زیادی دارید دو چیز متفاوت هستند. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید میزان و کیفیت خواب خود را بهبود بخشید، از جمله موارد زیر.

۱-به یک برنامه خواب متعهد شوید. در زمان‌های معین بخوابید و از خواب بیدار شوید. حتی اگر فقط 15 دقیقه زودتر بخوابید یا 15 دقیقه بعد بخوابید، این می‌تواند یک گام در مسیر درست باشد.

۲-در ساعات قبل از خواب از مواد محرک خودداری کنید. محرک‌هایی مانند الکل، شکر، نیکوتین و کافئین می‌توانند شما را از خواب دور کنند و شب با رفتن به دستشویی بیدار بمانید. قبل از اینکه سرتان به بالش برخورد کند، به بدن خود زمان دهید تا آرام شود.

۳-قبل از خواب فعالیت آرامش بخشی را انتخاب کنید. تلویزیون یا کامپیوتر را خاموش کنید و با یک کتاب خوب یا حمام گرم از خود پذیرایی کنید. ممکن است به نظر قدیمی بیاید، اما کمی آرامش کمک زیادی می‌کند!

8. یک "رژیم سردرد" تصویب کنید

برخی از غذا‌ها، گرچه خوشمزه هستند، اما به‌عنوان عوامل بروز سردرد شناخته شده‌اند. سعی کنید یک " خاطرات سردرد" داشته باشید از غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که روزانه مصرف می‌کنید یا به طور خاص هنگام تجربه‌کردن سردرد مصرف کرده‌اید، اگر مورد خاصی را شناسایی کردید، مدتی از آن دوری کنید و ببینید سردرد کاهش می‌یابد یا خیر. غذا‌های احتمالی شامل:

  • غذا‌ها و نوشیدنی‌های حاوی کافئین. به‌عنوان‌مثال می‌توان به شکلات، قهوه، کولا و چای اشاره کرد.
  • غذا‌های حاوی مونوسدیم گلوتامات. MSG به‌عنوان ماده نگهدارنده استفاده می‌شود و به طور سنتی در برخی از آشپزی‌های آسیایی استفاده می‌شود. همچنین در غذا‌هایی مانند رشته فرنگی فوری یافت می‌شود.
  • غذا‌های حاوی نیترات. بیشتر گوشت‌های ساده مانند هات‌داگ، گوشت ناهار، سوسیس و پپرونی می‌توانند باعث سردرد شوند.
  • غذا‌های حاوی تیرامین. تیرامین ترکیبی است که در اثر تجزیه، آمینواسیدی به نام تیروزین تولید می‌کند و در غذا‌هایی مانند پیتزا و پنیر‌های کهنه یا پرورده یافت می‌شود.

9. نوشیدن چای‌های آرام‌بخش

گرما و راحتی یک فنجان چای گیاهی دم شده، آن را راهی عالی برای آرامش در شب می‌کند. همان خصوصیات تسکین‌دهنده می‌توانند اثرات تسکین‌دهنده درد داشته باشند. ازآنجاکه گیاهان می‌توانند با شرایط پزشکی و دارو‌ها تداخل داشته باشند، مهم است که قبل از نوشیدن این چای‌ها با پزشک مشورت کنید. موارد دلخواه برای استراحت شامل بابونه، زنجبیل و قاصدک است.