۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

فیزیوتراپی برای درد مزمن

۵ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۵
کد خبر: 530947
فیزیوتراپی برای درد مزمن

فیزیوتراپی غالباً یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید هنگام درد طولانی‌مدت (درد مزمن) یا آسیب‌دیدگی انتخاب کنید. زیرا می‌تواند شما را قوی‌تر کرده و به شما در حرکت و احساس بهتر کمک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، از پزشک خود بخواهید که یک متخصص فیزیوتراپی را به شما معرفی کند. احتمالاً به ملاقات با یک فیزیوتراپ احتیاج دارید و باید برخی از تمرینات را در خانه انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

فیزیوتراپیست‌ها آموزش‌های زیادی دارند. هنوز هم بهتر است از آن‌ها در مورد تجربه کار با افرادی که شرایطی مانند شما را داشته‌اند، سوال کنید. همچنین می‌توانید از آن‌ها بپرسید که به چند جلسه احتیاج دارید.

فیزیوتراپی چگونه درد را درمان می‌کند؟

فیزیوتراپیست‌ها نه‌تنها در درمان درد بلکه درمنشأ آن نیز متخصص هستند. شما به دنبال نقاط ضعف یا سفتی (سختی) خواهید بود که ممکن است استرس آن را به مکان‌های آسیب‌رسان اضافه کند و آن‌ها برای تسکین درد و کمک به حرکت بهتر شما، آن مناطق را با تمرینات خاص درمان می‌کنند.

در یک جلسه فیزیوتراپی، شما ممکن است ترکیبی ازموارد زیر را انجام دهید:

آموزش هوازی با تأثیر کم

این تمرینات ضربان قلب شما را افزایش می‌دهند و هنوز هم باعث آسانی حرکت مفاصل می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، ممکن است قبل از انجام تمرینات تقویت‌کننده، سریع راه بروید یا به‌جای دویدن، برای گرم‌شدن از دوچرخه ثابت استفاده کنید.

تمرینات تقویت‌کننده

 ممکن است از ماشین‌ها در مطب متخصص طب فیزیکی، باندهای مقاومت یا وزن بدن خود استفاده کنید (لانگ، اسکات و فشار دادن). ممکن است روی عضلات اصلی خود (شکم، گلوت و پشت) و همچنین سایر اعضای بدن خودکار کنید.

تمرینات تسکین درد

 این حرکات، مناطقی را که شما درد دارید هدف قرار می‌دهد، بنابراین از قدرت و انعطاف بیشتری برخوردار هستید  که باید زندگی شما را آسان‌تر کند.

کشش

این کار ملایم خواهد بود و درمانگر شما اطمینان می‌یابد که گرم شده‌اید و خیلی کشش ندارید همچنین فیزیوتراپیست ممکن است تمریناتی را برای شما در خانه تجویز کند.

چه‌کار دیگری می‌توانم انجام دهم؟

در طول جلسات، ممکن است درمانگر شما از موارد زیر استفاده کند:

بسته‌های گرم  وهمچنین یخ

یخ باعث التهاب می‌شود. گرما باعث گرم‌شدن عضلات می‌شود تا حرکت بهتری داشته باشند. هر دو می‌توانند به رفع درد کمک کنند.

ماساژ

به‌خاطر داشته باشید که ماساژ در مناطقی که صدمه‌دیده، زخم شده یا آسیب‌دیده است ممکن است احساس آرامش ایجاد نکند. اما درمانگر شما بسیار مراقبت خواهد بود تا مطمئن شود که برای شما ایمن و مفید است. 

اگر شما توسط شخص دیگری غیر ازفیزیوتراپ درمان می شوید، قبل از شروع جلسه درمورد درد خود به آن متخصص بگویید.

TENS و سونوگرافی

تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست یا TENS، از دستگاهی برای ارسال جریان الکتریکی کم ولتاژ به پوست در ناحیه‌ای که درد دارید استفاده می‌کند. سونوگرافی امواج صوتی را به مناطقی که آسیب‌دیده می‌فرستد. هر دو ممکن است با مسدودکردن پیام‌های دردی که به مغز شما می‌روند،درد را تسکین دهند.

آیا صدمه می رساند؟

فیزیوتراپی نباید صدمه برساند و ایمن خواهد بود. اما از آنجا که روی قسمت‌هایی از بدن خود که آسیب‌دیده یا درد مزمن دارند کار خواهید کرد، فیزیوتراپی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. به‌عنوان‌مثال، ممکن است بعد از کشیدگی یا ماساژ عمیق بافتی احساس درد کنید.

اما یک دلیل وجود دارد که درمانگر شما بر اساس نیازهای خاص شما برنامه خاصی در ذهن دارد. بعضی اوقات برای قوی شدن باید تمرینات سختی را انجام دهید. شما را هل خواهد داد، اما نباید زیاد باشد.

هر فرد ممکن است  به درمان متفاوت  پاسخ دهد. نوع بدن، فعالیت‌های روزمره، هماهنگی و عادت‌های شما همه روی برنامه شما تأثیر می‌گذارند. به آن پایبند باشید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

بررسی اجمالی مدیریت درد

مدیریت درد برای کنترل مداوم درد مهم است، خصوصاً اگر از درد طولانی‌مدت یا مزمن رنج می‌برید. پس از ارزیابی درد، پزشک می‌تواند برای کمک به تسکین درد داروی درد، سایر درمان‌های درد یا روان‌درمانی را تجویز کند.