۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افسردگی در دوران کودکی، افسردگی، بهداشت روان

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲
کد خبر: 529983
افسردگی در دوران کودکی، افسردگی، بهداشت روان

کودکان هنگام برخورد با شرایط سخت زندگی، احتمالاً غم و افسردگی را تجربه می کنند. در دوران کودکی، دختران و پسران تقریباً به یک اندازه تحت تأثیر قرار می گیرند. وقتی نوبت به نوجوانی می رسد، دختران دو برابر پسران تحت تأثیر قرار می گیرند. این کاملاً مشابه میزان افسردگی در بزرگسالان است.

افسردگی دوران کودکی

به گزارش اقتصادآنلاین، آیا نگران این هستید که کودک شما ممکن دچار افسردگی شود؟ به عنوان والدین، ​​هرگز نمی خواهیم فرزندان خود را غمگین ببینیم. وقتی غم و اندوه بی دلیل طولانی می شود، به راحتی خود را سرزنش می کنیم و ناامید می شویم.

اگر کودک شما مدام غمگین است یا احساس ناامیدی می کند، می تواند نشانه این باشد که ممکن است از افسردگی رنج ببرد.

افسردگی چیست؟

افسردگی نوعی اختلال خلقی است که منجر به احساس غم و اندوه مداوم یا کمبود انرژی و انگیزه می شود. این می تواند بر نحوه تفکر، احساس و رفتار تاثیر بگذارد و مشکلات مختلف جسمی و عاطفی را به وجود آورد.

دلایل شایع افسردگی

فشار همسالان و انتظارات تحصیلی ممکن است باعث افسردگی در نوجوانان شود.

افسردگی کودکان

کودکان هنگام برخورد با شرایط سخت زندگی، احتمالاً غم و افسردگی را تجربه می کنند. در دوران کودکی، دختران و پسران تقریباً به یک اندازه تحت تأثیر قرار می گیرند. وقتی نوبت به نوجوانی می رسد، دختران دو برابر پسران تحت تأثیر قرار می گیرند. این کاملاً مشابه میزان افسردگی در  بزرگسالان است.

علائم و نشانه هایی که می توان در افسردگی نوجوان جستجو کرد اینها هستند:

• غم یا ناامیدی

• از دست دادن علاقه به فعالیت ها

• کمبود انرژی

• تحریک پذیری، عصبانیت یا خصومت

• عملکرد ضعیف مدرسه

• تغییر در عادات غذایی و خوابیدن

• عدم اشتیاق و انگیزه

• مشکل در تمرکز

• تمایل به خودکشی

درمان افسردگی

خبر خوب این است که چندین روش درمانی پزشکی برای افسردگی وجود دارد. درمان ممکن است شامل روان درمانی، درمان رفتاری شناختی (CBT)، روان درمانی بین فردی (IPT) یا حتی تجویز داروهای ضد افسردگی باشد.

داروهای ضد افسردگی علائم افسردگی را برطرف کرده و از بازگشت آن جلوگیری می کنند. اگر دارو یکی از گزینه ها نباشد، تکنیک های طبیعی برای سلامتی وجود دارند که ارزش امتحان کردن را دارد. ورزش، مراقبه و یوگا تکنیک های مفیدی هستند که تحقیقات ثابت کرده است می توانند به کاهش استرس و تعادل روحیه کودک شما کمک کنند.

افسردگی کودکان

به خاطر داشته باشید که شما تنها نیستید. می توانید اقدامات دیگری را انجام دهید تا شما و فرزندتان را در این شرایط سخت بهتر هدایت کند. برنامه ها و گروه های حمایتی در جامعه شما وجود دارند تا به شما در زمینه نیازهای بهداشت روان کودکتان کمک کنند، یا می تواند شما را بسوی مسیر درستی هدایت کند. با استفاده از ابزارهای مناسب، کودک شما به سمت بهبودی می رود و زندگی آکنده از خوشحالی بدون عوارض افسردگی را تجربه می کند.