۰ نفر

AAFA (بنیاد آسم و آلرژی آمریکا) توضیح می دهد؛

آیا قهوه به آسم کمک می کند؟

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸
کد خبر: 528551
آیا قهوه به آسم کمک می کند؟

در این گزارش ادعا می شود که از کافئین می توان برای درمان علائم آسم استفاده کرد . این بخشی از مجموعه "توضیحات AAFA" است که به دنبال داروهای مکمل و جایگزین (CAM) با هدف در نظر گرفتن مشکلات آسم و آلرژی می باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بنیاد آسم و آلرژی آمریکا (AAFA) قصد دارد تا شما را در انتخاب بین گزینه هایی که ممکن است "احتمالاً ایمن" یا "به طور بالقوه ناامن" باشند، راهنمایی کند. 

آسم چیست؟

آسم یک بیماری مزمن است که باعث می شود مجاری تنفسی شما ملتهب شده و نفس کشیدن را دشوار کند. هیچ درمانی برای آسم وجود ندارد. بهترین راه برای کنترل آسم اجتناب از عوامل محرک، مصرف داروی تجویز شده برای پیشگیری از علائم و آمادگی برای درمان موارد آسم در صورت بروز آن است.

علائم رایج آسم سرفه، تنگی نفس، خس خس سینه و گرفتگی قفسه سینه است. آسم ممکن است منجر به یک فوریت پزشکی شود. دانستن علائم حمله شدید آسم و دانستن چگونگی درمان آن در صورت بروز، امری مهم است.

کافئین چیست؟

کافئین

کافئین ماده ای است که در قهوه، چای، نوشیدنی های کولا و کاکائو و در بیش از 60 گیاه یافت می شود. نوشیدنی های حاوی کافئین را نوشیدنی های "کافئین دار" یا "انرژی زا" می نامند.

کافئین سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند. به طور موقت می تواند احساس بیداری، انرژی و تمرکز بیشتری در شما ایجاد کند.

علم درباره نوشیدنی های کافئین دار و آسم به ما چه می گوید؟

مطالعات بالینی نشان داده است که کافئین یک گشاد کننده برونش ضعیف است و عملکرد ریه را برای دو تا چهار ساعت پس از مصرف بهبود می بخشد. با این حال، به همان اندازه قوی کننده و سریع عمل نمی کند که گشادکننده های برونش، نجات دهنده مانند آلبوترول.

این باعث می شود که استفاده از کافئین به عنوان یک درمان آسم ناامن باشد. به این دلیل که در صورت مصرف مقدار بسیار زیاد، کافئین می تواند عوارض جانبی ناخواسته ایجاد کند. این موارد شامل بی خوابی، سردرد، لرزش، ناراحتی معده، نازک شدن استخوان و موارد دیگر است. علاوه بر این، در موارد نادر مصرف بیش از حد کافئین می تواند منجر به مرگ در اثر تشنج یا ضربان قلب نامنظم شود.

آیا نوشیدن قهوه و نوشیدنی های کافئین دار بی خطر است؟

برای بیشتر افراد نوشیدن مقادیر کم تا متوسط ​​قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار بی خطر است. با این حال، در این مرحله از زمان کافئین به عنوان یک درمان آسم توصیه نمی شود.

آیا مصرف کافئین قبل از انجام آزمایشات عملکرد ریه مشکلی ندارد؟

قهوه کافئین

نه. حتی مقدار کمی کافئین می تواند بر نتایج اسپیرومتری، یک آزمایش عملکرد ریوی (ریه)، که گاهی اوقات PFT نامیده می شود، تأثیر بگذارد. اسپیرومتری یک آزمایش معمول است که در مطب پزشک یا در آزمایشگاه انجام می شود. این برای تعیین شدت آسم یا میزان کنترل آسم شما استفاده می شود.

نوشیدن قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار طی چهار ساعت قبل از انجام اسپیرومتری می تواند منجر به نتایج نادرست آزمایش شود. ممکن است به نظر برسد که ریه های شما بهتر از آنچه که در حال کار هستند کار می کنند. این می تواند باعث شود که پزشک دوز کمتری یا داروی ضعیف تری نسبت به آنچه برای مدیریت آسم نیاز دارید تجویز کند.

قبل از هر ملاقات پزشکی که ممکن است شامل آزمایش عملکرد ریه باشد، باید حداقل چهار ساعت از مصرف کافئین خودداری کنید.

از قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار به عنوان راهی برای کنترل یا درمان آسم استفاده نکنید.

کارآزمایی های کنترل شده تصادفی: شرکت کنندگان به طور تصادفی در دو گروه قرار می گیرند. یک گروه هیچ درمانی دریافت نمی کند. گروه دیگر تحت مداوا قرار می گیرند. محققان هر دو گروه را با گذشت زمان دنبال می کنند. در پایان مطالعه، آنها نتایج را مقایسه می کنند.

اثربخشی: اینکه یک روش درمانی موثر است یا نه و میزان آن چقدر است.