۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آیا دکمه شکم من طبیعی است؟

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۱۹
کد خبر: 528288
آیا دکمه شکم من طبیعی است؟

اگر تا به حال به دکمه شکم خود با تعجب نگاه کرده اید، بدانید که تنها نیستید. تاریخچه خیره شدن به ناف و فکر کردن به اسرار جهان به اوایل آیین هندو و یونان باستان برمی گردد.

به گزارش اقتصادآنلاین، فلاسفه یونانی حتی برای این نوع برنامه مراقبه ای نام هم نهاده اند:

Omphaloskepsis  که شامل دو بخش می باشد، omphalos به معنای ناف و skepsis به معنای با دقت بررسی یا نگاه کردن است.  باورش سخت است که این موضوع گسترش پیدا نکرده است، این طور نیست؟

در اینجا برخی از حقایق بیشتر در مورد دکمه های شکم آورده شده است، و می توانید ببینید که آیا دکمه شکم شما "طبیعی" است یا نه.

 دکمه شکم چیست؟

دکمه شکم شما چیزی بیش از یک روش عالی برای اثبات اینکه شما ادم مکانیکی نیستید است. دکمه شکم شما در واقع اولین زخم شماست. در عرض چند دقیقه بعد از تولد، بند ناف شما را می گیرند و برش می دهند، و یک ساقه کوتاه ناف از شکم بیرون می زند. سپس چروکیده می شود، سیاه می شود، خشک می شود و می افتد. (چه کسی گفته که نوزادان قابل ستایش نیستند؟)

فرورفته(innie) یا بیرون زده (outie)؟

یونانیان در مورد بسیاری از سوالات مربوط به هستی تأمل می کردند، اما هیچ سابقه ای وجود ندارد که نشان دهد سقراط،  افلاطون را به Omphaloskepsis   (مراقبه نگاه کردن به ناف )دعوت کرده باشد و از او پرسیده باشد، "آیا این به نظر شما خوب است؟"

  دکمه شکم  "طبیعی" چیست؟ اکثر افراد " innies " دارند، اصطلاح کاملاً علمی برای دکمه های شکم که به درون فرو رفته اند و تقریباً 10 درصد افراد هم " outies " یا دکمه های شکم بیرون زده دارند. آنها تقریباً تعدادشان به اندازه چپ دست ها ست.

یک نظریه قدیمی، "تکنیک های پزشکان را برای ایجاد دکمه شکمی بیرون زده" مقصر می داند. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که برش بند ناف به روش خاص یا در یک طول مشخص منجر به بیرون زدگی یا outie شود. به گفته یک جراح پلاستیک، فاکتور تعیین کننده میزان فضای بین پوست و دیواره عضله شکم شماست. یعنی اگر فضایی برای فرورفتن  داشته باشید innie خواهید داشت. در غیر این صورت خیر.

زنان باردار می دانند که innie با رشد شکم و بیرون آمدن دکمه های شکم می تواند به طور موقت به حالت outie تبدیل شود. همه اینها طبیعی است.

همانطور که گفته شد، به نظر می رسد که دکمه های شکم فرورفته یا innies بیشتر طرفدار دارند. جراحی زیبایی برای تبدیل outie به innieخیلی رایج  است در صورتیکه برعکس آن زیاد رایج نیست.

 توجه: اگر دقت کنید میبینید که، افراد innie زندگی شادتری ندارند، پول بیشتری کسب نمی کنند یا کرسی های بهتری هم کسب نمی کنند.

پس چه زمانی دکمه شکم طبیعی نیست؟

فتق ناف

اگر دکمه شکم کودک هنگام خندیدن کودک ناگهان بیرون بیاید، این عضو کوچک آنها بلند نمی شود تا ببیند چه چیز خیلی خنده داری پیش آمده است بلکه این می تواند فتق ناف باشد. فتق های نافی زمانی اتفاق می افتند که دیواره شکم نتواند به طور کامل در اطراف بند ناف ایجاد شود.

وقتی کودک گریه می کند، می خندد، عطسه می کند، مدفوع می کند یا فشار دیگری روی شکم وارد می شود، فتق بیرون می زند. بیشتر فتق های ناف به خودی خود بهبود می یابند زیرا کودکان به طور شگفت انگیزی انعطاف پذیر هستند. اما اگر اینگونه نباشد، با یک جراحی ساده می توان مشکل را برطرف کرد.

نشت مدفوع یا خون قاعدگی

بله شما آن را درست خواندید. ممکن است مدفوع یا خون قاعدگی از دکمه شکم خارج شود. فیستول ناف، یک مجرای غیرطبیعی توسعه یافته بین روده و ناف، می تواند باعث نشت مواد مدفوع از ناف شود. ناگفته نماند، اگر مدفوع از دکمه شکم شما خارج می شود، باید به دنبال مراقبت پزشکی باشید.

و فقط برای خانم ها،در موارد نادر آندومتریوز می تواند باعث شود که بعضی از خانم ها در دکمه های شکم خود پریود شوند. آیا برای آن تامپون درست می کنند؟ نه، اینطور نیست.

آندومتریوز رشد غیرطبیعی آندومتر (بافت پوشش رحم) در مکان هایی است که رحم نیستند. این بافت می تواند در انتهای مثانه، کبد، روده و جاهای دیگر باشد. هر کسی که گفته است زنان احتمالاً در موردش می دانند هرگز با آندومتر روبرو نشده اند.

مهم نیست که چقدر دور از دسترس باشد، آندومتر هنوز هم می تواند صدای آژیر هورمون های قاعدگی را بشنود و مطابق آن عمل خواهد کرد. بنابراین، در طول چرخه قاعدگی، طبق معمول از سلول خارج می شود. و اگر آن سلول ها درون ناف باشند، تنها راه خروج خون از طریق دکمه شکم خواهد بود.

نشت مدفوع وخون  قاعدگی به خودی خود تهدید کننده زندگی نیستند، اما مواردی هستند که  قابل توجه اند. اگر این موارد را تجربه کردید، به پزشک خود مراجعه کنید.

عفونت ها

 شایعترین علل عفونت ناف، پیرسینگ و رعایت نکردن بهداشت است. علائم عفونت همان چیزی است که انتظار دارید: درد یا حساسیت، قرمزی و تورم، گاهی اوقات همراه با ترشحات و بوی بد. برای ما که به innies خود افتخار می کنیم، سخت تر است - محیط تاریک و گرم مکان مناسبی برای رشد باکتری ها یا انتقال عفونت مخمری است.

چهار واقعیت واقعاً عجیب در مورد دکمه شکم

شما احتمالا هرگز این همه وقت را به فکر کردن روی دکمه های شکمی اختصاص نداده اید، پس چرا اکنون متوقف شوید؟ در اینجا برخی از حقایق واقعاً عجیب وجود دارد که میتوانید برای دوستانتان در مهمانی شام بعدی تعریف کنید واز آن لذت ببرید.

1.    بدن شما ممکن است به پرسینگ جدید شما بگوید "نه به هیچ وجه"

اگر تا به حال مادر خود را با آمدن به خانه و نشان دادن پیرسینگ  ناف تان به وحشت انداخته اید، توجه داشته باشید که ممکن است دوام نیاورد. بعضی از بدن ها  اجسام خارجی را به عنوان مزاحم می بینند و به معنای واقعی کلمه آنها را بیرون پرت می کنند.

وقتی این اتفاق می افتد، سلول های جدید در پشت پیرسینگ شروع به رشد می کنند، و آن را به آرامی به سطح پوست می رانند، تا اینکه یک روز صبح از خواب بیدار می شوید و می بینید که حلقه شکم زیبا تان درآمده و روی شکم شما قرار گرفته است. هیچ چیز بدتر از این نیست که ببینید بدنتان با مادرتان توافق دارد!

2.    بیشتر پرزهای دکمه شکم به رنگ آبی است

چرا؟ به خاطر  شلوارهای جین که می پوشیم.  به آن فکر کنید!  آبی رایج ترین رنگ لباس نیز هست. به همین دلیل است که پرز خشک کن معمولاً مایل به آبی است.

3.    دکمه شکم شما یک ناحیه تحریک امیزاست

حتی اگر دکمه شکم فقط یک جای زخم به حساب بیاید، این ناحیه دارای انتهای عصبی زیادی است، که آن را نازک و حساس می کند و یک ناحیه تحریک امیز است.

     4- برخی از افراد دکمه های شکم ندارند

هنگامی که درون رحم هستید، برخی از مشکلات رشد در مثانه، مجاری روده و دیواره شکم ممکن است  باعث شوند که فرد دکمه شکم نداشته باشد. این افراد اغلب در سنین بالاتر برای بازسازی دکمه شکم خود راهکار جراحی پلاستیک را انتخاب می کنند.

بعضی از افراد، مانند سوپر مدل Karolina Kurkova، چیزی دارند که فقط می توان آنها را بینابین نامید. در مورد او به دلیل نداشتن innie یا outtie، گاهی اوقات عکس هایش  روتوش می شوند تا ظاهرا یک دکمه شکم ایجاد کنند.

نکته مهم

تا زمانی که دکمه شکم شما دچار مشکل نباشد یا زخمی  نشده باشد، کاملاً طبیعی است. و هر کاری که می خواهید با آن انجام دهید نیز طبیعی است. اگر outie دارید، اما می خواهید یک innie داشته باشید، عمل جراحی کنید. هیچ کس نمی تواند به شما بگوید چه چیزی شما را خوشحال می کند. اگر می خواهید آن را پیرسینگ و یا تتو کنید، عالی است! فقط توجه داشته باشید حتما آن را تمیز و خشک نگه دارید.