۰ نفر

مصرف گل گاو زبان برای کدام افراد ممنوع است؟

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبر: 528178

مصرف گل گاو زبان برای کدام افراد ممنوع است؟

در این روز‌های کرونایی یکی از مهم‌ترین کار‌ها تقویت سیستم ایمنی بدن است و گل گاو زبان حاوی مقدار زیادی ویتامین C بوده که مصرف آن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابل کرونا تقویت کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، گیاه گل گاو زبان یا افعی دارای طبع گرم است که در کتب قدیمی برای آن نام «لسان الثور» استفاده می‌شد. همه ما خواص درمانی گل گاو زبان را می‌شناسیم و از زمان‌های قدیم از آن استفاده می‌کردیم. منشا اصلی این گیاه پرخاصیت دمشق و رشته کوه‌های البرز است.

1

خواص درمانی گیاه گل گاو زبان را بشناسید

گل گاو زبان حاوی مقدار زیادی منیزیم است که همین عامل در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان تاثیر دارد. متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند افرادی که از نظر روانی دچار اختلال هستند و بابت هر موضوعی به سرعت عصبی می‌شوند یا بهتر بگوییم از نظر دیگران پرخاشگر هستند بهترین گزینه برای آن‌ها نوشیدن دمنوش گل گاو زبان است.

در این روز‌های کرونایی یکی از مهم‌ترین کار‌ها تقویت سیستم ایمنی بدن است و گل گاو زبان حاوی مقدار زیادی ویتامین C بوده که مصرف آن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابل کرونا تقویت کند. فلاونوئید‌های موجود در گل گاو زبان برای درمان سرماخوردگی و گلودرد موثر است، اگر به خشکی گلو یا تنگی نفس مبتلا هستید حتما از این دمنوش گیاهی استفاده کنید.

از دیگر فواید این گیاه طبیعی می‌توان به آنتی اکسیدان‌های موجود در آن اشاره کرد که باعث بهبود گردش خون، کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی، کاهش قند خون، بهبود دیابت، درمان کمر درد و دل درد ناشی از دوران قاعدگی است. متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند که برای درمان آکنه و جوش صورت حتما از گیاه گل گاو زبان استفاده شود.

خواص درمانی روغن دانه گل گاو زبان

گل گاو زبان دارای خواص فراوانی از جمله بهبود بیماری هاست. به همین علت روغن این گیاه برای درمان آرتریت روماتوئید، اگزما، آکنه، جوش صورت، درمان شوره سر، کاهش علائم ام اس و کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر اشاره کرد.

مضرات مصرف بیش از حد دمنوش گل گاو زبان

از مضرات مصرف بیش از حد گیاه یا دمنوش گل گاو زبان می‌توان به سرطان کبد اشاره کرد و همچنین مقدار آلکالونید‌های موجود در چای آن به هیچ عنوان برای نوزادان، کودکان، بانوان باردار و شیرده مناسب نیست.

طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان

۱.۳ پیمانه گل گاو زبان، ۲ عدد لیمو امانی کوچک، ۱.۴ پیمانه نبات و آب جوش به میزان لازم را داخل یک قوری سه پیمانه آب جوش دارد، بریزید و قوری را روی حرارت به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قرار دهید تا دم بکشد و مناسب برای مصرف به خصوص افراد خسته یا مبتلا به استرس باشد.