۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تمریناتی برای درمان تونل کارپال

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷
کد خبر: 526551
تمریناتی برای درمان تونل کارپال

سندرم تونل کارپال سالانه میلیون‌ها انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال کارشناسان کاملاً مطمئن نیستند که چه چیزی باعث بروز آن می‌شود. ترکیبی از سبک زندگی و عوامل ژنتیکی احتمالاً مقصر اصلی این امر هستند. با این حال، عوامل ایجاد خطر چنان متنوع هستند که تقریباً همه در یک دوره از زندگی خود یک یا چند مورد از آن‌ها را دارند.

تونل کارپال چیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، سندرم تونل کارپ می‌تواند باعث بی‌حسی، سفتی و درد انگشتان و دست شود. هیچ راه شناخته شده‌ای برای جلوگیری از تونل کارپال وجود ندارد، اما برخی از تمرینات می‌توانند احتمال نیاز به جراحی را کاهش دهند.

در اینجا سه حرکت اساسی وجود دارد که می‌توانید در هر زمان از روز انجام دهید. این کشش‌ها و تمرینات ساده هستند و نیازی به تجهیزات ندارند. هنگامی‌که در صف منتظر می‌مانید یا هروقت یک یا دو دقیقه وقت دارید، می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی پشت میز خود انجام دهید. به گفته متخصصان: "مشکلاتی مانند تونل کارپال بهتر است با کشش‌هایی که در طول روز انجام می‌شوند، برطرف شود. " تنها با چند حرکت در روز از مچ دست خود محافظت کنید.

حرکت معروف به “عنکبوت‌هایی که در حال شنا رفتن روی آینه هستند”

این حرکت تمرین خوبی برای شماست و به نظر می‌رسد که کشش خوبی برای دستان شما است:

1. با قراردادن انگشتان دست خود بر روی‌هم شروع کنید.

2. تا جایی که می‌توانید انگشتان را از هم باز کرده و فاصله دهید و سپس در حالی که نوک انگشتان دست راست و چپ هنوز روی هم هستند، کف دستان خود را از هم فاصله دهید.

این کشش‌ها کف دست، ساختار تونل کارپال و عصب مدیان، یعنی عصبی که در سندرم تونل کارپال تحریک می‌شود را تقویت می‌کنند. این مورد آنقدر ساده است که حتی رئیسان و مافوق‌های شما هم متوجه انجام این کار نخواهند شد، بنابراین هیچ بهانه‌ای برای عدم امتحان آن ندارید.

تکان دادن

این حرکت به همان اندازه که به نظر می‌رسد ساده است: مثل اینکه تازه دستانتان را شسته‌اید و می‌خواهید خشکشان کنید، "هر ساعت یک یا دو دقیقه این کار را انجام دهید تا عضلات خم کننده دست و عصب مدیان آن در طول روز دچار گرفتگی نشوند. " اگر این مقدار به نظر خیلی زیاد می‌رسد، حتی می‌توانید این کار را در برنامه شستن دست خود انجام دهید. شما مرتباً دستان خود را می‌شویید، درست است؟ در غیر این صورت، از درمان تونل کارپال دستان خود به‌عنوان دلیل دیگری برای دور کردن میکروب‌ها استفاده کنید!

کشش آرمسترانگ

این تمرین آخر عمیق‌ترین کشش مجموعه است:

1. یک بازو را مستقیم در مقابل خود قرار دهید، آرنج صاف باشد، مچ دست خود را خم کرده و انگشتان را به سمت زمین قرار دهید.

2. انگشتان خود را کمی باز کرده و با استفاده از دست دیگر خود فشار ملایمی به دست رو به پایین وارد کنید و مچ و انگشتان خود را تا جایی که می‌توانید کش دهید.

3. وقتی به حداکثر انعطاف‌پذیری خود رسیدید، این وضعیت را برای حدود 20 ثانیه حفظ کنید.

4. دست دیگر خود را در این وضعیت قرار دهید و تکرار کنید.

این کار را دو تا سه بار در هر طرف انجام دهید و سعی کنید این کشش را هر ساعت انجام دهید. پس از چند هفته و انجام چندین بار در روز، متوجه پیشرفت چشمگیری در انعطاف‌پذیری مچ دست خود خواهید شد.

به یاد داشته باشید که کشش، یک عضو مهم در هر ورزش است. حرکات خود را به تمرینات موجود در این لیست محدود نکنید. هر قسمت از بدن شما می‌تواند از افزایش گردش خون، حرکت و تحرکی که کشش می‌تواند به شما بدهد، بهره‌مند شود.

چشم انداز تونل کارپال چیست؟

اگر فکر می‌کنید سندرم تونل کارپال را تجربه می‌کنید با پزشک خود تماس بگیرید. درمان سریع ممکن است به شما در تسکین علائم کمک کرده و جلوی وخیم‌تر شدن این سندرم را بگیرد. تمریناتی که در بالا ذکر شد فقط باید بخشی از برنامه درمانی شما باشد. سایر روش‌های درمانی تونل کارپال عبارتند از:

•    استفاده از بسته‌های سرما

•    استراحت مکرر

•    آتل بستن مچ دست در شب

•    تزریق کورتیکواستروئید

اگر این روش‌های درمانی علائم شما را بهبود ندادند، ممکن است پزشک، جراحی را به شما توصیه کند.