۰ نفر

چرا گوشت فرآوری شده دشمن قلب شما است؟

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱:۴۵
کد خبر: 522157
چرا گوشت فرآوری شده دشمن قلب شما است؟

بر اساس تحقیقات جدید، مصرف مستمر گوشت‌های فرآوری شده در هفته ممکن است شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و مرگ زودرس قرار دهد. در حالی که غذا‌های بسته بندی شده مانند کالباس و سوسیس، میان وعده‌های محبوب هستند، کشمش، خرما و میوه‌ها گزینه‌های سالم تری هستند که همچنان به شما انرژی لازم برای ادامه کار را می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بسیاری از افراد وقتی از یک تمرین طولانی مدت برگشته اند و می‌خواهند یک میان وعده سریع بخورند تا قبل از شروع ناهار، از بیکن، ژامبون و ... استفاده می‌کنند، اما این، یک عادت غذایی اشتباه است.

طبق یک مطالعه جدید در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، محققان اطلاعات جمع آوری شده از بیش از ۱۳۴۰۰۰ نفر در ۲۱ کشور را که بیش از یک دهه مصرف گوشت و بیماری‌های قلبی عروقی را ردیابی کرده بودند، بررسی کردند. آن‌ها دریافتند که مصرف ۱۵۰ گرم یا بیشتر، گوشت فرآوری شده در هفته با ۴۶ ٪ خطر بیماری قلبی و ۵۱ ٪ خطر مرگ زودرس نسبت به افرادی که گوشت فرآوری شده نمی‌خورند، ارتباط دارد.

یک محدودیت در این مطالعه این است که محققان بررسی نکرده اند که افراد با مصرف گوشت فرآوری شده چه چیزی را می‌خورند. این احتمال وجود دارد که اگر سبزیجات و غلات سبوس دار در کنار گوشت‌های فرآوری شده مصرف شود، خطرات مصرف گوشت‌های فرآوری شده کاهش یابد.

افراد می‌توانند با مصرف گوشت‌های فرآوری در حد متوسط ​​لذت ببرند، اما در صورت امکان، ما باید بیشتر غذای خود را از غذا‌های کامل و غیر فرآوری شده تهیه کنیم که شامل گوشت‌های فرآوری نشده است.

مواد افزودنی مانند مقدار زیادی نمک می‌توانند برای هیدراته ماندن بدن مشکل ساز شوند.