۰ نفر

درمان دیسک بدون عمل جراحی!

۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۵۰
کد خبر: 520525
درمان دیسک بدون عمل جراحی!

اکثر افراد برای تسکین علائم دیسک نیازی به جراحی ندارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، چند روز استراحت همراه با داروهای ضد التهاب بدون نسخه ممکن است تمام مواردی باشد که برای کاهش کمر درد شما لازم است. اگر علائم شما ادامه یابد ، متخصصان ستون فقرات می‌توانند انواع دیگر درمان‌هایی غیر از جراحی، از جمله داروهای تجویز شده و فیزیوتراپی را ارائه دهند.

دارو

هیچ دو نفری دیسک را به همان شکل تجربه نمی‌کنند. یک نفر ممکن است علائم را به سختی مشاهده کند ، در حالی که دیگری ممکن است برای درد جدی به دارو نیاز داشته باشد. پزشکان می‌توانند نوع داروی مورد نیاز شما را بر اساس تشخیص و توصیف شما در مورد درد، ارزیابی کنند.

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی

برخی از دردهای مرتبط با دیسک ممکن است به دلیل التهاب در اعصاب و بافت نرم اطراف دیسک آسیب دیده، باشد. هنگامی که عصب ملتهب، متورم می‌شود، ممکن است به سمت دیسک لغزیده، فشار بیاورد. با درمان التهاب با داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، تورم و درد ناشی از آن از بین می‌رود.

رایج‌ترین داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی ایبوپروفن، ناپروکسن و آسپرین هستند. همه بدون نسخه در دسترس هستند و پزشک می‌تواند بهترین روش استفاده را برای شما توصیه کند. اگر دیسک باعث درد جدی‌تری می‌شود که با داروهای بدون نسخه تسکین نمی‌یابد، پزشکان ممکن است ضد التهاب قوی‌تری برای شما تجویز کنند.

شل کننده‌های عضلانی

اگر دیسک از محل خود بین مهره‌ها بلغزد و عصبی را نیشگون دهد، ممکن است سیگنال‌های الکتریکی که از عصب به سمت بافت عضلانی مجاور حرکت می‌کند مختل شود و منجر به اسپاسم دردناک عضلانی شود. داروهای شل کننده عضلات می‌تواند اسپاسم را آرام کرده و درد را تسکین دهند و به شما امکان حرکت راحت‌تری را بدهد. پزشک ممکن است این داروها را به مدت یک یا دو هفته تجویز کند. پس از آن، درد ناشی از اسپاسم عضلات، اغلب به خودی خود برطرف می‌شود.

مُسکن

اگر دیسک، به قسمت‌های عصبی فشار بیاورد، درد می‌تواند شدید باشد. داروهای بدون نسخه ممکن است برای تسکین درد موثر باشد اما در غیر این صورت، پزشک می‌تواند در یک دوره کوتاه، داروهای مسکن را با نسخه تجویز کند. این داروها حداکثر برای یک هفته استفاده می شود. آنها برای کمک به شما در بهبود درد، تا زمانی که داروی شل کننده عضله یا داروی ضد التهاب شروع به کار کند ، در نظر گرفته شده اند.

کورتیکواستروئیدها

اگر داروهای دیگر درد کمر یا گردن شما را تسکین نمی دهد ، ممکن است پزشک کورتیکواستروئیدهای خوراکی را توصیه کند. استروئیدها برای کاهش التهاب در ناحیه نزدیک دیسک فتق، فشار از عصب آسیب دیده و تسکین درد کار می کنند. استروئیدها که فقط با نسخه پزشک در دسترس هستند ، به طور معمول برای 7 تا 10 روز مصرف می شوند ، در این زمان پزشک قبل از توصیه درمان اضافی ، علائم شما را ارزیابی می‌کند.

کاهش وزن

اضافه وزن می‌تواند باعث ایجاد یا تشدید مشکلات مرتبط با ستون فقرات شود زیرا وزن اضافی ، به ویژه در جلوی بدن ، ممکن است مهره ها ، مفاصل و دیسک های ستون فقرات را از تراز خارج کند. اگر اضافه وزن دارید و دیسک دارید ، این کشش اضافی ستون فقرات ممکن است منجر به آسیب عصبی و افزایش درد شود.

فیزیوتراپی

پزشک ارتوپدی شما ممکن است برای توصیه فیزیوتراپی با یک پزشک متخصص طب فیزیکی یا پزشک طب فیزیکی همکاری نزدیک داشته باشد. اغلب ، فیزیوتراپی درد را تسکین می دهد و از آسیب بیشتر به دیسک جلوگیری می‌کند.

تقویت هسته - عضلات پشت ، شکم ، ران فوقانی و باسن - قسمت مهمی از درمان برای درمان علائم دیسک است. اگر این عضلات ضعیف باشند ، ستون فقرات وزن بیشتری تحمل می‌کند. این فشار اضافه شده می‌تواند باعث بی ثباتی شود یا مشکل موجود ستون فقرات را بدتر کند. یک فیزیوتراپیست می‌تواند یک سری تمرینات برای تقویت این گروه های اصلی عضلانی را به شما بیاموزد ، که می‌تواند وضعیت بدن را بهبود بخشد ، فشار بر روی اعصاب تحت تأثیر دیسک لغزش را کاهش دهد و درد را تسکین دهد.

همچنین یک فیزیوتراپیست ممکن است تکنیک های مکمل را برای بهبود عملکرد کلی و ایجاد احساس بهتر در هنگام ساخت ماهیچه های اصلی توصیه کند. کشش ، ماساژ درمانی و درمان های گرما و یخ همگی می‌توانند به یک برنامه درمانی جامع کمک کنند.

تزریق کورتیکواستروئید

تزریق کورتیکواستروئید جایگزینی برای کورتیکواستروئیدهای خوراکی برای درد دیسک است. بیشتر اوقات ، تزریق تنها پس از عدم موفقیت در درمان های غیر جراحی توصیه می‌شود. استروئیدها دارای خواص ضد التهابی قدرتمندی هستند و می‌توانند مستقیماً به فضای اپیدورال - منطقه پر از مایع اطراف نخاع - تزریق شوند.

این تزریق ها با بی حسی موضعی انجام می‌شود و متخصصان رادیولوژی از راهنمایی های اشعه ایکس برای اطمینان از تزریق دقیق دارو استفاده می کنند. این روش معمولاً کمتر از 30 دقیقه طول می کشد.

تسکین درد ناشی از استروئیدهای تزریقی ممکن است از یک هفته تا یک سال یا حتی بیشتر طول بکشد. با این حال برخی از افراد دریافتند که تزریق به آنها کمکی نمی‌کند. هیچ راهی برای اندازه گیری اثر بخشی تزریق قبل از تزریق وجود ندارد، اگرچه برای بسیاری از افراد استروئیدها تسکین طولانی مدت دارند.

تزریق استروئید هنگامی که دقیقاً قبل از شروع فیزیوتراپی استفاده می‌شود ، موثر است و باعث می‌شود تمرینات قدرتی بدون درد انجام شود.

طب سوزنی

طب سوزنی یک روش درمانی است که در آن پزشکان سوزن‌های بسیار نازکی را به نقاط مختلف سطح بدن وارد می‌کنند. با هدف قرار دادن نقاط خاصی که با مسیرهای عصبی تحت تأثیر دیسک مطابقت دارند ، طب سوزنی ممکن است با افزایش جریان خون ، التیام را تحریک کند. طب سوزنی همچنین ممکن است بدن را ترغیب کند تا اندورفین ها را تسکین دهد ، که یک مسکن طبیعی است.

سوزن های طب سوزنی به مدت 20 تا 40 دقیقه در جای خود باقی می مانند. برای نتایج مطلوب ، پزشکان ممکن است چندین جلسه طب سوزنی را توصیه کنند.