۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

وضعیت مسکن در اسفند98/ قیمت‌گذاری بالاتر از توان خرید مردم است

۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۳۳
کد خبر: 417637
وضعیت مسکن در اسفند98/ قیمت‌گذاری بالاتر از توان خرید مردم است

براساس تحقیق میدانی خبرنگار اقتصاد آنلاین شهروندان در تلاش هستند نقدینگی خود را تبدیل به کالا کنند، حال این کالا طلا، دلار و یا وسایل مورد نیاز است و یا ملک، مسکن و آپارتمان. هر فردی به اندازه دارایی خود تلاشی میکند سهمی از این بازار را از آن خود کند. دارندگان سرمایه های بزرگ بیشتر به سمت ملک و ساختمان می‌روند.

اقتصادآنلاین - محبوبه قرمزچشمه؛ علیرضا سرحدی، بازرس انجمن صنفی مهندسان ساختمان در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین گفت:  در یک ماهه اخیر مسکن افزایش قیمت متفاوتی داشته است.  آپارتمانی که دی ماه 98  در امیرآباد تهران  متری 30 میلیون تومان  قیمت گذاری شده‌بود، امروز در اواخر بهمن ماه  98متری 43 میلیون تومان نرخ گذاشته شده است. این افزایش در برخی مناطق تا 70 و 80 درصد است.  قیمت گذاری‌های امروز بسیار  بالاتر از توان خرید مردم است که در نهایت به رکود منجر می شود.

وی افزود: این روز‌ها فشار روانی عجیب و غریبی در ارتباط با مسکن بر افراد وارد شده‌است. شهروندان خانه اولی و کسانی‌که برای بزرگ‌تر کردن خانه خود مبلغی پول پس انداز کرده‌ اند با چالش مواجه هستند. این افراد با این پرسش روبرو هستند که با افزایش قیمت مسکن چند سال دیگر می‌توانند صاحب سرپناه شوند و یا اگر تنها سرپناه خود را بفروشند می توانند همزمان خانه ای دیگر بخرندیا خیر ؟

 بازرس انجمن صنفی مهندسان ساختمان در ارتباط با شرایط کنونی بازار مسکن گفت: شرایط کنونی بازار مسکن متاثر از شرایط کنونی جامعه و مشکلات اقتصادی است. در حال حاضرسودی که بانک ها برای سرمایه‌گذاری پرداخت می‌کند برابر با شرایط تورمی نیست . بخش های تولیدی نیز که درگیر مشکلات اساسی  هستند. بنابراین نقدینگی  موجود برای سرمایه‌گذاری  به بازارهایی همچون طلا، مسکن ، ملک ، دلار شیفت پیدا می‌کند.

وی افزود: تجربه حضور در بازار مسکن موجب شده، بخش بزرگی از سرمایه‌ها به دلیل بحران ها  و نگرانی های اقتصادی به سمت مسکن سرازیر می‌شود.

بازرس انجمن صنفی مهندسان ساختمان گفت: اگر شرایط کنونی تغییری نکند قیمت مسکن و ملک در اسفند ماه 98  متوسط رشد  10 تا 15 درصد مواجهه خواهد شد.