۰ نفر

بهره بانکی مالکان بدحساب مسکن مهر پردیس ۱۸درصدی شد

۲۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۰۷
کد خبر: 416917
بهره بانکی مالکان بدحساب مسکن مهر پردیس ۱۸درصدی شد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از افزایش سود تسهیلات بانکی مسکن مهر پردیس از ۴به ۱۸درصد خبر داد و گفت که این افزایش بهره شامل کسانی می‌شود که واحدهای آنها شرایط سکونت دارد اما برای دریافت دفترچه اقساط خود مراجعه نمی‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید مهدی هدایت افزود: مالکانی که هنوز واحدهای آنها آماده نشده است نگران نباشند چون نرخ سود تسهیلات  آنها ۴ درصد محاسبه می شود.

وی با بیان اینکه دلالان زیادی در پردیس مالک واحدهای مسکن مهر هستند، تصریح کرد: با نظر مساعد حبیب اله طاهر خانی معاون وزیر راه و شهر سازی و به منظور جلوگیری از ورود دلالان، نرخ سود تسهیلات بانکی واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر پردیس به ۱۸ درصد خواهد رسید.

فاضلاب فازهای مسکن مهر به تصفیه خانه منتقل می شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس همچنین گفت: بر اساس اعلام اداره آب و فاضلاب شرق استان تهران، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب موجود با ظرفیت ۲۴ هزار متر مکعب برای ۱۲۵ هزار نفر، در اسفند ماه سال جاری در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا مجموع ظرفیت این تصفیه‌خانه به ۲۵۰ هزار نفر برسد.

 هدایت ادامه داد: با توجه به اضافه شدن این ظرفیت، پس از تکمیل خط انتقال موقت فاضلاب فازهای ۵، ۹ و ۱۱، تمامی فاضلاب این فازها به تصفیه خانه فعلی منتقل خواهد شد.

وی از تکمیل خطوط انتقال به تصفیه خانه فعلی ظرف ۴ ماه آینده خبر داد و اظهار داشت: برای حل موقت مشکلات فاضلاب فازهای مسکن مهر و انتقال به تصفیه خانه موجود، علاوه بر تکمیل خط انتقال، یک ایستگاه پمپاژ فاضلاب برای فاز ۱۱ و ۸  آماده سازی می‌شود تا ساکنین فازهای مسکن مهر مشکلی بابت فاضلاب نداشته باشند.

بنا به گزارش‌ها، در سال ۱۳۹۱  کلنگ ساخت حدود ۸۱ هزار واحد مسکن مهر پردیس به زمین زده شد و مقرر گردید که  واحدهای مسکونی ۱۸ ماهه به متقاضیان تحویل داده شود اما فقط ۶۳۰۰ مورد از کل تعهدات به متقاضیان واگذار شد.

با این حال، تاکنون  حدود ۴۵ هزار واحد به مالکان واگذار شده است و تا آخر سال ۹۸ پرونده تحویل ۶۰ هزار واحد مسکن مهر به مالکان در شهر جدید پردیس بسته خواهد شد.

از سوی دیگر، واحدهایی که مشکل حقوقی دارند پس از رفع مشکل در سال ۹۹ به متقاضیان واگذار می شود.

به گفته کارشناسان، مهم‌ترین مشکل تحویل واحدها به خدمات زیربنایی و روبنایی آنها مربوط می‌شود زیرا  ارائه خدمات نسبت به تکمیل واحدها عقب بود.

در همین چارچوب، دهم بهمن ماه جاری دو تفاهم‌نامه بزرگ همکاری به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بین وزارت راه و شهرسازی و دو پیمانکار برای توسعه زیرساخت‌ها، آماده‌سازی قطار برقی و راه‌سازی در پردیس به امضا رسیده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد و افق جمعیتی این شهرستان پس از بار گذاری جمعیتی کامل  واحدهای مسکن مهر به ۶۰۰ هزار نفر خواهد رسید.