۰ نفر

وام نوسازی بافت فرسوده ۱۷۰میلیون تومان شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۵۹
کد خبر: 415016
وام نوسازی بافت فرسوده ۱۷۰میلیون تومان شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف وام نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری به ۱۷۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ تا ۱۸ درصدی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، مهدی عبوری اظهار کرد: به ازای هر واحد مسکونی 170میلیون تومان تسهیلات ساخت در محدوده و محلات هدف بازآفرینی در کلانشهر تهران در قالب قرارداد عاملیت، توام با تسهیلات بدون سپرده و اوراق گواهی حق تقدم به انبوه‌سازان حرفه‌ای و سازندگانی که فناوری‌های نوین را رعایت کنند، پرداخت می شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات به ترتیب 50 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد، 60 میلیون تومان با نرخ 18 درصد و مابقی آن با نرخ 16 درصد محاسبه و پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت این تسهیلات در شهرهای بالای 200 هزار جمعیت گفت: در این شهرها میزان وام به ازای هر واحد مسکونی 140 میلیون تومان افزایش یافته که به ترتیب 40 میلیون تومان آن با نرخ سود 9 درصد، 60 میلیون تومان با نرخ 18 درصد و 40 میلیون دیگر آن با نرخ 16 درصد محاسبه و به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد شهری در سایر کلانشهرها به 160 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: نرخ سود این تسهیلات نیز به ترتیب برای 50 میلیون تومان از محل قرارداد عاملیت، 50 میلیون تومان بدون سپرده و 60 میلیون تومان از محل اوراق به ترتیب با نرخ سود 9، 18 و 16 خواهد بود.