۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

افزایش نرخ سود وام واحدهای مسکن مهر به 18درصد/ برخی متقاضیان واحد مسکونی خود را تحویل نمی‌گیرند

۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶
کد خبر: 412493
افزایش نرخ سود وام واحدهای مسکن مهر به 18درصد/ برخی متقاضیان واحد مسکونی خود را تحویل نمی‌گیرند

معاون وزیر راه و شهرسازی از آماده شدن پیشنهاد افزایش نرخ سود وام مسکن مهر برای متقاضیانی که مسکن مهر خود را تحویل نمی‌گیرند خبر داد و گفت: برخی متقاضیان مسکن مهر 4 سال است که واحد مسکونی آنها آماده است اما تحویل نمی‌گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حبیب‌الله طاهرخانی، با اشاره به اینکه طرحی از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن آماده شده است که دارندگان مسکن مهر برای دریافت واحدهای خود اقدام و واحدهای آنها تبدیل به فروش اقساطی شود، گفت: بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی در حال آماده کردن طرحی هستند که بر اساس آن نرخ سود وام مسکن مهر واحدهایی که متقاضیان آنها برای دریافت واحد مسکونی خود اقدام نمی‌کنند به 18 درصد برسد.

وی تأکید کرد: دلیل این اقدام برای این است که برخی دارندگان واحدهای مسکن مهر برای تحویل واحد مسکونی خود اقدام نمی‌کنند.

طاهرخانی ادامه داد: این اقدام یا به این دلیل است که آن واحد و یا آن فرد متقاضی درگیر دلالی است و می‌خواهد واحد مسکونی را فروخته و سپس شخص جایگزین را برای فروش اقساطی معرفی کند یا اینکه متقاضیان منتظر آغاز فصل تغییر و تحولات هستند این دو دلیل باعث شده تا برخی واحدهای مسکن مهر که از افتتاح آن بلوک‌ها 4 سال می‌گذرد هنوز برخی واحدها فروش اقساطی نشده باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، در شهر پرند این موضوع بیشتر است به طوری که مورد 59 واحدی داشتیم که 4 سال پیش افتتاح شده و چند واحد آن هنوز فروش اقساطی نشده است.

طاهرخانی با اشاره به اینکه 250 هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای جدید فروش اقساطی شده است، گفت: تا قبل از سال جدید 50 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید افتتاح خواهد شد.