۰ نفر

از پیشرفت طرح ملی مسکن چه خبر؟

۲۸ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۲۲
کد خبر: 410571
از پیشرفت طرح ملی مسکن چه خبر؟

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که استقبال چشمگیر از طرح اقدام ملی نشان می‌دهد برنامه‌ریزی و اجرای پروژه در مسیر درستی قرار دارد گفت: بهمن ماه میزان پیشرفت و تصاویر آخرین وضعیت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف اعلام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: طرح اقدام ملی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارد و در بسیاری از شهرها پروژه در  مراحل اجرایی است. در بعضی از شهرها و استان‌ها هم که ثبت نام‌های جدید صورت گرفته مراحل اجرای پروژه‌ها به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: مقدمات طرح اقدام ملی و تامین مسکن در بعضی استان‌ها و شهرها باید توسط مدیران محلی تسهیل شود. در حال حاضر یکی از مشکلات این پروژه در بعضی شهرها و استان‌ها عدم تامین زمین مناسب، خدمات و تاسیسات زیربنایی و روبنایی است. ولی در مجموع از نظر برنامه‌ریزی، طرح اقدام ملی شرایط  قابل قبولی دارد و به زودی مردم شاهد  تصاویر اجرایی پروژه‌ها در استان‌ها و شهرهای مختلف خواهند بود.

محمودزاده با اشاره به تکمیل ظرفیت ثبت نام مسکن ملی طی ساعات اولیه در بسیاری از شهرها گفت: اقبال به مسکن ملی غیر قابل انکار است. مسکن علاوه بر موضوعات اقتصادی، جنبه‌های اجتماعی نیز دارد. لذا بهترین قضاوت روی این موضوعات عملکرد مردم است. این استقبال، تایید می‌کند که طرح اقدام ملی در مسیر درست و مورد قبول افکار عمومی و جامعه  حرکت می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: در بهمن ماه به صورت مستند، میزان پیشرفت پروژه‌های طرح اقدام ملی را به  اطلاع عموم می‌رسانیم. هم‌چنین یک سری واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله به متقاضیان خواهیم  داشت که مردم با  استفاده از تسهیلات دولتی اقدام به ساخت می‌کنند. این مدل، بخشی از ۴۰۰ هزار واحد را تشکیل می‌دهد.

به گفته محمودزاده، در بعضی از پروژه‌هایی طرح اقدام ملی، پیشرفت به بالای ۴۰ درصد رسیده  و بعضی پروژه‌ها به تازگی شروع شده است. به زودی اخبار خوبی از جریانات اجرا و پیشرفت پروژه‌ها به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه کلنگ زنی یک پروژه ۱۲۰۰ واحدی مسکن ملی در کرمانشاه با  انتقاد هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه  همراه شده بود.