۰ نفر

امتیاز طرح مسکن ملی ارزش معاملاتی دارد؟

۸ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۲۲
کد خبر: 405560
امتیاز طرح مسکن ملی ارزش معاملاتی دارد؟

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: برگه پرینت ثبت نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیدمهدی هدایت اظهار داشت: خریداران و فروشندگان طرح اقدام ملی توجه داشته باشند که ثبت نام اولیه به معنای واجد شرایط بودن آنها نیست.

وی توضیح داد: درحال حاضر متقاضیان فقط ثبت نام کردند و شرایط آنها در دست بررسی است و ثبت نام قطعی مسکن طرح ملی برای هیچ متقاضی نهایی نشده است.

  مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: پس از بررسی نهایی و اعلام اسامی متقاضیان منتخب در مراحل بعدی ثبت نام، برای واریز وجه توسط این شرکت به متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.

هدایت تاکید کرد: برگه‌های وکالتی که دلالان به استناد آن مسکن ملی را معامله می کنند، هیچ سندیتی در شرکت عمران شهر جدید پردیس ندارند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس  گفت: دلالان پردیس برگه ثبت نام طرح اقدام ملی را بدون مبلغ واریزی و تنها به استناد پرینت ثبت نام صادر شده از سوی شرکت عمران پردیس به متقاضیان می فروشند.

هدایت ادامه داد: آنها در بازار سیاه مسکن برگه پرینت امتیاز طرح اقدام ملی مسکن را با قیمت های بالایی به طور غیر قانونی  معامله می کنند و این در حالی است که هنوز دستور العملی برای خرید و فروش مسکن ملی تدوین و صادر نشده است.

هدایت عنوان کرد: طی روزهای گذشته بر اساس گزارش واحد حراست شرکت عمران شهر جدید پردیس امتیاز طرح اقدام ملی مسکن  را با قیمت های بالا و غیرمتعارف توسط دلالان خرید و فروش شده است.

وی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور ۴۰۰ هزار واحد تعیین شده بود و از این تعداد  ۲۰۰ هزار واحد سهمیه شهرهای جدید در سطح کشور، ۱۰۰ هزار واحد در اختیار بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در حوزه سازمان ملی است و از سهمیه ۲۰۰ هزار واحد در حوزه شهرهای جدید،  ۱۹ هزار واحد در مجموعه تعهد شرکت عمران شهر جدید پردیس قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه ۳ هزار متقاضی مسکن در سامانه پروژه طرح ملی مسکن شهر پردیس  ثبت نام کردند، خاطر نشان کرد: متقاضیان تنها یک پرینت ثبت نام از شرکت عمران دریافت کردند و هنوز ثبت نام آنها قطعی نیست و دلالان با استفاده از این پرینت سودهای کلانی به جیب می زنند .

ثبت نام در این طرح از ۲۱ آبان امسال آغاز و تا ۳۰ اذر  ادامه داشت و در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن ۲۶۰ هزار نفر در ۵۳۸ شهر ثبت نام کردند.

گفتنی است، در سال ۹۱ کلنگ ساخت حدود ۸۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس بر زمین خورد و بر اساس تاکید رئیس جمهور و محمد اسلامی وزیرراه و شهر سازی مقرر شد تا پایان سالجاری تمام واحدهایی که مشکل معارض ندارند به متقاضیان تحویل داده شوند.

تاکنون ۳۵ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و با تکمیل و تعیین تکلیف ۲۵ هزار واحد دیگر وضعیت ۶۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس تا پایان سال مشخص می شود و بقیه واحدها هم که به دلیل معارض حقوقی زمین  و یا پیمانکار فسخ و یا اقاله شدند، پس از رفع معارض در سال آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.