۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

شرایط ثبت نام مرحله دوم طرح ملی مسکن/ چه کسانی از مسکن ملی حذف می‌شوند؟

۸ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۰۶
کد خبر: 405555
شرایط ثبت نام مرحله دوم طرح ملی مسکن/ چه کسانی از مسکن ملی حذف می‌شوند؟

با به پایان رسیدن ششمین فاز از ثبت نام طرح ملی مسکن در 30آذر ماه، پرونده مرحله اول ثبت‌ نام طرح ملی مسکن بسته شد.

اقتصاد آنلاینصبا نوبری؛ پس از اینکه اعلام شد 260هزار نفر در 538شهر در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند وزیر مسکن از آغاز مرحله دوم ثبت نام‌ طرح ملی مسکن در بهمن ماه خبر داده است.

نتایج ثبت‌ نام طرح ملی مسکن چه زمانی مشخص می‌شود؟

با تکمیل مرحله اول ثبت نام‌ مسکن ملی معاون وزیر مسکن اعلام کرده است پایش اطلاعات متقاضیان مسکن ملی در بخش فرم «ج» یعنی سابقه استفاده از تسهیلات دولتی پایان یافته است و تا نیمه بهمن‌ماه نتیجه پایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان مشخص می‌شود.

طرح ملی مسکن

مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی چه زمان است؟

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خبر داد که پایش اطلاعات 240هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان در سامانه مسکن ملی بیش از 45روز طول می‌کشد و بر این اساس مرحله دوم ثبت‌ نام مسکن ملی نیمه دوم بهمن ماه انجام می‌شود.

شرایط ثبت‌نام مسکن ملی چیست؟

گفته می‌شود کسانی که می‌خواهند در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند باید ابتدای مبلغی جزیی پرداخت کنند و پس از نهایی شدن فرایند ثبت‌نام در طرح ملی مسکن مبلغی بین 30 تا 50 میلیون را در بانک مسکن سپرده‌گذاری کنند تا بتوانند از وام طرح ملی مسکن استفاده کنند. البته گفته شده است دهک‌های اول و دوم یعنی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی احتیاجی به سرمایه‌گذاری اولیه در بانک ندارند.

اولین شرط برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن این است که شما پیش از این از هیچ تسهیلات یا وام دولتی برای مسکن استفاده نکرده باشید یا به عبارتی فرم ج شما سبز باشد.

اگر مجرد هستید هم امکان ثبت‌نام در طرح ملی مسکن وجود ندارد و باید سرپرست خانوار یا متاهل باشید. زنان سرپرست خانوار هم حتما باید بالای 35سال سن داشته باشند.

شهری که در آن قصد ساخت خانه را دارید باید شهری باشد که حداقل 5 سال گذشته را در آن زندگی کرده باشید. همچنین دولت باید اطمینان حاصل کند که شما توانایی تامین بخش دیگر هزینه ساخت مسکن که به عهده خودتان است را دارید؛ دلیل سرمایه‌گذاری 30 تا 50میلیونی در بانک هم همین است.

خبر دیگری که توسط وزیر راه اعلام شده بود این است که کسانی که سپرده‌ای در صندوق مسکن یکم برای دریافت وام داشتند می‌توانند از همان برای دریافت وام طرح ملی مسکن استفاده کنند و در اولویت قرار خواهند گرفت.

طرح ملی مسکن

سقف قسط اول مسکن ملی چقدر است؟

معاون وزیر مسکن با بیان اینکه مبلغ  قسط اول مسکن ملی برای تمام متقاضیان ثابت و یکسان است ،گفت: متقاضیانی که تمام شرایط اعلام شده را داشته باشند به بانک عامل برای افتتاح حساب معرفی خواهند شد و در مرحله اول باید 30 تا 40میلیون تومان به این حساب واریز کنند.

هر واحد مسکن ملی چقدر تمام می‌شود؟

معاون وزیر راه اعلام کرد: قیمت تمام شده یک واحد 100متری در طرح اقدام ملی مسکن 250میلیون تومان خواهد بود. اگر اراضی برای مسکن ملی به صورت 99ساله باشد زمین‌ها رایگان و یا با قیمت بسیار پایین برای متقاضیان اختصاص داده می‌شود.

دلال‌ها برای طرح ملی مسکن دست به کار شدند!

در حالی که چند روز گذشته اخباری مبنی بر خرید و فروش امتیاز مسکن ملی به گوش رسیده است و به نظر می‌رسید که دلال‌ها خیلی سریع دست به کار شده‌اند اما وزیر راه دیروز اعلام کرد که هر فردی کد رهگیری امتیاز طرح ملی مسکن را خرید و فروش کند، علاوه بر آنکه تخلف کرده، از این طرح حذف خواهد شد.

همچنین معاون وزیر مسکن با بیان اینکه ثبت نام مسکن ملی ارزش معاملاتی ندارد، گفت: هیچ دستورالعمل و آئین نامه‌ای برای خرید و فروش امتیاز مسکن ملی تدوین نشده و این کار غیرقانونی است.

وی افزود: متقاضیان ثبت نام مسکن ملی به خوبی بدانند که بعد از پالایش به اطلاع آنها خواهد رسید که آیا واجد شرایط شناخته شده اند و یا اینکه آنها امتیاز خرید مسکن ملی را ندارند.