۰ نفر

تکرار تجربه مسکن مهر در طرح جدید مسکنی

۱ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۵۰
کد خبر: 403784
تکرار تجربه مسکن مهر در طرح جدید مسکنی

معاون اسبق مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح ملی مسکن تکرار همان مسکن مهر است و دولت اگر پول دارد، بهتر است همان مسکن مهر را تکمیل کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حامد مظاهریان ، در خصوص طرح ملی مسکن گفت: اجرای این طرح، تکرار تجربه‌های قبلی در مسکن مهر است. همانگونه که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در زمینه نظام مهندسی بار دیگر به روش‌های دولت دهم رو آورده است.

وی افزود: دولت در حالی که هنوز نتوانسته تعهدات خود را در زمینه تکمیل مسکن مهر عملی کند، تعهد جدیدی به عنوان مسکن ملی برای خود ایجاد کرده است.

معاون اسبق مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر دولت امکان ساخت مسکن را دارد، خب همان واحدهای باقی مانده مسکن مهر را تکمیل کند، گفت: در خصوص نظام مهندسی هم ما در دولت یازدهم تمام تلاش خود را کردیم که جلوی دست درازی برخی اعضای هیئت مدیره به حق نظارت مهندسان را حذف کنیم، اما بار دیگر توانسته اند برای خود حقوق‌های ۲۷ تا ۲۹ میلیون تومانی در هیئت مدیره های سازمان‌های استانی تصویب کنند.

معاون منابع انسانی و توسعه مدیریت شهرداری تهران در خصوص تلاش‌های شهرداری تهران در زمینه احیای بافت‌های فرسوده شهری اظهار داشت: ما در شهرداری تهران تلاش کردیم به جای اجرای مگاپروژه‌ها به فعالیت‌های کوچک در حد بهسازی محلات شیفت کنیم تا هم مردم بتوانند آثاری از خدمات شهری ببینند و هم اینکه فاصله عجیبی که در پایتخت میان فقیر و غنی ایجاد شده را کاهش دهیم.

مظاهریان ادامه داد: اغتشاشات اخیر هم عمدتاً در مناطقی بود که به حاشیه شهر مشهور شده و چهره فقر تا حدودی در این مناطق نمایان است‌.

وی تأکید کرد: ما در معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران، بودجه مهمی در لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری به رفع فاصله طبقاتی شهر تخصیص داده ایم.

به گفته معاون شهردار تهران، این نهاد اجتماعی فعلاً برنامه‌ای برای ساخت مسکن در بافت فرسوده نداشته و بیشتر در حوزه نوسازی محله‌ها و ارتقای خدمات شهری و کیفیت زندگی در این مناطق از قبیل ساخت پارک‌های محله‌ای و فضای سبز، میادین میوه و تره بار، مرکز بهداشت و امثال آنها متمرکز شده است.

معاون آخوندی یادآور شد: قرار نیست شهرداری مسکن سازی کند بلکه به سازندگان در ساخت و ساز مسکن خصوصاً نوسازی بافت‌های فرسوده کمک خواهد کرد.