۰ نفر

شروع ثبت‌نام مسکن‌ ملی در پنج استان

۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۸:۴۰
کد خبر: 399926
شروع ثبت‌نام مسکن‌ ملی در پنج استان

بعد از وقفه سه‌هفته‌ای در ثبت‌نام مسکن‌ملی به دلیل قطعی اینترنت، ثبت‌نام از متقاضان ۵ استان کشور از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ثبت‌نام نخستین گروه از متقاضیان مسکن ملی روز ۲۱ آبان آغاز شد و مردم استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و قم برای ثبت نام مسکن ملی در سایت https://tem.mrud.ir مدارک خود را بارگذاری کردند.

سه روز بعد مردم استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان با ثبت نام در سامانه مسکن ملی در روز ۲۵ آبان ماه در این طرح مشارکت داشته باشند.

استان کرمان قبلا به عنوان پایلوت انتخاب شده بود و اکنون متقاضیان واقعی در این استان درحال شناسایی هستند.

از امروز گروه‌هایی از ۵ استان در فرصت ۲ تا ۳ روزه در سامانه ثبت‌نام می‌کنند و متقاضیان واقعی مسکن شناسایی می شوند.

متقاضیان مسکن ملی در استان‌های خوزستان، کرمانشاه، یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری امروز می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند.

در  طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شامل ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده احداث شود.

ثبت نام مسکن‌ ملی از امروز تا ۱۴ روز دیگر ادامه خواهد شد و مردم تهران در آخرین هفته ماه آذر می‌توانند در یکی از شهرهای جدید اطراف که فعلا پرند و پردیس اعلام شده است ثبت‌نام کنند.

متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

شرط دیگر متاهل یا سرپرست خانوار بودن است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.

داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است.

 سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.