۰ نفر

2شرط پرداخت وام‌های ۱۰۰میلیون تومانی مسکن

۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳
کد خبر: 394008
2شرط پرداخت وام‌های ۱۰۰میلیون تومانی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو شرط افزایش سقف وام نوسازی مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان گفت: متقاضیان افزایش وام تا ۱۰۰ میلیون تومان باید توان بازپرداخت اقساط آن را به تایید بانک برسانند. همچنین سود بانکی مقدار اضافه‌تر از رقم اولیه وام، مشمول تخفیف نیست و با همان ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محمد پژمان درباره افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده، اظهار داشت: براساس اعتباری که در اختیار وزارت شهرسازی برای اجرای این برنامه قرار گرفته به ۲۰ هزار واحد از سوی بانک مسکن تسهیلات نوسازی تخصیص پیدا می کند.

وی افزود: از این ۲۰ هزار مورد که به بانک مسکن معرفی شده‌اند، ۶ هزار متقاضی تسهیلات نوسازی را دریافت کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره امکان افزایش سقف تسهیلات نوسازی مسکن تا ۱۰۰ میلیون تومان گفت: امکان افزایش وام نوسازی بافت فرسوده تا ۱۰۰ میلیون تومان با در نظر گرفتن دو شرط مهم وجود دارد. اول اینکه متقاضیان افزایش وام تا ۱۰۰ میلیون تومان باید توان بازپرداخت اقساط آن را به تایید بانک برسانند.

وی افزود: شرط دوم این است که سود بانکی مقدار اضافه‌تر از رقم اولیه وام مشمول تخفیف نیست و با همان ۱۸ درصد محاسبه می شود.  

پژمان همچنین درباره توقف نوسازی منطقه سیروس که دو سال گذشته توسط عباس آخوندی کلنگ زنی شد، اظهار داشت: این پروژه را به توسعه‌گر واگذار کرده‌ایم اما باید در آن تجدید نظر شود تا حداقل هزینه و درآمد این پروژه  سربه‌سر شود. در حال حاضر میان تراکم، ‌ سطح و سطوح نقشه‌های منطقه سیروس پاسخگوی میزان سرمایه‌گذاری نیست و توسعه‌گر باید پیشنهاد اصلاح را ارایه دهد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز پروژه نوسازی بافت فرسوده در سیروس به مرحله اجرا نرسیده است، گفت: نقشه‌های قبلی را نپذیرفتند چراکه در این نقشه‌ها فضای مشاعات زیاد بود به طوری که بیش از یک برابر اندازه یک واحد، مشاعات برای آن در نظر گرفته بودند که هزینه زیادی را به سازنده تحمیل می‌کرد.   

پژمان ادامه داد: محدوده  نوسازی این منطقه افزایش یافته و قرار شده سازنده نقشه‌ای برای محدوده بزرگ‌تر تهیه کند و به شرکت باز آفرینی ارایه دهد. البته در این منطقه هنوز واحدی از سوی مالکان به توسعه‌گر ارایه نشده و دولت در این منطقه ۵۰ واحد مسکونی خالی از سکنه دارد که در صورت نیاز این واحدها را در اختیار مالکان بافت فرسوده قرار می‌دهیم تا طرح به اجرا برسد.