۰ نفر

متوسط قیمت خرید خانه در اطراف تهران چقدر است؟

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۲
کد خبر: 389467
متوسط قیمت خرید خانه در اطراف تهران چقدر است؟

با جهش قیمتی مسکن در سال‌های قبل، خیلی‌ها ترجیح دادند به حواشی تهران کوچ کنند. از کرج و پردیس گرفته تا مناطقی مثل ورامین و ملارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بخش زیادی از کسانی که می‌خواستند خانه‌دار شوند، به سمت حاشیه تهران رفته‌اند. البته نمی‌توان گفت که قیمت خرید خانه در این مناطق ارزان‌تر است اما چیزی که به چشم می‌خورد تنوع قیمتی و متراژ خانه‌هاست که سبب شده بخش زیادی از کسانی که توانایی خرید مسکن در مناطق اصلی و یا وسط شهر تهران را ندارند، به این سمت روی بیاورند.

نگاهی به متوسط قیمت مسکن در مناطق مختلف اطراف تهران نشان می‌دهد که قیمت‌های بالا هم در این میان دیده می‌شود. مثلا در کرج و پردیس، حدود بیشترین قیمت نزدیک به متری ۷.۲ و ۷.۸ میلیون تومان است. ورامین هم وضعیت نسبتا مشابهی دارد و بیشترین قیمت مسکن حدود ۷.۷ میلیون تومان در هر مترمربع است.

اما پرند، رباط‌کریم و پاکدشت وضعیت قیمت‌هایشان کمی بهتر است. مثلا حدود بیشترین قیمت در پرند ۵.۵ میلیون تومان، در رباط کریم ۴.۹ و در پاکدشت ۴.۴ میلیون تومان است. کمترین قیمت‌ها در بیشتر این مناطق بین ۱ تا ۲ میلیون تومان است.

نگاهی به متوسط قیمت مسکن نشان می‌دهد که به طور حدودی، مناطقی مثل پاکدشت، رباط کریم و پرند متوسط قیمت کمتری دارند و پردیس و ورامین قیمت‌های بیشتری به ثبت رسانده‌اند. کمترین قیمت متوسط برای این مناطق مربوط به پاکدشت و بیشترین مربوط به پردیس است.

قیمت خرید خانه در مناطق اطراف تهران 

منطقه

حدود بیشترین قیمت

(میلیون تومان)

حدود کمترین قیمت

(میلیون تومان)

متوسط قیمت

(میلیون تومان)

کرج

۷.۲

۱.۲

۴.۲

پردیس

۷.۸ ۲.۳ ۵.۵
رودهن ۶.۲ ۲.۳ ۴.۲
ورامین ۷.۷ ۱.۴ ۴.۵
اسلامشهر ۶.۵ ۱.۸ ۴.۱
پرند ۵.۵ ۱.۵ ۳.۵
پاکدشت ۴.۴ ۱.۱ ۲.۷
رباط کریم ۴.۹ ۱.۸ ۳.۳
قدس ۶.۹ ۲.۱ ۴.۵
قرچک ۶.۷ ۱.۱ ۳.۹
ملارد ۶ ۰.۸ ۳.۴