۰ نفر

متوسط مبلغ اجاره مسکن چقدر است؟

۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۵۲
کد خبر: 388970
متوسط مبلغ اجاره مسکن چقدر است؟

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران در بهار امسال نسبت به فصل قبل 22.7درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 109.6درصد، افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، براساس گزارش مرکز آمار بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه اطلاعات مندرج مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند.

با توجه به این که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 169567 هزار ریال با میانگین مساحت 246 متر مربع بوده است.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 130920 هزار ریال با میانگین مساحت  88 متر مربع و متوسط عمر بنای 11 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 22.7 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 109.6 درصد، افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 402673 ریال با میانگین مساحت 80 متر مربع و متوسط عمر بنای 14 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 17.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 35.0 درصد، افزایش داشته است.