۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد؛

آثار تورمی وام مسکن چگونه کنترل می‌شود؟

۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۸
کد خبر: 387914
آثار تورمی وام مسکن چگونه کنترل می‌شود؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک ها وام ساخت مسکن را در اختیار سازندگان قرار می‌دهند و پس از آن، سازنده، وام مذکور را به خریداران واگذار می کند که این مسئله آثار تورمی ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمد اسلامی با اشاره به روند اجرای طرح ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی، گفت: در شرایط کنونی طرح ملی مسکن در حال طراحی و اجرایی شدن بوده و این پروژه کاملا تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح ملی مسکن با هدف خانه دار کردن ۶ دهک جامعه طراحی و در حال عملیاتی شدن است، تولید مسکن برای دهک های یک و دو که توسط نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی صورت می گیرد که در این رابطه وزارت راه به میزان گسترده زمین ارائه کرده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین در طرح ملی مسکن دهک های ۳، ۴، ۵ و ۶ به صورت ویژه دیده شده اند، در شرایط کنونی روند ثبت نام برای متقاضایان از استان کرمان به صورت پایلوت آغاز شده و متقاضیان در شهرهای این استان به جزء مرکز آن ثبت نام کرده اند، حال وزارت راه روند بررسی این تقاضاها را کلید زده است.

اسلامی ادامه داد: حال متقاضیان می توانند خود زمین ارائه کرده و از حمایت های تسهیلاتی دولت برخوردار شوند و یا اینکه دولت، اراضی را برای تولید مسکن واگذار و توسط بخش خصوصی مساکن مورد نظر ساخته و به مردم فروخته خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز منابع بانک ها برای تولید مسکن در اختیار سازندگان قرار خواهد گرفت و پس از آن، سازنده می تواند وام مذکور را به خریداران واگذار کند که این مسئله آثار تورمی ندارد.