۰ نفر

مشاوران املاک حق اجاره‌ دادن خانه‌های ساعتی را ندارند

۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۶
کد خبر: 387108
مشاوران املاک حق اجاره‌ دادن خانه‌های ساعتی را ندارند

رییس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد: اعضای صنف اتحادیه مشاوران املاک اجازه انعقاد قرارداد اجاره به شکل روزانه و ساعتی را ندارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی‌قلی خسروی اظهار کرد: مالکان این خانه‌ها از طریق سایت‌ها آگهی می‌دهند و متاسفانه هیچ کنترلی روی آنها نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: به تمامی دفاتر املاک ابلاغ کرده‌ایم که حق انعقاد قرارداد اجاره ساعتی و روزانه خانه‌ها را ندارند.

وی در خصوص اینکه عنوان شده اتحادیه املاک مرجع قانونی برای اجاره آپارتمان‌های ساعتی و روزانه است، گفت: ما اعضای خود را از انعقاد اجاره‌نامه به شکل ساعتی و روزانه منع کرده‌ایم؛ بنابر این هیچ مسوولیتی در این قبال متوجه ما نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: افرادی در سایت‌ها آگهی می‌دهند و بدون اینکه دفاتر املاک را در جریان بگذارند از طریق آگهی، خانه خود را اجاره می‌دهند. بنابر این ما هیچ اطلاعی از اینکه مدارک شناسایی اخذ می‌کنند یا خیر، مسائل امنیتی و هر موضوع دیگری نداریم.

خسروی اضافه‌کرد: ما زیر نظر اتاق اصناف فعالیت می‌کنیم و طبیعتا فعالیت ما شفاف است. بارها تاکید کردیم با سایت‌هایی که به شکل غیرقانونی فعالیت می‌کنند برخورد شود که امیدوارم در این زمینه اقدامات لازم از سوی مراجع ذی ربط صورت گیرد.