۰ نفر

قیمت واحدهای طرح ملی مسکن اعلام شد

۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۵
کد خبر: 386018
قیمت واحدهای طرح ملی مسکن اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت تمام شده واحدهای مسکونی در برنامه اقدام ملی بین متری ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد اسلامی گفت: جامعه هدف ما در طرح اقدام ملی مسکن چهار دهک، شاملِ دهک‌های ۳، ۴ و ۵ و ۶ هستند در برخی از استان‌ها دهک ۷ هم افزوده می‌شود. در خصوص دهک‌های یک و دو نیز تعهداتی داریم که با از طریق کمیته امداد و بهزیستی یا از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیرین مسکن‌ساز برای احداث واحدهای مسکونی این دو دهک نیز اقدام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص قیمت تمام شده هر واحد مسکونی و هماهنگ کردن آن با واقعیت روز، اعلام کرد: دامنه قیمت‌های تمام‌شده هر متر مربع واحد مسکونی در طرح اقدام ملی بین ۲ و نیم تا ۳ میلیون تومان است که شامل همه اجزای ساختمان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حتما نباید زمین‌ها و اراضی ملی برای احداث طرح اقدام ملی مسکن تخصیص یابد، گفت: کسانیکه زمین دارند به مشارکت بگذارند و در طرح اقدام ملی مشارکت داشته باشند. اینکار به ویژه می‌تواند در بافت‌های فرسوده موثر عمل کند.

اسلامی یادآور شد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تمامی بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی مکلف شده‌اند تا تسهیلات مسکن را تخصیص دهند و در اینکار تنها به بانک مسکن اکتفا نشود. در اینکار رییس جمهور، رییس مجلس و رییس بانک مرکزی به تمامی بانک‌ها اعلام شده که تمامی بانک‌ها باید تا سقف ۲۰ درصد از تسهیلات بانک خود را به بحث مسکن اختصاص دهند.

وی افزود: بحث تسهیلات بانکی با شرایطی که اکنون وجود دارد حتی با ۱۸ درصد سود هنوز هم پاسخگوی نیاز برخی از دهک‌ها برای تامین مسکن هست. در عین حال تلاش می شود تا بتوان سود تسهیلات را کمتر کرد. در حال حاضر، مشکل اساسی، مکان یابی و انتخاب سازندگان است که بخشی از آنها انجام در حال انجام است.