۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی

نرخ مشاوران املاک معیار ما نیست/ اجاره‌بها متاثر از تورم و قیمت مسکن

۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 368452
نرخ مشاوران املاک معیار ما نیست/ اجاره‌بها متاثر از تورم و قیمت مسکن

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد قیمت یک مترمربع مسکن، تورم و اجاره بها با هم هماهنگ هستند، گفت: آنچه مشاوران املاک مطرح می‌کنند ملاک و معیار اجاره بها نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران درباره مسکن مهر گفت: پرونده اجرایی مسکن مهر تا پایان سال ۹۸ بسته خواهد شد و آنچه باقی می‌ماند، پرونده‌های مشکل دار و دارای پرونده قضائی است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در خصوص افزایش اجاره بها و اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه اجاره بها ۳۰ درصد افزایش داشته است ولی مردم آن را نمی‌پذیرند، خاطرنشان کرد: آنچه مشاوران املاک مطرح می‌کنند ملاک و معیار اجاره بها نیست. ملاک برای ما گزارش‌های معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی است. گزارش‌های ما در این خصوص نشان می‌دهد قیمت یک مترمربع مسکن، تورم و اجاره بها با هم هماهنگ بوده است.

به گفته اسلامی آنچه رئیس جمهور در باره افزایش ۳۰ درصدی اجاره بها مطرح کرد، معدل افزایش این شاخص از سه ماهه ابتدایی سال جاری منتهی به سه ماه ابتدایی سال گذشته بوده است و رئیس جمهور سقف اجاره بها را اعلام نکرد.