۰ نفر

سرپرست سابق سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو اقتصادآنلاین:

مالیات بخش مسکن محقق خواهد شد/ خانه‌های تا 150مترمربع در تهران از مالیات معاف هستند

۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۴
کد خبر: 363375
مالیات بخش مسکن محقق خواهد شد/ خانه‌های تا 150مترمربع در تهران از مالیات معاف هستند

سرپرست سابق سازمان امور مالیاتی و مشاور وزیر اقتصاد تاکید کرد: مالیات پیش‌بینی شده در بخش مسکن به طور کامل محقق خواهد شد.

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ محمدقاسم پناهی در خصوص وضعیت دریافت مالیات بر خانه‌های خالی گفت: برای انجام این کار وزرات راه و شهرسازی قرار است یک بانک اطلاعاتی در اختیار ما قرار دهد و ما بر مبنای آن خانه‌های خالی را شناسایی کرده و بر آن‌ها مالیات وضع کنیم.

سرپرست سابق سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تعیین سقف مالیاتی بر اجاره بها وظیفه وزارت مسکن است، ادامه داد: خانه‌هایی که در تهران تا 150متر مربع و در شهرهای دیگر تا 200مترمربع باشد از پرداخت مالیات اجاره معاف است ولی اگر خانه را خالی نگه دارد و به شرطی که وزارت راه و شهرسازی این بانک اطلاعاتی را تکمیل کند و دراختیار ما قرار دهد و ما خانه‌های خالی را شناسایی کنیم باید که مالیات بگیریم.

مشاور وزیر اقتصاد افزود: این کار در جهت کمک به عرضه مسکن به جامعه است و از طرف دیگر عرضه کنندگان و کسانی که خانه‌های خود را اجاره نمی‌دهند را تشویق و تنبیه می‌کند.

پناهی در پاسخ به اینکه چه میزان از مالیات‌های پیش‌بینی شده در بخش مسکن وصول خواهد شد، گفت: به همان میزانی که در قانون بودجه امسال در این بخش مشخص شده است درآمد مالیاتی خواهیم داشت و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت اما ممکن است درآمدهای مالیاتی در بخش‌های دیگر به طور کامل محقق نشود.