۰ نفر

ثبت نام وام ۵۰میلیونی ساخت مسکن آغاز شد

۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۳۱
کد خبر: 360551
ثبت نام وام ۵۰میلیونی ساخت مسکن آغاز شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت به بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، سید محمد پژمان گفت: با توجه به قرارداد عاملیت منعقده با بانک مسکن و راه‌اندازی درگاه الکترونیکی توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران، ثبت‌نام متقاضیان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت در بافت فرسوده آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در راستای اجرای مصوبه هیات دولت سقف تسهیلات اعطایی در بافت‌های فرسوده افزایش یافته و سقف این تسهیلات برای متقاضیان در کلان‌شهرها ۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات با حمایت دولت و اختصاص اعتبار صورت‌گرفته کاهش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات در دوران مشارکت مدنی (دوران ساخت) در بافت‌های فرسوده (۵۰ درصد) نرخ مصوب شورای پول و اعتبار برای تسهیلات متناظر است که این نرخ با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار در سال ۱۳۹۸ به میزان (۹ درصد) تعیین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اعلام اینکه هماهنگی‌های لازم با همه مدیریت‌های شعب استان‌ها برای پرداخت این تسهیلات انجام شده است و اعتبارات مورد نظر در اختیار بانک مسکن قرار گرفته، افزود: در راستای تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی، فرآیند ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات بافت فرسوده (به نشانی http://facility.udrc.ir) و یا از طریق سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران (به نشانی udrc.ir) نسبت به تکمیل درخواست و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام کرده و فرآیند دریافت تسهیلات را پیگیری کنند.

علاوه بر تسهیلات پیش گفته، در صورت ساخت مسکن توسط سازندگان حرفه‌ای و توسعه‌گران و همچنین در پروژه‌های تجمیعی سقف تسهیلات به شرح جدول شماره یک قابل افزایش است.

همچنین تسهیلات ودیعه مسکن موقت نیز تجهیز و تدارک دیده شده که میزان و نرخ سود این تسهیلات در جدول شماره دو منعکس شده است.

k7SPOLtBU90F