۰ نفر

وزیر مسکن وعده داد همه مستاجران خانه‌دار می‌شوند

۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۵۵
کد خبر: 360521
وزیر مسکن وعده داد همه مستاجران خانه‌دار می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عرضه مسکن را شتاب می بخشیم، گفت: تولید مسکن در سطح کشور را به صورت گسترده آغاز کرده ایم و به دنبال آن هستیم که همه مستاجرین را خانه‌دار کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمد اسلامی امروز- دوشنبه- اظهار داشت: تاکنون دولت در بحث اجاره مداخله ای نداشته است و اگر هم بخواهد مداخله ای در این زمینه انجام بدهد مشخص نیست که چقدر بتواند اثر مثبت بگذارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای ما مهمترین اقدام این است که عرضه مسکن برای قشر متوسط و پایین را تشدید کرده، حرکتش را تقویت و در این زمینه با سرعت اقدام کنیم.

اسلامی بیان کرد: امیدواریم با جریان تولید مسکن که آغاز شده و ما به صورت گسترده آن را در سطح کشور گسترش می دهیم، عرضه شتاب بگیرد و مردم به جای اینکه مستاجر شوند بتوانند صاحب خانه شوند.

وی عنوان کرد: انتظار می رود کسانی که واحد مسکونی دارند انصاف به خرج بدهند و خودشان و مالشان را با قیمت ارز و نوسانات بازار مقایسه نکنند چرا که مهم این است که مال برکت داشته باشد و اجازه بدهند مستاجران با یک نرخ متعارف اجاره بهایشان را تمدید و تجدید کنند.

تلاش داریم با کمک مجلس اصلاحاتی را در قانون مالیات های مستقیم انجام بدهیم

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: نکته مهمی که ما انجام می دهیم این است که بتوانیم اصلاحاتی را در قانون مالیات های مستقیم به کمک مجلس انجام دهیم و در مورد کسانی که صاحب یک خانه و بیشتر هستند متراژ را تغییر می دهیم. اگر این افراد چارچوب های متعارف را رعایت کنند بتوانند مالیات کمتری داده و یا معافیت مالیاتی داشته باشند و اگر هم رعایت نکردند، مالیات بیشتری از آنها اخذ شود.