۰ نفر

امتیاز ویژه برای خانه‌دار کردن کارکنان دولت

۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۱
کد خبر: 360203
امتیاز ویژه برای خانه‌دار کردن کارکنان دولت

معاون وزیر راه با تشریح آخرین وضعیت تامین زمین برای اجرای طرح ملی تولید و عرضه مسکن، گفت:با شناسایی زمین های دولتی استفاده حداکثری از آنها برای تولید مسکن خواهیم کرد، در این اقدام، اولویت با کارکنان دستگاه ها و سازمان هایی است که زمین معرفی می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مازیار حسینی با بیان این‌که مهم‌ترین موضوع مورد تاکید بخش مسکن تامین منابع مالی برای احداث واحدهای مسکونی و فراهم کردن بسترهای مالی برای تحقق آن است، اظهار کرد: در دهمین جلسه شورای عالی مسکن گزارشی از برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های تامین مالی ارائه ش. در عین حال گزارشی از اقداماتی که در خصوص بازار تعهدی مصالح انجام شده، نیز از دیگر مواردی بود که ضمن ارایه گزارش در مورد آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.   

وی با یادآوری این‌که بر اساس ماده 6قانون عرضه و تولید مسکن، شرکت ها و سازمان های دولتی باید زمین مناسب را برای ساخت مسکن در اختیار این بخش قرار دهند که در مورد آن بحث و تبادل نظر انجام شد، افزود: با تاکید رئیس‌جمهوری، سازمان ملی زمین و مسکن متولی شده تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌های سراسر کشور نسبت به شناسایی و معرفی زمین های مناسب برای طرح اقدام ملی، ماموریت یافته‌اند.

وی از تهیه و ارسال نامه ای به امضای وزیر راه و شهرسازی برای استانداران به منظور همکاری حداکثری برای شناسایی زمین های موردنیاز  در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن خبر داد و گفت:‌ با شناسایی زمین های دولتی استفاده حداکثری از آنها برای تولید مسکن خواهیم کرد، در این اقدام، اولویت با کارکنان دستگاه ها و سازمان هایی است که زمین معرفی می کنند.

در ماده 6 قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن آمده است؛

«وزارت مسکن و شهرسازی موظف است نسبت به مطالعه و مکان‌یابی جهت تامین اراضی موردنیاز در قالب انواع طرح های توسعه شهری به صورت متصل با اولویت توسعه درونی، متصل با ایجاد مجتمع های مسکونی، شهرک ها و شهرهای جدید و همچنین توصعه سکونتگاه های موجود در پهنه سرزمین با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی اقدام نماید. کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی و شرکت های دولتی که 100درصد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت می باشد مکلفند نسبت به واگذاری رایگان اراضی در اختیار خود که در چهارچوب های مکان یابی موضوع این قانون واقع می گردند به استثناء مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت مسکن و شهرسازی حسب درخواست وزارتخانه مذکور با فوریت اقدام نمایند.»