۰ نفر

امسال جهش اجاره‌بها نخواهیم داشت

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۰۸
کد خبر: 351570
امسال جهش اجاره‌بها نخواهیم داشت

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: امسال جهش قیمت اجاره‌بها را نداریم و مردم بدانند چنین افزایشی وجود ندارد و تنها یک بازی از سوی سوءاستفاده گران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در بیست و دومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی اظهار کرد: در حوزه مسکن دو موضوع جدی را دنبال می کنیم که یکی از آن افزایش قیمت طبیعی مسکن است که این موضوع هر چند سال یکبار افزایش دارد و به صورت جهشی قیمتش افزایش می یابد سپس چند سال پس از آن در آرامش به سر می‌برد. سال گذشته شاهد جهش قیمت مسکن بودیم که بخشی از آن طبیعی بود.

وی افزود: الان با پدیده جدید جنگ اقتصادی دشمن روبرو هستیم. در چند روز اخیر برخی از سایت‌ها و مشاوران املاک شروع به بازی کردند که اقتصاد حقیقی نبود.

حسینی بیان کرد: در چند هفته گذشته بیش از ۶ هزار واحد در پردیس و پنج هزار واحد در پرند را افتتاح کردیم.در واقع افتتاحیه را در سراسر کشور آغاز کرده ایم. 

وی افزود: ۴۶۰ هزار واحد مسکن مهر رو به اتمام است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به موضوع افزایش اجاره گفت: امروز این موضوع در جلسه مورد بررسی قرار گرفت و امسال جهش قیمت اجاره‌بها را نداریم و مردم بدانند چنین افزایشی در اجاره‌بها وجود ندارد و تنها یک بازی از سوی سوء استفاده گران است.

حسینی بیان کرد: مکانیزم هایی برای کنترل قیمت اندیشیده ایم و در روزهای آینده مصوبات مجلس را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: وضعیت ۲۷ سال کشور را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که قیمت اجاره مسکن بستگی به تورم دارد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: مردم نگران نباشند ما نظام تولید درستی را انجام می‌دهیم وسرمایه‌گذاری وسیعی در مسکن در حال انجام است. همچنین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آماده قرارداد است که همه اینها بدون دخالت دولت خواهد بود و بخش خصوصی به عنوان سازنده وارد کار شده است.

حسینی در پایان گفت: جامعه هدف وزارت راه و شهرسازی دهک ۱ تا ۷ است و سیاست‌های ما بر تولید مسکن در وصف این افراد دهک‌ها است.