۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی:

وضع بازار مسکن ریشه در عملیات روانی دشمن دارد/ رونق‌بخشی به مسکن را به‌صورت قاطع اجرا می‌کنیم

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۵۸
کد خبر: 350898
وضع بازار مسکن ریشه در عملیات روانی دشمن دارد/ رونق‌بخشی به مسکن را به‌صورت قاطع اجرا می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که وضعیت بازار مسکن ریشه در عملیات روانی دشمن دارد، گفت: در ماجرای جنگ روانی دشمن متأسفانه عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه آتش‌بیار معرکه شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در خصوص وضعیت بازار مسکن و اظهارات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با این بخش، اظهار کرد: واقعیت این است که التهابات قیمتی که در بازار مسکن روی می‌دهد ریشه در همان عملیات روانی دشمن دارد که فرآیند اقتصادی کشور را هدف قرار داده است.

وی با بیان این‌که متأسفانه در این ماجرا عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه آتش‌بیار معرکه شده‌اند، افزود: در زمان جنگ تحمیلی عده‌ای کالا را از سطح بازار جمع‌آوری و آن را احتکار می‌کردند، الآن هم همان اتفاق افتاده و عده‌ای کالا را جمع کرده و نمی‌گذارند به دست مردم برسد.

وی با ابراز این‌که "عده‌ای در حال حاضر آگاهانه یا ناآگاهانه در جهت التهاب اقتصاد و برنامه عملیات روانی دشمن علیه کشورمان حرکت می‌کنند" در خصوص قیمت‌های مسکن، اعلام کرد: اساساً معامله مسکنی با این نرخ‌ها صورت نگرفته است و بازار مسکن در رکود به‌سر می‌برد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که عده‌ای می‌گویند دستگاه متولی بخش مسکن مقصر است، ولی هیچ ارتباطی به وزارت راه و شهرسازی ندارد، گفت: این وضعیت متأثر از جنگ روانی دشمن است.

اسلامی در ادامه به برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی برای رونق مسکن و تعادل‌بخشی به آن اشاره کرد و اضافه کرد: در این راستا یک برنامه منسجم و کامل در حال اجراست.

وی توضیح داد: این برنامه را به‌صورت کامل و با تمام قوا اجرایی کرده و نسبت به برخی القائات نیز تأثیری نمی‌پذیریم. رونق‌بخشی به مسکن را به‌صورت قاطع اجرا می‌کنیم و لوازم مورد نیاز نیز فراهم شده است.

وی  با اعلام این‌که زمین مورد نیاز برای تولید مسکن در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد، گفت: همزمان مباحث مربوط به توانمندسازی سازندگان را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ در این راستا با مجوز شورای پول و اعتبار وام ساخت مسکن به‌صورت انفرادی و زوجین را افزایش داده‌ایم که به خریدار منتقل می‌شود.

وی تأکید کرد: زیرساخت‌های کارت اعتباری مصالح ساختمانی نیز به‌صورت سیستمی فراهم شده و با اقداماتی که به آنها اشاره شد رونق‌بخشی به مسکن را عملیاتی می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در خصوص مسکن اقشار کم‌درآمد نیز برنامه‌های مورد نظر در حال اجراست.