۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

اصول شهرسازی در مسکن مهر رعایت نشده است

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۳۰
کد خبر: 349481
اصول شهرسازی در مسکن مهر رعایت نشده است

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از نارضایتی‌ از مسکن مهر ناشی از این است که اصول شهرسازی رعایت نشده است، گفت:‌ در برنامه اقدام ملی که قرار است ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید احداث شود، ایرادات را برطرف کرده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حبیب‌الله طاهرخانی در مراسم افتتاح واحدهای مسکن مهر (۵۲۱۷ مسکن مهر) و برنامه اقدام ملی در تولید و عرضه مسکن، با اشاره به اینکه باید محیط سکونتی مناسبی در ساخت مسکن مهر تحویل مردم شود، گفت: موضوعی که مورد توجه مسکن مهر شاید تا حدودی رعایت نشد، این بود که توجه چندانی به مسائل روبنایی و زیربنایی آن نشد، چرا که ما معتقدیم تحویل مسکن بدون زیرساخت‌ها مقدمه‌ای برای بدمسکنی خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه در ایجاد خدمات روبنایی وعده داده‌ایم که از دستگاه‌های خدمات‌رسان عقب نمانیم، گفت: زمانی می‌توانیم از سایت‌های مسکن مهر به عنوان محیط مسکونی مناسب یاد کنیم که جریان معکوس جمعیتی به شهرهای جدید رخ دهد و این موقع است که می‌گوییم، این سیاست به بدمسکنی منجر نمی‌شود. 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به ساخت ۲۰۰ هزار واحد در برنامه اقدام ملی متعهد شدیم، این تعداد واحد مسکونی را تا سال آینده به نتیجه برسانیم و باز هم باید تأکید کنیم که دولت به عنوان پیمانکار در این برنامه فعالیت نخواهد کرد. 

وی با اشاره به اینکه انتقادهایی نسبت به این برنامه اقدام ملی، تولید و عرضه مسکن صورت گرفته است، اما باید اذعان کنیم در این برنامه مکان‌یابی‌های مناسبی برای سایت‌ها صورت گرفته است و از ظرفیت‌های موجود شهرهای جدید به خوبی استفاده شده است. 

وی افزود: به دلیل وجود و حضور بخش خصوصی، امکان اتلاف منابع در این برنامه کمتر خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر احد مسکن مهر در شهرهای شیرین‌شهر و شهر جدید رامین فاقد متقاضی داریم، گفت: بخشی از نارضایتی‌هایی که از مسکن مهر وجود دارد، همانا رعایت نشدن اصول شهرسازی است، اما در برنامه اقدام ملی، تولید و عرضه مسکن، اصول شهرسازی تلاش شده است که رعایت شود و افتتاح، محوطه‌سازی و سپس ساخت مسکن انجام شود. 

وی ادامه داد: طراحان مسکن مهر پیش‌بینی نمی‌کردند که باید ۵۵ کیلومتر دیوار حائل ایجاد کنند و همین موضوع زمان‌بر شده و اعتبارات زیادی می‌طلبید، اما به هر حال متقاضیان مسکن به وعده‌ای که مبنی بر تحویل واحدها در ۱۸ ماه داده شده بود، از دولت طلب واحدهای مسکن مهر را می‌کردند و باید گفت که نمی‌توان از مردم نیز در این باره ایراد گرفت.