۰ نفر

محله به محله با جنت آباد

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۴۷
کد خبر: 342261
محله به محله با جنت آباد

اراضی غرب تهران در گذشته‌های دور اغلب باغ بودند و گلستان؛ نمونه آن محله جنت آباد که هم اکنون قسمتی از منطقه 5 است. این محله از غرب به شهران، از شمال به حصارک، از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی و از شرق نیز به پونک و زمین‌های چهاردیواری متصل می‌شود.

علت نامگذاری این محدوده به جنت آباد، به گذشته‌های دور برمی‌گردد؛ زمانی که رودخانه‌هایی نشات گرفته از کن، آب اهالی منطقه را فراهم می‌کرد و به یمن باغ و بوستان‌های بی‌شمار، اینجا جنت آباد یعنی سرزمین بهشت نامیده شد. حالا این محله به قدری وسعت پیدا کرده که به سه بخش جنت آباد شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم می‌شود و قیمت خانه در هر بخش متغیر است.

آشنایی با جنت آباد شمالی

در قسمت شمالی‌ترین بخش جنت آباد، محله‌ جنت آباد شمالی وجود دارد که از شمال به سیمون بولیوار و از جنوب به بزرگراه شهید آبشناسان می‌خورد. همچنین در بخش غربی و شرقی آن به ترتیب بزرگراه شهید باکری و خیابان میلاد قرار گرفته است. اما آن چه که قسمت شمالی و مرکزی جنت آباد را از یکدیگر جدا می‌کند، همین بزرگراه شهید آبشناسان است. جنت آباد شمالی به دلیل همسایگی با حصارک در مقایسه با جنت آباد مرکزی و جنوبی آب و هوای دلنشین‌تری دارد. همچنین نسبت به آن دو، خلوت‌تر و مسکونی‌تر است. جنت آباد شمالی پارک‌های ریز و درشت فراوانی هم دارد و از خیابان‌های اصلی آن می‌توان به گلستان غربی و شرقی، ایران‌شهر و بلوار انصار المهدی اشاره کرد. بهترین مرجع آشنایی با قیمت خانه و آپارتمان در جنت آباد شمالی، سایت دیوار است. برای مثال آپارتمانی 80 متری، دو خوابه و با 15 سال سن ساخت در این سایت 920 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ هر متر 11 میلیون و 500 هزار تومان.

در مورد جنت آباد مرکزی

در فاصله دو محله جنت آباد شمالی و جنوبی، جنت آباد مرکزی قرار گرفته است. در قسمت شمالی این محدوده بزرگراه شهید آبشناسان و در قسمت جنوبی آن نیز بزرگراه شهید همت به چشم می‌خورد. خیابان شاهین شمالی، مخبری و شانزده متری اول و دوم نیز از اصلی‌ترین خیابان‌ها و بلوارهای جنت آباد مرکزی محسوب می‌شود. در این محله بیشترین پارک و بوستان‌های جنت آباد وجود دارد. در سایت دیوار آپارتمانی 115 متری در جنت آباد مرکزی یک میلیارد و 400 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، با دو اتاق خواب و 14 سال سن ساخت.

و حالا جنت آباد جنوبی

جنت آباد جنوبی از شمال به اتوبان همت، از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی، از شرق به خیابان شاهین جنوبی و از غرب نیز به اتوبان باکری وصل می‌شود. از نظر بافت و معماری، این محله نسبت به بخش‌های مرکزی و شمالی جنت آباد سر و شکلی منظم‌تر دارد. بلوار لاله، میدان چهارباغ و خیابان شاهین جنوبی نیز از اصلی‌ترین مناطق جنت آباد جنوبی محسوب می‌شود. هر چند فضای سبز این محله در قیاس سایر بخش‌های جنت آباد کمتر اما امکانات رفاهی و مجتمع‌های تجاری موجود در جنت آباد جنوبی به مراتب بیشتر است. قیمت خرید و فروش آپارتمان در جنت آباد جنوبی از میان آگهی‌های سایت دیوار قابل تشخیص است؛ برای مثال در این سایت واحدی 57 متری، 15 ساله و تک خواب در جنت آباد جنوبی به قیمت 667 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ یعنی حدودا متری 11 میلیون و 700 هزار تومان.

منبع : ویرلن