۰ نفر

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

ساخت مسکن در استان‌های محروم ادامه پیدا می‌کند

۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۷
کد خبر: 334709
ساخت مسکن در استان‌های محروم ادامه پیدا می‌کند

​رئیس سازمان برنامه و بودجه، از ساخت دو هزار واحد مسکن محرومین در گیلان با کمک کمیته امداد خبر داد و یادآور شد: چنین اقدامی در سایر استان‌ها نیز که با محرومیت مواجه هستند، انجام خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه افتتاح ۲۲۰ واحد مسکن محرومین در شهرستان لنگرود، با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با اهدای این ۲۲۰ واحد، اظهار کرد: خوشبختانه دولت توانست به وعده ساخت دو هزار واحد مسکن محرومین گیلان که سال گذشته بیان شده بود، عمل کند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به محرومان و طبقات محروم جامعه آرمان انقلاب و امام است، افزود: توجه به محرومان سیره معمار کبیر انقلاب اسلامی است و لذا مسئولان نیز باید همین خط مشی را داشته باشند و تنها به فراهم کردن زیرساخت‌ها اکتفا نکنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از ساخت دو هزار واحد مسکن محرومین در گیلان با کمک کمیته امداد خبر داد و یادآور شد: چنین اقدامی در سایر استان‌ها نیز که با محرومیت مواجه هستند، انجام خواهد شد.

نوبخت خدمتگزاری به مردم را وظیفه مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: ساخت زیرساخت‌ها از جمله آزادراه و بزرگراه و راه آهن و آبرسانی و گازرسانی و برق رسانی وظیفه دولت است، اما باید توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه امسال بیش از دو هزار میلیارد تومان فقط برای زیربناهای گیلان هزینه شد، عنوان کرد: طی هفته‌های آینده با حضور رئیس جمهور پروژه بین‌المللی راه آهن گیلان نیز به بهره برداری خواهد رسید.

نوبخت در مراسم بهره برداری از سد پهلوان بست لنگرود، بزرگترین سد لاستیکی کشور، با بیان اینکه امروز در جنگ نابرابر اقتصادی به سر می بریم، اظهار کرد: جنگ اقتصادی به مراتب سخت‌تر است لذا از همه کسانی که دولت را در این جنگ همراهی می‌کنند، سپاسگزاریم.

وی افزود: همزمان با افتتاح سد پهلوان بست عملیات اجرایی دومین سد لاستیکی لنگرود نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به توجه دولت نسبت به چای و چای کاران طی سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: تاکنون سعی کردیم مطالبات چای کاران پرداخت شود لذا از هفته آینده نیز مجدداً به مسائل و مشکلات این صنعت خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به ترافیک محدوده رودبار – منجیل، اضافه کرد: بعد از تونل بزرگ منجیل امکان دور زدن رودبار وجود دارد، اما اقتصاد مردم رودبار با مشکل مواجه می‌شود لذا توسعه فقط راه آهن و بزرگراه نیست، بلکه رضایتمندی و رفاه مردم توسعه را به همراه دارد. در این راستا طرح جایگزینی برای این محدوده در نظر گرفته ‌ایم تا اقتصاد مردم رودبار مختل نشود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل هشت کیلومتر محور رودبار – منجیل خبر داد و گفت: تجهیز بیمارستان‌های لنگرود و تکمیل سدهای لاستیکی استان نیز در دستور کار قرار دارد.