۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

مخالفت دبیر کانون انبوه‌سازان با کارت اعتباری مصالح مسکن/ ۴۰۰هزار درخواست برای وام مسکن

۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸
کد خبر: 333956
مخالفت دبیر کانون انبوه‌سازان با کارت اعتباری مصالح مسکن/ ۴۰۰هزار درخواست برای وام مسکن

دبیر کانون انبوه سازان کشور با بیان اینکه وضعیت بازار مسکن در سال آینده بستگی به نرخ تورم دارد، گفت:پرداخت کارت اعتباری مصالح و دخالت دولت در بازار مفید نیست.

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ فرشید پورحاجت در خصوص طرح دولت برای اعطای کارت‌های اعتباری خرید مصالح اظهار کرد: با هرگونه دخالت دولت در بازار مسکن مخالف هستم، علاوه بر اینکه تجربه خوبی هم از این اتفاق نداریم.

او اضافه کرد: در سال‌های پس از دفاع مقدس حواله‌های سیمان و فولاد در بازار وجود داشت ولی کمکی به بهبود وضعیت مسکن نکرد.

پورحاجت با تاکید بر اینکه زمانی دولت به دنبال سیستم‌های کوپنی می‌رود که عرضه در بازار کم باشد، ادامه داد: در حال حاضر کارخانه‌های ما مشغول فعالیت هستند و کمبودی وجود ندارد، بلکه مشکل اصلی کاهش قدرت خرید مردم است که باید تقویت شود. ضمن اینکه بنگاه‌های تولیدی خود با تجربه هستند و می‌دانند که مصالح را باید از کجا تهیه کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید تلاش کند نقدینگی لازم را از طریق پرداخت تسهیلات فراهم کند، گفت: ما از تابستان به مشکلات جدی که در حوزه مسکن وجود داشت اشاره می‌کردیم.الان نزدیک به پایان سال ۹۷ هستیم و به نظر می‌رسد دولت خیلی دیر اقدام می‌کند.

پور حاجت در خصوص تقاضا برای وام‌ مسکن گفت: حدود ۴۰۰هزار فقره درخواست برای وام مسکن ثبت شده که متاسفانه پرداخت نشده است. بانک مسکن باید به جای پرداخت کارت‌های اعتباری مصالح مسکن به پرداخت تسهیلات بپردازد.

دبیر کانون انبوه سازان در پایان با تاکید بر اینکه بازار مسکن متاثر از اقتصاد کلان کشور است، افزود: اگر نرخ تورم کنترل شود قیمت مسکن هم ثبات پیدا می‌کند اما پیش‌بینی وضعیت مشکل است.