۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

زمین‌های دولتی در بخش مسکن استفاده می‌شود

۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۴۰
کد خبر: 332215
زمین‌های دولتی در بخش مسکن استفاده می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بنا به دستور رئیس جمهوری، تمام زمین های دولتی در اختیار استانداران قرار گرفته است تا در بخش مسکن برای آنها برنامه ریزی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی نبیان روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات بخش مسکن جنوب استان کرمان به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: همه ما باید برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم تلاش کنیم. 
وی تصریح کرد: اتمام مسکن های مهر، از برنامه های هیات دولت و در حال پیگیری است و وزیر راه و شهرسازی هم تاکید کردند که تا سال 98 باید طرح های مسکن مهر در سطح کشور به پایان برسد از این رو تشکیل جلسات مسکن در شهر ها و استان ها از اهمیت زیادی برخوردار است. 
رئیس سازمان ملی زمین و مسکن اظهار داشت: هفته گذشته نشستی برای برطرف کردن مشکلات و موانع بخش مسکن برگزار شد و به طور جدی پیگیر رفع سریعتر مشکلات موجود هستیم. 
وی اضافه کرد: فرمانداران این موضوع را رصد و پیگیری کنند تا هر چه سریعتر، این طرح ها تکمیل شده تا تکلیفی که رئیس جمهوری به وزرات راه و شهرسازی کردند؛ انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سال آینده، پرونده مسکن مهر به اتمام می رسد به جز، مسکن هایی که مشکل حقوقی دارند که البته پیگیر رفع مشکلات این خانه ها نیز هستیم.
نبیان افزود: تشکیل جلسات و پیگیری مستمر مشکلات مسکن های مهر، تاثیر زیادی در جهت بر طرف کردن مشکلات این بخش خواهد داشت و با توجه به افزایش قیمت ها، وزیر راه و شهرسازی شخصا پیگیر این مشکل بوده و زمینه حضور رئیس جمهوری در این وزرات خانه فراهم شد.
وی با اشاره به مذاکرات مربوط به بازآفرینی شهری عنوان کرد: در بخش باز آفرینی شهری تعداد 400 هزار واحد مسکونی شامل 200هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد توسط بنیاد مسکن و 100 هزار واحد هم در طرح بازآفرینی سازمان زمین و مسکن در کشور ایجاد می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به مشکلات مطرح شده توسط مسئولان جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: خرید دستگاه جی پی اس در این شرایط، باری به بار مجموعه اضافه می کند و با توجه به قیمت 170 میلیون تومانی آن، خرید را به صلاح نمی بینم لذا باید از توان و امکانات نیروهای بیرون از مجموعه استفاده کنیم.
نبیان اظهار داشت: اختلاف بین منابع طبیعی و راه و شهرسازی، در نشست با استاندار کرمان مورد بررسی قرار گرفت و استاندار، یک تاریخ را مشخص کرده تا مشکلات موجود، تعیین و تکلیف شود.
جنوب استان کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان کرمان را به خود اختصاص داده و اداره کل راه و شهرسازی این خطه، مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی را زیر پوشش دارد.