۰ نفر

در حاشیه نشست شورای مسکن؛

تحویل ۱۸هزار واحد مسکن مهر استان تهران

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۵۹
کد خبر: 331207
تحویل ۱۸هزار واحد مسکن مهر استان تهران

استاندار تهران گفت: در ایام دهه مبارک فجر امسال ۱۸ هزار واحد مسکونی در استان تهران در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه نشست شورای مسکن استان با بیان اینکه بیشترین تعداد مسکن مهر کشور به تناسب جمعیت در استان تهران وجود دارد گفت: ۹۵ هزار واحد مسکن مهر در شهرستان پرند، ۸۵ هزار واحد در پردیس و سه هزار واحد در شهر اندیشه است.
وی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور و پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی در سرعت بخشی پاسخگویی به متقاضیان مسکن مهر افزود: در ایام دهه مبارک فجر امسال ۱۸ هزار واحد مسکونی در استان تهران در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
استاندار تهران گفت: نصب تجهیزات لازم در ساختمان‌های مسکن مهر همچون اطفاء حریق و سایر امکانات با توجه به تغییرات هزینه‌ای به کمیته فنی این اختیار داده شد تا قیمت نهایی اقلام مورد نیاز در واحد‌های مسکن مهر محاسبه و ما به تفاوت آن از طریق کمک دولت و مردم تامین شود.
محسنی بندپی عنوان کرد: دستگا‌های خدمات رسان آبفا، برق و گاز اعلام کردند تا برای سرعت بخشی به خدمات زیربنایی و تکمیل پروژه‌ها به سرعت اقدام کنند.
وی در پایان تصریح کرد: پیشنهاداتی برای برخی تعاونی‌های مسکن شهر‌های با کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و یا بیش از آن با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، به تفاوت‌ها در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا اقدامات به شکلی پیش برود تا متقاضیان واحد‌های مسکونی خود را تحویل بگیرند.

سرعت پاسخگویی در مسکن مهر بسیار مهم است 

محسنی بندپی افزود: امیدواریم ساختمان‌های مسکن مهر با سرعت تحویل داده شود که اگر سرعت عمل بکار گرفته می‌شد اکنون با این افزایش قیمت روبرو نبودیم. 
وی گفت: ضرورت این کار و هم سرعت، مورد تاکید رئیس جمهور است و به وزیر مسکن و شهرسازی نیز تاکید کرده است این را بعنوان یک اولویت در نظر بگیرد. 
بندپی گفت: در جلسه امروز مباحث خوبی مطرح شد و مشکلاتی که پیش رو داشتند اعلام کردند و اگر تعهدی برعهده سازنده بوده باید تعهدات خود را انجام دهد و در بحث خدمات زیربنایی نیز دستگاه‌های خدمت رسان مانند آب و فاضلاب با قدرت اعلام کردند که مشکلی برای خدمات رسانی ندارند. 
وی ادامه داد: در این خصوص مطالبات شرکت آب و برق از دولت زیاد است. 
استاندار تهران گفت: باید شرایطی فراهم شود که در ایام دهه فجر تا آنجا که می‌توانیم واحد‌های مسکن مهر را تحویل دهیم بویژه که استکبار جهانی با تمام ایادی خود به عرصه آمده تا راهپیمایی ۲۲ بهمن را خنثی کند. 
وی گفت: بنابراین خدمات رو بنایی کمتر از زیربنایی نیست و اگر افق پردیس ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است از هم اکنون باید طراحی کنیم و مباحثی مانند فضای سبز، مدارس، آرامستان و خدمات زیربنایی آن در نظر گرفته شود.