۰ نفر

نبض بازار ریزمتراژها در 5منطقه جغرافیایی پایتخت

۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۶:۴۵
کد خبر: 323173
نبض بازار ریزمتراژها در 5منطقه جغرافیایی پایتخت

جهش قیمت مسکن از ابتدای سالجاری و تداوم آن طی 8 ماهه گذشته، منجر به کاهش حجم معاملات ملک شده است، چرا که افزایش قیمت ها، توان اقتصادی خانوارها را به شدت کاهش داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل، همگام با افت توان مالی خریداران مسکن پایتخت، بسیاری از آنها مجبور به خرید واحد مسکونی در شهرها و شهرک های اطراف تهران شدند و برخی دیگر هم که قصد خرید واحدهای کوچک و متوسط را داشتند به سمت خرید واحدهای ریزمتراژ یا سوییت رو آوردند.

جدا از افزایش تمایل به خرید سوییت در پایتخت به دلیل روند صعودی قیمت ها، پیش از این هم واحدهای ریزمتراژ مشتریان خاص خود را داشت و بسیاری از افرادی که تنها زندگی می کنند و زوج های جوان اقدام به خرید این واحدها می کردند و این افزایش چشمگیر قیمت ها، تنها شیب رشد فروش این واحدها را افزایش داد.

با توجه به اهمیت سوییت ها در بازار مسکن ماه های اخیر، روزنامه اقتصادی تعادل، قیمت این واحدهای ریز متراژ را در مناطق مختلف تهران (شمال، غرب، مرکز، شرق و جنوب) مورد بررسی قرار داده است، مطالعه میدانی نشان می دهد که قیمت سوییت در شمال تهران، شکاف قابل ملاحظه ای با قیمت این واحدها در سایر مناطق تهران دارد، این درحالی است که شکاف قیمت مربوط به واحدهای کوچک و متوسط میان مناطق شمالی، غربی وحتی مرکزی کمتر است.

موضوع دیگر این است که براساس این مطالعه میدانی، سوییت های موجود در مناطق شمالی، غربی و مرکزی اغلب قدیمی ساز و با عمر بنای بالا هستند، اما در مناطق جنوبی و شرقی، عمر بنای واحدهای ریزمتراژ یا همان سوییت ها به 5 سال هم می رسد.

در این مطالعه واحدهای ریزمتراژ کمتر از 45 مترمربع، واحدهای کوچک کمتر از 75 متر مربع و واحدهای متوسط کمتر از 100 مترمربع و واحدهای بالای 100 مترمربع واحدهای بزرگ متراژ محسوب می شوند.

    شمال پایتخت

قیمت سوییت در شمال تهران از 140 میلیون تومان شروع می شود و به یک میلیارد و 680 میلیون تومان هم می رسد.

برای خرید یک سوییت 30 متری در میرداماد که عمر بنای آن بالای 20 سال است، باید 140 میلیون تومان بپردازید و با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود که قیمت هر مترمربع از این سوییت، 4 میلیون تومان است که نسبت به قیمت منطقه میرداماد که بالای 15 میلیون تومان است، بسیار کمتر است.

قیمت یک سوییت 38 متری در منطقه دروس تهران، 900 میلیون تومان است و شما برای هر مترمربع از این سوییت باید 23میلیون و 680 هزار تومان پول پرداخت کنید.

در این میان، یک واحد ریز متراژ 42 متری در منطقه نیاوران تهران با متری 40 میلیون تومان، یک میلیارد و 680 میلیون تومان به فروش می رسد.

اما برای خرید یک واحد مسکونی 34 متری در منطقه جردن، با قیمت هر مترمربع 20 میلیون تومان باید 680 میلیون تومان سرمایه داشته باشید.

    غرب

قیمت سوییت در غرب تهران نسبت به شمال تهران بسیار کمتر است و شما با 200 میلیون تومان هم می توانید یک واحد مسکونی بسیار کوچک در این مناطق خریداری کنید.

به عنوان نمونه قیمت یک سوییت 43 متری در منطقه اکباتان،‌ 430میلیون تومان است و شما برای خرید هر مترمربع از این واحد ریز متراژ باید 10 میلیون تومان پرداخت کنید.

یک سوییت 28 متری در منطقه ستارخان با متری 8 میلیون و 210 هزار تومان،‌ 230 میلیون تومان به فروش می رسد.

یک واحد ریزمتراژ در جیحون که 38 مترمربع مساحت دارد، 140 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. برهمین اساس قیمت هر مترمربع از این واحد مسکونی، 3 میلیون و 680 هزار تومان است.

در منطقه جنت آباد یک واحد ریز متراژ 44 متری با قیمت هر متر 11 میلیون و 500 هزار تومان، 510 میلیون تومان فروخته می شود.

    مرکز

قیمت سوییت در مرکز تهران به غرب نزدیک است و شما با کمتر از 200 میلیون تومان هم می توانید صاحب یک سوییت شوید.

یک واحد مسکونی ریز متراژ 35 متری در جمالزاده جنوبی 175 میلیون تومان است و برهمین اساس شما برای خرید هر مترمربع  5 میلیون تومان است.

در بلوار کشاورز یک سوییت 30 متری با قیمت هر مترمربع 11 میلیون تومان، 330 میلیون  تومان به فروش می رسد.

یک سوییت 37 متری زیر همکف در منطقه یوسف آباد تهران، 506 میلیون و 900 هزار تومان قیمت گذاری شده است چون قیمت هر مترمربع از این سوییت، 13 میلیون و 700 هزار تومان است.

برای خرید یک واحد مسکونی ریزمتراژ 45 متری در منطقه فردوسی تهران با قیمت هرمترمربع 7 میلیون و 600 هزار تومان،‌ باید 342 میلیون تومان سرمایه داشته باشید.

    شرق

قیمت ریز متراژها در شرق به غرب و مرکز نزدیک است، درحالی که درباره واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ این نزدیکی قیمت بین واحدهای مسکونی شرق با غرب و مرکز کمتر دیده می شود.

به عنوان نمونه یک واحد مسکونی کوچک متراژ 40 متری در منطقه بنی هاشم که قیمت هر مترمربع آن 11 میلیون و 675 هزار تومان است، 467 میلیون تومان فروخته می شود.

یک سوییت 43 متری در منطقه تهرانپارس که هر متر آن 9 میلیون و 760 هزار تومان قیمت گذاری شده ،‌420 میلیون تومان به فروش می رود.

یک واحد 30 متری در سبلان که قیمت هر مترمربع آن 6 میلیون و 330 هزار تومان است، 200 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

برای خرید یک سوییت 38 متری در نیروهوایی باید 380 میلیون تومان پرداخت کنید، چون قیمت هرمترمربع آن 10 میلیون تومان است.

    جنوب

قیمت ریز متراژها در جنوب تهران نسبت به سایر مناطق کمتر است و شما با کمتر از 100 میلیون تومان هم می توانید در این مناطق خانه دارشوید.

اگر قصد خرید یک سوییت 45 متری درخاوران را دارید باید برای هر مترمربع از این واحد مسکونی 3 میلیون تومان پرداخت کنید، چون قیمت کل این واحد 135میلیون تومان است.

قیمت یک واحد ریز متراژ 45 متری در منطقه شهرک ولیعصر تهران،207 میلیون تومان است، چون قیمت هرمتر مربع آن 4 میلیون و 600 هزار تومان است.

یک واحد مسکونی 41 متری در منطقه خراسان با قیمت هرمترمربع 4 میلیون و 146 هزارتومان، 170 میلیون تومان به فروش می رسد.

برای خرید یک واحد مسکونی 44 متری در خیابان خیام باید 92 میلیون و 400 هزار تومان هزینه کنید زیرا قیمت هر مترمربع از این واحد مسکونی 2 میلیون و 100 هزار تومان است.

Taadol-13